Citat:
Ursprungligen postat av
Vogly
Det är läkaren som pressar lite på Parnate, är lite skeptisk själv p.g.a. lågt blodtryck, vilket är synd då jag verkligen tror på dess antidepressiva effekt. Gått på venlafaxin sedan juli nu och den hjälpte typ i två veckor när jag nådde 225. Är på 300 nu. rTMS föreslog han som en eventuell behandlingsmetod då jag vägrar ECT.
Ja, jag skulle vilja prova rTMS om jag blir deprimerad igen. Jag har fått ca 35 ECT-behandlingar för längesen, märkte av att jag fick minnesstörningar ca 10 år senare. Mycket av 00-talet är bortsuddat för mig, då jag fick det. Men det kan bero på benzoknaprande också...
Man ska ju absolut inte mixtra med ketamin själv, men va fan, jag är sån som gärna experimenterar med allt, dessutom är det olagligt då ketamin är narkotikaklassat (men det jag har skrivit på nätet om det är ju givetvis bara påhitt o rent teoretiskt...

)
rTMS ska tydligen kännas typ som en hackspett på skallen, men inte outhärdligt ont, men nått åt det hållet...
EDIT: Med Parnate måste du väl undvika nötter, ost, rödvin o allt som innehåller tyramin?