2020-01-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Vad ska dom göra med dina personuppgifter hade du tänkt? Och på vilket sätt ligger det i deras intresse att göra något överhuvudtaget? Dom bedriver en verksamhet, den har mycket lite att göra med vem du är och din identitet osv.

Nä, jag vet inte faktiskt. Det var nog mest att jag inte hittade någon info alls om företaget som jag tyckte det kändes skumt. Men kanske värt att testa endå för att slippa bo i kalla Sverige
2020-01-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolina90
Nä, jag vet inte faktiskt. Det var nog mest att jag inte hittade någon info alls om företaget som jag tyckte det kändes skumt. Men kanske värt att testa endå för att slippa bo i kalla Sverige
Ja lämna det sjunkande skeppet Sverige så fort du kan är mitt råd!
2020-01-16, 00:33
Medlem
Trött man blir på alla babianer som måste skriva på engelska...
2020-01-16, 06:57
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
Vänd på det se det positivt du har sol massa dagar om året att lägga ner 26 sekunder på 1
duger alla dagar i veckan lönen kommer om du sköter dina kort
2020-01-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalineAA
Kära Christien, skärp dig nu..Arbeta på engelska kunskaperna istället så löser det sig
2020-01-16, 12:24
Medlem
Cameleos avatar
Citat:
Hej alla glada!
Jag är nyfiken på detta jobb då jag planerar att flytta till Asien och detta verkar vara flexibelt och enkla pengar. Har förstått att man måste deklarera skatt själv osv, men hur seriöst är själva företaget? Tänker på Jobba Hemifrån. Kanske en dum fråga, men jag blir på något sätt nojjig att signa upp mig med de, är ganska rädd om min identitet och förstod på er att man måste skicka in bild på sitt pass. Vet egentligen inte vad jag är rädd för, men att det ev. skulle kunna komma konsekvenser med att vara kopplade till de.
Som sagt, fattar om det låter fånigt, men kanske någon snäll själ som jobbar med detta kan lugna mig Låter som det mest optimala jobbet hittills för mig som vill bo utomlands.

Ang. detta med skatt så kommer jag ju bo utomlands, och då behöver jag väl tekniskt sett inte betala svensk skatt (?) och om jag då skaffar ett Payoneer konto med kort och gör alla uttag i Asien, så bör det väl inte vara några problem med Skatteverket?

Jag har jobbat på en hel del arbetsgivare, dvs "respektabla bolag" och jag skulle säga att JH's administration kring lön, löneutbetalningar etc kan mätas med dessa i seriositet. Dina personuppgifter vill dom såklart ha, precis som alla arbetsgivare vill. DU legitimerar dig vid anställning på ett "seriöst bolag" också. JH är ett föredöme när det gäller lönespec och utbetalning.

Jag har Payoneer + deras mastercard + Revolut + PayPal. Jag gör lite transaktioner hit och dit och shoppar lite. Skillnaden mot andra är väl att jag använder mina JH pengar till onödig konsumtion. Dvs för mig är det gott nog att bara handla på internet. Sist köpte jag en LV väska till exempel - inget man behöver men kul.

Lycka till.
2020-01-16, 12:25
Medlem
Cameleos avatar
Citat:

Självklart vill dom inte att det ska komma fram att det är chattoperatörer som jobbar så dom håller sig nog rätt tysta? Kanske är det mer bakom fasaden, men så länge jag kan skriva mina meddelanden och få min lön så skiter jag i resten?
2020-01-16, 13:02
Medlem
Christopher.s avatar
Min första tanke, finns det idioter som betalar för detta. För det andra undrar jag hur en typisk konversation ser ut...

Antar att 99% av konversationerna är pilska män som sitter med kuken i andra handen.Inget fel med det, men det finns camshower för det.

Detta måste ändå vara ett tecken på att civilisationen är på väg utför. Med det sagt är jag intresserad. Men finns det verkligen kundunderlag för att hålla igång flera konversationer samtidigt?
2020-01-16, 13:47
Medlem
Citat:
Hej alla glada!
Jag är nyfiken på detta jobb då jag planerar att flytta till Asien och detta verkar vara flexibelt och enkla pengar. Har förstått att man måste deklarera skatt själv osv, men hur seriöst är själva företaget? Tänker på Jobba Hemifrån. Kanske en dum fråga, men jag blir på något sätt nojjig att signa upp mig med de, är ganska rädd om min identitet och förstod på er att man måste skicka in bild på sitt pass. Vet egentligen inte vad jag är rädd för, men att det ev. skulle kunna komma konsekvenser med att vara kopplade till de.
Som sagt, fattar om det låter fånigt, men kanske någon snäll själ som jobbar med detta kan lugna mig Låter som det mest optimala jobbet hittills för mig som vill bo utomlands.

Ang. detta med skatt så kommer jag ju bo utomlands, och då behöver jag väl tekniskt sett inte betala svensk skatt (?) och om jag då skaffar ett Payoneer konto med kort och gör alla uttag i Asien, så bör det väl inte vara några problem med Skatteverket?
Hej på dig där unga vackra kvinna, du behöver inte vara rädd gumman det löser sig syster bolina puss puss
2020-01-16, 17:20
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Hej på dig där unga vackra kvinna, du behöver inte vara rädd gumman det löser sig syster bolina puss puss
Fröken ORTLORT vad gör du ens här du bara tramsar kommer inte med något vettigt.
Bara mest larv och korkade kommentarer har du inga kompisar kanske?
jag får liksom inte ihop poängen du får för dig en massa knasigheter sedan kommenterar
du som min son på 13 år
2020-01-16, 19:31
Medlem
hur funkar jobba hemifran nu? tjänar man nåt? har man en egen profil? hur hinner man med loggboken samtidigt? vad svarar man när gubbarna frågar om man kan skriva på Messenger, Facebook eller liknande istället?
2020-01-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosesivassen2
hur funkar jobba hemifran nu? tjänar man nåt? har man en egen profil? hur hinner man med loggboken samtidigt? vad svarar man när gubbarna frågar om man kan skriva på Messenger, Facebook eller liknande istället?

Nej du har ingen egen profil. Du har en egen login bara där du kan se statistik över dina mess osv.
Du får en slumpad tjejprofil tilldelad dig som har obesvarat meddelande från en gybbe, så ägnar du några sekunder på att skumma igenom senaste mess och hennes/hans profil. Sen när du skrivit ditt mess och eventuellt loggat kommer en ny upp och så fortsätter du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in