Citat:
Ursprungligen postat av
bolina90
Hej alla glada!
Jag är nyfiken på detta jobb då jag planerar att flytta till Asien och detta verkar vara flexibelt och enkla pengar. Har förstått att man måste deklarera skatt själv osv, men hur seriöst är själva företaget? Tänker på Jobba Hemifrån. Kanske en dum fråga, men jag blir på något sätt nojjig att signa upp mig med de, är ganska rädd om min identitet och förstod på er att man måste skicka in bild på sitt pass. Vet egentligen inte vad jag är rädd för, men att det ev. skulle kunna komma konsekvenser med att vara kopplade till de.
Som sagt, fattar om det låter fånigt, men kanske någon snäll själ som jobbar med detta kan lugna mig

Låter som det mest optimala jobbet hittills för mig som vill bo utomlands.
Ang. detta med skatt så kommer jag ju bo utomlands, och då behöver jag väl tekniskt sett inte betala svensk skatt (?) och om jag då skaffar ett Payoneer konto med kort och gör alla uttag i Asien, så bör det väl inte vara några problem med Skatteverket?
Jag har jobbat på en hel del arbetsgivare, dvs "respektabla bolag" och jag skulle säga att JH's administration kring lön, löneutbetalningar etc kan mätas med dessa i seriositet. Dina personuppgifter vill dom såklart ha, precis som alla arbetsgivare vill. DU legitimerar dig vid anställning på ett "seriöst bolag" också. JH är ett föredöme när det gäller lönespec och utbetalning.
Jag har Payoneer + deras mastercard + Revolut + PayPal. Jag gör lite transaktioner hit och dit och shoppar lite. Skillnaden mot andra är väl att jag använder mina JH pengar till onödig konsumtion. Dvs för mig är det gott nog att bara handla på internet. Sist köpte jag en LV väska till exempel - inget man behöver men kul.
Lycka till.