2020-01-14, 13:49
Medlem
Fan vilken jävla nostalgikänsla man får, lirat under massa års tid till och från kanske från 03-15 OT och RL, Kvar alla gamla accounts i Rl med en jävulskt massa EQ o loot m.m. på. Man e bra sugen på dra igång igen dock OT då RL känns rätt trist nu förtiden. Men i Ot vill man ju kunna botta och köra med botheal m.m. svårt annars när man möter andra folk som har de t.ex. Hur gör ni? Levlar manuellt?
Senast redigerad av barabratacksjalv 2020-01-14 kl. 13:50. Anledning: Felskrivning
Citera
2020-01-14, 22:40
Medlem
Retornofdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Ett annat tips är Bloodstone online. Tibia 2? Idk

Gjorde ett account, laddade ned programmet men kunde inte logga in på min character. Känns väldigt halvfärdigt då allt står på portugisiska även om man försöker ändra språk i klienten. Kollade deras forum, fanns ingenting på engelska. Trams rakt av.
Citera
2020-01-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Medivia är det som gäller.
Ett annat tips är Bloodstone online. Tibia 2? Idk

Vilken version utav Tibia kör Medivia?
Citera
2020-01-21, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Finns det gammalt folk från Azura här, från runt 2005-09? Vill väldigt gärna ha tag på några personer från Azura (polacker dock), men kanske finns någon här som känner dem eller har dem på Facebook eller nåt sånt.
Vi som lirade på Eternia har en facebook grupp som heter typ ”old eternia tibia” hittat många gamla vänner där. Långt ifrån alla, men värt att kolla upp iaf!

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Någon här som kör på tibia retrocore? servern verkar jävligt nice! men vill inte starta upp och lira själv! så om det är någon som är på så säg gärna till
Jag lirar för fullt Scollen nickar jag in game på min mage!

Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Vilken version utav Tibia kör Medivia?
Medivia har i grunden 7.4, men allt är i princip custom där.. Så är som ett helt nytt spel.
Citera
2020-02-10, 17:12
Medlem
Retornofdes avatar
Har precis börjat på en 12.1 server, inte spelat sen 8.6 mer eller mindre. Om någon är intresserad att spela ihop så skicka gärna ett PM!
Citera
2020-02-14, 11:23
Medlem
Yamals avatar
Jävlar vad denna tråden var död då.. kör folket bara OTs nu för tiden?
Citera
2020-02-14, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Jävlar vad denna tråden var död då.. kör folket bara OTs nu för tiden?

Tibia överlag känns rätt dött. Jag tycker personligen 7.4-6 OTs är mycket roligare och har bara spelat det den senaste tiden. Retrocores är väl bäst, samt Medivia om man gillar customgrejer. Har ingen lust alls för officiella Tibia som det är nu, med offlinetraining och sånt. Men vafan, det är säkert skitskoj för dem som gillar det också. Har funderat på att börja Retro igen men har inte blitt av.
Citera
2020-02-14, 20:17
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tibia överlag känns rätt dött. Jag tycker personligen 7.4-6 OTs är mycket roligare och har bara spelat det den senaste tiden. Retrocores är väl bäst, samt Medivia om man gillar customgrejer. Har ingen lust alls för officiella Tibia som det är nu, med offlinetraining och sånt. Men vafan, det är säkert skitskoj för dem som gillar det också. Har funderat på att börja Retro igen men har inte blitt av.
Har slöspelat senaste åren men kör retro hardcore pvp just nu och man får lite nostalgi känslor från 2003-2007 tiden, sneak attacks och krig vs dagens vanliga servers där ingen vågar ta PZ.
Citera
2020-02-20, 13:53
Avslutad
Jag kör Pendulum nu. Har nyss börjat från början. Någon som lirar?
Citera
2020-02-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har slöspelat senaste åren men kör retro hardcore pvp just nu och man får lite nostalgi känslor från 2003-2007 tiden, sneak attacks och krig vs dagens vanliga servers där ingen vågar ta PZ.
Har också lirar en del där, men måste säga att 7.4 ots slår det. Även om man ”vet” att 7.4 OTs förr eller senare dör ut helt..

Men ingen bryr sig om man dör på riktiga tibia längre. Har dragit lvl 100 på under 48 timmar och det blir inte svårare liksom.. :s

Men som någon annan sa, ”de som spelar det tycker nog om det”
Citera
2020-03-19, 15:38
Medlem
tjorven20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Någon här som kör på tibia retrocore? servern verkar jävligt nice! men vill inte starta upp och lira själv! så om det är någon som är på så säg gärna till

2 månader senare och jag började idag på retrocore haha
Citera
2020-03-19, 15:42
Medlem
R.Bloodworths avatar
Inte kört Tibia på många år. Men tibia runt 2003~ var ju fan guld!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in