2019-11-18, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Inget jag skaffat än. Är det värt det? Vad är fördelarna?

Jag har typ bara kört Thais, så föredrar nog det. Eventuellt att man kan förflytta sig när man är lite varm i kläderna igen Lägger till dig när jag är hemma från jobbet ikväll.

Finns det någon svensk guild?

Med premium fungerar det som på riktiga Tibia: du kan använda båten för att förflytta dig, och du får också tillgång till fler städer (som Edron, Ankrahmun, Darashia, Port Hope), därtill tillgång till fler trollformler (ja spells alltså), du kan köpa hus, du kan befordra dina gubbe från Paladin till Royal Paladin, Knight till Elite Knight och så vidare. Det är väldigt värt med prem om man vill få ut mesta möjliga av spelet. Man kan såklart spela utan det, men man kommer aldrig kunna springa med i racet gentemot de med prem.

Gör det! Vet inte om det finns en svensk guild, men mycket svenskar spelar i alla fall. Jag ser folk med svenska namn hela tiden och har flera svenska polare som lirar.
Citera
2019-11-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
har funnits såna i typ över 10 år och cipsoft har aldrig gjort något åt det

Tänkte mest på själva hemsidan dom har, allt är stulet rakt av från tibia.com sedan skrivet längst ner på sidan "© 2019 RetroCores. All rights reserved." och samtidigt tjäna pengar på det.

Senast OTservern jag körde på var Medivia och dom har i alla fall egen hemsida och egen grafik.
Citera
2019-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Tänkte mest på själva hemsidan dom har, allt är stulet rakt av från tibia.com sedan skrivet längst ner på sidan "© 2019 RetroCores. All rights reserved." och samtidigt tjäna pengar på det.

Senast OTservern jag körde på var Medivia och dom har i alla fall egen hemsida och egen grafik.
Jo men samtidigt började dom likadant, hette Tibianic och hade samma hemsida osv

Angående servern så kör på! Det är en grym server, jag är lvl 27 master sorc nu

Skulle köra följande om jag var ny på servern:

Scale armor quest i thais + battle hammer/dark shield quest,

sen köra troll task i edron (med brass legs quest), goblin task i edron, rotworm task i edron och sist orc task i edron. Då har man en bra början! Kör man sen vidare med larvas i ankh så har man börjat få lite lvls/gps! =)

Tänk på att tidigt köpa en trap (280gp i edron) för att göra bra skada i början när man är låg lvl. Räcker att du slår 1hp med vapen/spears så får du full exp + task points för att döda med trap! (ca 15-30 dmg med trap). Värt att göra rat task i thais för att kunna köpa den tidigt!

Hojta in game om ni behöver hjälp med något, nickar "Scollen" ! (Med i den i princip helsvenska guilden Kamikaze)
Citera
2019-11-19, 07:46
Medlem
Jinhaos avatar
På den gamla goda tiden när jag spelade så bottade jag utav bara helvete. Hur ser det ut på Retrocores? Vilka bots funkar? Hur stor är chansen att bli upptäckt om man är "smart" med det?
Citera
2019-11-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
På den gamla goda tiden när jag spelade så bottade jag utav bara helvete. Hur ser det ut på Retrocores? Vilka bots funkar? Hur stor är chansen att bli upptäckt om man är "smart" med det?

Det finns något nytt bott som jag skulle tro fungerar, + mouse recorder fungerar så klart.

Dock bannar han varje dag flera som bottar. Dock 1400+ spelare online så risken är nog inte superstor. Större ju fler som rapporterar dig
Citera
2019-12-20, 18:17
Medlem
Många här som lirar på Retrocores? Skapa e Flashback guild?
Citera
2019-12-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murd3rJunki3s
Många här som lirar på Retrocores? Skapa e Flashback guild?
Jag lirar där för fullt. Tror tyvärr inte intresset för en Flashback guild finns, men teamar gärna upp!!

Är 54 ms och nickar ”Scollen”
Citera
2020-01-04, 13:24
Medlem
Tänker ofta på Tibia. Spelade 2003-2013.

Kanske låter löjligt men det var nog den roligaste tiden i mitt liv och en tid som ligger mig varmt om hjärtat. Saknar känslan när man blev attackerad av spelare, inget annat spel har gett mig sådant adenalinpåslag för dog man så visste man att dom där 6 timmarna man lagt på att hunta var förgäves och hade man inte aol, aj aj hoppas jag inte droppar min dsm. Det var allvar. Helt annorlunda från t.ex World of Warcraft.

Nä, man hade roliga dagar och nätter i Tibia. Har prövat spela OT men känslan är inte densamma och servrarna tycks dö ut efter två veckor.

Minns inte vilken version som började gå utför men 7.4-8.6 tyckte jag var bra. Det tråkiga tyckte jag var att CipSoft aldrig lyssnade på sina spelare, dom gjorde bara som dom ville och ni ser ju hur det gick. Är tragiskt att se hur lite spelare som är online.

Lite tankar från en gammal Thaisbo.
Citera
2020-01-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soppero
Tänker ofta på Tibia. Spelade 2003-2013.

Kanske låter löjligt men det var nog den roligaste tiden i mitt liv och en tid som ligger mig varmt om hjärtat. Saknar känslan när man blev attackerad av spelare, inget annat spel har gett mig sådant adenalinpåslag för dog man så visste man att dom där 6 timmarna man lagt på att hunta var förgäves och hade man inte aol, aj aj hoppas jag inte droppar min dsm. Det var allvar. Helt annorlunda från t.ex World of Warcraft.

Nä, man hade roliga dagar och nätter i Tibia. Har prövat spela OT men känslan är inte densamma och servrarna tycks dö ut efter två veckor.

Minns inte vilken version som började gå utför men 7.4-8.6 tyckte jag var bra. Det tråkiga tyckte jag var att CipSoft aldrig lyssnade på sina spelare, dom gjorde bara som dom ville och ni ser ju hur det gick. Är tragiskt att se hur lite spelare som är online.

Lite tankar från en gammal Thaisbo.

Både du och alla ni som är sugna på att återfå gamla tibia känslan är välkomna till mig på medivia.

Jag lirar på den nya servern Unity som startade den 13 december, jag är 46 ek och hjälper gärna till så ni kan komma igång med lite enkel eq och guidning.
Citera
2020-01-09, 20:50
Avslutad
Finns det gammalt folk från Azura här, från runt 2005-09? Vill väldigt gärna ha tag på några personer från Azura (polacker dock), men kanske finns någon här som känner dem eller har dem på Facebook eller nåt sånt.
Citera
2020-01-12, 22:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Någon här som kör på tibia retrocore? servern verkar jävligt nice! men vill inte starta upp och lira själv! så om det är någon som är på så säg gärna till
Citera
2020-01-14, 09:43
Medlem
Lichkings avatar
Medivia är det som gäller.
Ett annat tips är Bloodstone online. Tibia 2? Idk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem