2020-01-16, 11:23
Medlem
En skit affär mindre.
Citera
2020-01-16, 12:09
Medlem
Loveaffairs avatar
Så himla trist! Var en väldigt bra affär på så sätt att den ofta fanns tillgänglig. I stan, i gallerior oavsett. Bra om man behövde fixa någon liten sladd, köpa nya öronsnäckor eller dylikt. Även mycket kul fest-, maskerad- och partyprylar.

Hade faktiskt hellre sett att Kjell och Co gått i konkurrs då de inte har det här festliga över sig, om än är billigare på teknik. Min uppfattning är att Teknikmagasinet ofta varit märkbart mycket dyrare på det mesta gällande just datorer, foto, mobilt oavsett.
Citera
2020-01-16, 12:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Så himla trist! Var en väldigt bra affär på så sätt att den ofta fanns tillgänglig. I stan, i gallerior oavsett. Bra om man behövde fixa någon liten sladd, köpa nya öronsnäckor eller dylikt. Även mycket kul fest-, maskerad- och partyprylar.

Hade faktiskt hellre sett att Kjell och Co gått i konkurrs då de inte har det här festliga över sig, om än är billigare på teknik. Min uppfattning är att Teknikmagasinet ofta varit märkbart mycket dyrare på det mesta gällande just datorer, foto, mobilt oavsett.

snarare tvärtom enligt min erfarenhet av kjell, mycket hjälpsamma o vill inte kränga på dig den dyraste saken bara för att sälja. Skulle köpa nån multimeter för nåt år sen, dom rekommenderade för mina behov en billigare.. o att köpa nån random sladd går jag alltid tid just för dom har bra priser o man känner sig inte att dom vill mjölka en på den dyraste varan... tycker teknikmagasinet borde konkat för länge sen.... inte unika längre..
Citera
2020-01-16, 14:18
Medlem
Giant Squids avatar
Skönt, en skit kedja till som försvinner med fullkomligt onödiga plastsaker från kina.
Hoppas vi ser en ökande trend i butiksdöden utav enfaldiga produkter
Citera
2020-01-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Alternativt 15/1 2020 eller 15 Januari 2020
Det systemet är fullkomligt efterblivet, man skriver ju inte tiden som 50:32:14 precis.
Citera
2020-01-16, 14:43
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Nej. Kjell & Co ser ut att gå bra
källa: https://www.allabolag.se/5564005378/bokslut
Jag får också uppfattningen att Kjell har ett lite annat sortiment som inte är fullt lika konkurrensutsatt. Har dessutom alltid blivit proffsigt bemött i såväl butikerna som i kundtjänsten på telefon.

Kjell är en av få företag som har en del elektronikkomponenter på hyllan vilket är riktigt bra. Själv köper jag en del från dem om jag inte beställer från nätet. Elfa och de andra som är inriktade på företag tar så extremt mycket i frakt.
Citera
2020-01-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ska man tänka långsiktigt på landets ekonomi så bör man välja var man spenderar sina pengar. Handla på nätet är väl toppen, men kanske är det värt att se till att du handlar hos en webbutik som finns i Sverige, betalar skatt i Sverige, har anställda i Sverige osv...
Sympatiserar du med staten, eller är du en sån idiot som tvunget vill att en regim han inte gillar ska överleva?
Citera
2020-01-16, 14:50
Medlem
Jätte tråkigt då jag alltid brukade handla mina mobil fodral där. Dessutom har jag köpt andra saker där som hörlurar och gb minne. Dem var bra service inriktade och trevliga.
Citera
2020-01-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men blir det inte jobbigt när du får hem en möbel eller kläder som du enbart sett på bild och det inte alls motsvarar dina förväntningar? Soffan inte alls så mjuk, kläderna fula i verkligheten?
Jag handlar mycket hellre i en fysisk butik där jag kan titta och känna på varorna, men TM är inget jag kommer att sakna.
Har kanske hänt 1-2 gånger att tröjan var lila istället för röd som den var på bilden men bara att skicka tillbaks. Större utbud, bättre priser och snabb leverans på nätet. Det kanske är svårare för tjejer att handla kläder på nätet men jag har aldrig haft problem och jag handlar ofta.
Citera
2020-01-16, 16:00
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men blir det inte jobbigt när du får hem en möbel eller kläder som du enbart sett på bild och det inte alls motsvarar dina förväntningar? Soffan inte alls så mjuk, kläderna fula i verkligheten?
Jag handlar mycket hellre i en fysisk butik där jag kan titta och känna på varorna, men TM är inget jag kommer att sakna.
Jag handlar kläder enbart i fysiska butiker för då kan man prova innan och se att det passar och ser bra ut innan eventuellt köp. Läste att mer än vart femte klädesplagg som köps online skickas tillbaka.
Citera
2020-01-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roctane
Sympatiserar du med staten, eller är du en sån idiot som tvunget vill att en regim han inte gillar ska överleva?

Haha... Jag sympatiserar med mitt hemlands ekonomi. Vad är det för regim du tänker på då som jag inte skulle gilla?
Jag ser gärna att arbetsgivare i Sverige går bra, tjänar pengar och betalar in skatt så att pengarna kan räcka till skola vård mm.
Citera
2020-01-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Handlade du på faktura med Klarna kan dom hjälpa dig. Samma sak om du handlar med kreditkort kan de ibland hjälpa dig om det är typ amex. Annars är det bara att kontakta Teknikmagasinet och hoppas på det bästa....

Jag har inte handlat på Teknikmagasinet på 3-4 år. Kjell och company är mycket trevligare och har mycket bättre lokaler. Och handla på nätet finns det mycket bättre alternativ än Teknikmagasinet.
butikerna är ju öppna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in