2020-01-15, 15:29
Medlem
Måste vara svårt att hålla i gång en butik där varenda liten skit dom säljer kan köpas billigare på nätet. Typ Wish och Kina.
Citera
2020-01-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Handlade du på faktura med Klarna kan dom hjälpa dig. Samma sak om du handlar med kreditkort kan de ibland hjälpa dig om det är typ amex. Annars är det bara att kontakta Teknikmagasinet och hoppas på det bästa....

Jag har inte handlat på Teknikmagasinet på 3-4 år. Kjell och company är mycket trevligare och har mycket bättre lokaler. Och handla på nätet finns det mycket bättre alternativ än Teknikmagasinet.

Vanligt Visa debit är jag rädd... Du råkar inte veta vad som gäller där?
Citera
2020-01-15, 15:53
Medlem
Kommer ihåg när man handlade discolampor, rökmaskiner och grejer därifrån som liten. Man kunde stå i timmar och bläddra i katalogen

Nu när man är äldre så känns det drygt att gå in i en butik och behöva bläddra fram varje vara för att få kolla på den. Har sett lite skralt ut i deras butiker senaste åren så detta förvånar mig icke!
Citera
2020-01-15, 15:54
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToddChavez
Vanligt Visa debit är jag rädd... Du råkar inte veta vad som gäller där?
Kolla med din bank. På Nordea står det:

"En av fördelarna när du väljer att betala med kort är att du har möjlighet att reklamera ditt köp om exempelvis dina beställda varor inte dyker upp, om du blir dubbeldebiterad eller företaget du handlat av går i konkurs innan du fått din vara. "

https://www.nordea.se/privat/kundser...klamation.html

Skulle gissa att de flesta storbanker har liknande reklamationer. Så ring dom eller skicka ett meddelande i nätbanken, att göra det kan inte skada iaf
Citera
2020-01-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indexet
Hur fungerar det om man köpt en vara på TM nyligen och vill lämna tillbaka. Om butiken är öppen bör det väl gå?
Tveksamt, då det inte finns pengar i företaget. Men du kan ringa och kolla.
Citera
2020-01-15, 16:04
Medlem
MeGustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indexet
Hur fungerar det om man köpt en vara på TM nyligen och vill lämna tillbaka. Om butiken är öppen bör det väl gå?
De tar varken emot returer eller reklamationer dessvärre.
Citera
2020-01-15, 16:20
Medlem
Jag tycker det är så otroligt fult med företag som gör som Teknikmagasinet gjort. Sålt så mycket de kan under jul/mellandagarna för att sedan "konka" i början på Januari.
De har uppenbarligen vetat om sin kassa finansiella situation och att sälja vidare som de gjort är direkt bedrägligt. Jag anser att folk som köpt varor inom 3 månader från det att ett bolag går i "konken" bör ha första rätt till pengar tillbaka. Dvs innan garanter, långivare osv har rätt till sina pengar.
Citera
2020-01-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tror ni att Kjell & co kommer gå samma öde till mötes snart?

Nej.
TM har jag handlat i en gång för typ 10 år sedan. Kjell handlar jag i varje månad. Finns saker som är billigare där än på nätet och det är sånt jag behöver på kontoret.

Kan inte uttala mig om vad TM sålde eftersom jag aldrig behövt något av det de sålt. Det var väl mest udda grejer som man tycker är kul när man är 20, och datorgrejer typ tangentbord ... iaf inget sånt jag behövde ... TM kändes som att de inredde för att vara coola och tilltala killar mellan 14-25 år ... blinkande grejer och sånt.

Vill man överleva måste man göra som Kjell och Clas. Försök tjäna pengar bäst man kan. Ha mängdrabatter om möjligt. Specialerbjudanden. Bredda sortimentet. Sälja det som folk vill ha och man kan ha marginal på. Exempelvis transformatorer , lampor och sånt som Clas säljer som det blir dyr frakt på om man köper på nätet - lättare gå till en butik och så kostar det ändå bara 250 kr så man tänker liksom whatever .
Finns helt klart möjlighet överleva. Webhallen har ju gjort tvärtom och ÖPPNAT butiker (eller filialer) där man kan hämta ut saker. Så det går överleva om man nischar.
Senast redigerad av grelin1999 2020-01-15 kl. 16:28.
Citera
2020-01-15, 16:25
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De hade väldigt dålig lagerhållning under julen i sina butiker. Mycket "slutsålt".

Hög prisnivå på sina grejor.

Förmodligen svårt att få leverantörer att leverera då man har betalningssvårigheter.
Inget ovanligt innan en konkurs.
Citera
2020-01-15, 16:29
Medlem
Ghastens avatar
Är alla butiker stängda eller håller dom öppet? Tänkte om någon passerat någon idag.

Tycker ändå dom flesta TM jag handlat i så har dom varit vänliga.

Det är reor jag handlat hos dom senaste åren. Trist men som sagt inget man blir förvånad över.
Citera
2020-01-15, 16:31
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syndikat1
Jag tycker det är så otroligt fult med företag som gör som Teknikmagasinet gjort. Sålt så mycket de kan under jul/mellandagarna för att sedan "konka" i början på Januari.
De har uppenbarligen vetat om sin kassa finansiella situation och att sälja vidare som de gjort är direkt bedrägligt. Jag anser att folk som köpt varor inom 3 månader från det att ett bolag går i "konken" bör ha första rätt till pengar tillbaka. Dvs innan garanter, långivare osv har rätt till sina pengar.

Inget företag går ut med att de är nära konkurs, det är att sumpa sista chansen att rädda bolaget.

Vad gäller att få pengarna tillbaka, så är det knappast aktuellt. Leverantörer kommer före kunder, kunden har ju en vara med ett värde, leverantören har bara en obetald faktura.
Är det fel på varan får du vända dig till tillverkaren istället.
Citera
2020-01-15, 16:52
Medlem
carminaburanas avatar
TM var bra för 10-15 år sen, numera är det som en skämtbutik, Buttericks med lite teknik liksom. Väntat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in