Citat:
Ursprungligen postat av
Jon.Holms
Tror ni att Kjell & co kommer gå samma öde till mötes snart?
Nej.
TM har jag handlat i en gång för typ 10 år sedan. Kjell handlar jag i varje månad. Finns saker som är billigare där än på nätet och det är sånt jag behöver på kontoret.
Kan inte uttala mig om vad TM sålde eftersom jag aldrig behövt något av det de sålt. Det var väl mest udda grejer som man tycker är kul när man är 20, och datorgrejer typ tangentbord ... iaf inget sånt jag behövde ... TM kändes som att de inredde för att vara coola och tilltala killar mellan 14-25 år ... blinkande grejer och sånt.
Vill man överleva måste man göra som Kjell och Clas. Försök tjäna pengar bäst man kan. Ha mängdrabatter om möjligt. Specialerbjudanden. Bredda sortimentet. Sälja det som folk vill ha och man kan ha marginal på. Exempelvis transformatorer , lampor och sånt som Clas säljer som det blir dyr frakt på om man köper på nätet - lättare gå till en butik och så kostar det ändå bara 250 kr så man tänker liksom whatever .
Finns helt klart möjlighet överleva. Webhallen har ju gjort tvärtom och ÖPPNAT butiker (eller filialer) där man kan hämta ut saker. Så det går överleva om man nischar.