2020-01-16, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Då om inte annat förstår man att man är för sent ute.

Så sa folk 2013 vid $266
Så sa folk 2014 vid $930
Så sa folk 2017 vid $20000

Vad Bitcoin har för årshögsta i år eller 2025 är upp till var och en att spekulera om, men den som inte förstår sig på varken teknisk analys eller det fundamentala bakom bitcoin bör inte yttra sig i denna fråga öht.
Citera
2020-01-16, 08:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du har ju uppenbart inte kollat klippet om att nästa 4 års cykel ser ut att ha startat, och va det isf betyder för det potentiella framtida värdet.

Det var det tråden handlade om, inte att jag snöt en ogrundad gissning ur näsan.

Men tack för att du va med och spelade.
Jag missade argumenten för att det existerar en 4-års-cykel? Tänk om den är 5 år? Den vanliga börsen har en 7-årscykel? Som just i år inte existerar?
Citera
2020-01-16, 08:24
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Så sa folk 2013 vid $266
Så sa folk 2014 vid $930
Så sa folk 2017 vid $20000

Vad Bitcoin har för årshögsta i år eller 2025 är upp till var och en att spekulera om, men den som inte förstår sig på varken teknisk analys eller det fundamentala bakom bitcoin bör inte yttra sig i denna fråga öht.
Fundamenta är denna kurva:
https://twitter.com/ianbremmer/status/941309745742405633

En sammanställning över de största finans-bubblor som funnits genom alla tider. Tulpaner i Holland 1634-37 är världens näst största bubbla. Oj, 4 år innan bubblan sprack i det fallet. Tulpanlökar kostar nu 5 kr i affären, då fick man ett hus i Amsterdam.

Gissa vilken bubbla som är störst i världshistorien.
Citera
2020-01-16, 08:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Du kommer med ett price predictions att du är för sent ute. Andra klagar på volatiliteten. Förhoppningar & desperation & eufori. Priset går upp & ner för att andra människor väljer att sälja eller köpa.
Du har missuppfattat. Den klassiska predikatorn är att när även din granne köper så bör du sälja.

All din argumentation är kedjebrev, har du tänkt på det? Ett kedjebrev kan bara överleva om jordens befolkning är oändlig. Är den det tycker du?

Kina planerar att släppa en digital valuta, med ett värde uppbackat av världens största land. Den kan jag tänka mig att köpa.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-01-16 kl. 08:32.
Citera
2020-01-16, 15:58
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Du har missuppfattat. Den klassiska predikatorn är att när även din granne köper så bör du sälja.

All din argumentation är kedjebrev, har du tänkt på det? Ett kedjebrev kan bara överleva om jordens befolkning är oändlig. Är den det tycker du?

Kina planerar att släppa en digital valuta, med ett värde uppbackat av världens största land. Den kan jag tänka mig att köpa.

Jordens befolkning är inte oändlig. Varför ska man sälja om grannen köper?
Senast redigerad av Coloss 2020-01-16 kl. 16:06.
Citera
2020-01-16, 16:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jordens befolkning är inte oändlig. Varför ska man sälja om grannen köper?
Eftersom jordens befolkning är oändlig så slutar alla kedjebrev alltid med en krasch, eftersom enda tanken med kedjebrev är "betala nu och hitta 5 till som betalar dig, i oändlighet".

När Svensson börjar köpa en viss aktie eller när han går in extra mycket på börsen så är det alltid nära toppen, hans enda kunskap är "jag vill också tjäna, det verkar så enkelt". Då brukar proffsen dra, det var hans pengar de ville åt.

Notera att jag inte har någon som helst kunskap om framtiden, som du. Jag ger bara information om hur det sett ut historiskt.
Citera
2020-01-16, 16:49
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:

Om du kan tänka dig köpa en digital version av en statlig fiat-valuta men inte Bitcoin som är ett öppet protokoll för pengar med en hård fast penningmängd (mest sunda pengarna som finns att köpa just nu) så visar det att du inte förstått varken pengar eller Bitcoin.

Fiatvalutor är byggda för att tappa i värde år efter år i inflation för att "stimulera" köp, de är också en kontinuerlig stöld av ditt värde och köpkraft överfört till staten och deras storlirare till vänner. Hårda pengar som guld, Bitcoin osv är tänkta att hålla sitt värde över tid och vara utom statens kontroll för censur, reglering och inflation.
Citera
2020-01-16, 17:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Om du kan tänka dig köpa en digital version av en statlig fiat-valuta men inte Bitcoin som är ett öppet protokoll för pengar med en hård fast penningmängd (mest sunda pengarna som finns att köpa just nu) så visar det att du inte förstått varken pengar eller Bitcoin.

Fiatvalutor är byggda för att tappa i värde år efter år i inflation för att "stimulera" köp, de är också en kontinuerlig stöld av ditt värde och köpkraft överfört till staten och deras storlirare till vänner. Hårda pengar som guld, Bitcoin osv är tänkta att hålla sitt värde över tid och vara utom statens kontroll för censur, reglering och inflation.
Du har missuppfattat det mesta. Visst fanns det fiat-valutor, de flesta försvann med Euron. SEK är det närmaste en fiat-valuta jag kan komma på. men alla väl fungerande länder är numera så sammanvävda på olika sätt att det inte längre finns plats för fiat-valutor. Även SEK kommer att återhämta sig, Sverige är ett bra land.

Jag får problem med din egen association Bitcoin - valuta. Bitcoin är inte en valuta. Den har likt guld ett påhittat värde. Skillnaden är att guld funnits i 1000-tals år. Fast även guld kan vara en usel investering. Jag köpte guld 1990 och fick inte igen mina pengar förrän 2005. Så det gör jag inte om. Guld och diamanter är i själva verket reliker från en gammal tid. Bitcoin är en något så ovanligt som en ny-uppfunnen relik.
Citera
2020-01-16, 17:00
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Eftersom jordens befolkning är oändlig så slutar alla kedjebrev alltid med en krasch, eftersom enda tanken med kedjebrev är "betala nu och hitta 5 till som betalar dig, i oändlighet".

När Svensson börjar köpa en viss aktie eller när han går in extra mycket på börsen så är det alltid nära toppen, hans enda kunskap är "jag vill också tjäna, det verkar så enkelt". Då brukar proffsen dra, det var hans pengar de ville åt.

Notera att jag inte har någon som helst kunskap om framtiden, som du. Jag ger bara information om hur det sett ut historiskt.

Jag tycker inte Bitcoin är ett kedjebrev.
Citera
2020-01-16, 17:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag tycker inte Bitcoin är ett kedjebrev.
Bitcoins hela värde bygger på att de ständigt kommer in nya personer som vill investera i bitcoin.
Citera
2020-01-16, 17:15
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Bitcoins hela värde bygger på att de ständigt kommer in nya personer som vill investera i bitcoin.

Stämmer väl till viss del.
Citera
2020-01-16, 18:05
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Du har missuppfattat det mesta. Visst fanns det fiat-valutor, de flesta försvann med Euron. SEK är det närmaste en fiat-valuta jag kan komma på. men alla väl fungerande länder är numera så sammanvävda på olika sätt att det inte längre finns plats för fiat-valutor. Även SEK kommer att återhämta sig, Sverige är ett bra land.

Jag får problem med din egen association Bitcoin - valuta. Bitcoin är inte en valuta. Den har likt guld ett påhittat värde. Skillnaden är att guld funnits i 1000-tals år. Fast även guld kan vara en usel investering. Jag köpte guld 1990 och fick inte igen mina pengar förrän 2005. Så det gör jag inte om. Guld och diamanter är i själva verket reliker från en gammal tid. Bitcoin är en något så ovanligt som en ny-uppfunnen relik.

Guld & bitcoin har påhittade värden? Du behöver utveckla när du tar avsteg från att tillgång & efterfrågan sätter värdet. Tycker du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in