2020-01-16, 07:56
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venturer
Läs lite i tråden länkade ovanför, tror att jag sammanfattade vadet ganska bra.
Bara att ställa frågor där om du har några så hjälper jag till så gött jag kan.

Med tanke på fundamentala, nyhetsflöden som ska ut om den låga freefloat (mindre än 15% utanför stora händer) är nästa station 20kr, på väg till 1,5mdkr BV (40-70kr)

Ja det ser helt klart ut att kunna bli ett spännande år och det här med antibiotikaresistens känns hett just nu. Sedan är det ju intressant att man nu befinner sig i USA för att "hitta potentiella partners" , spännande att se vad det kan tänkas leda till.

"SCANDION ONCOLOGY
Scandion Oncology är i USA för att hitta potentiella partners - vd (Finwire)
2020-01-14 13:47
Forskningsbolaget Scandion Oncology är i dagarna i San Francisco för att tala med potentiella partners. Det danska bolaget hoppas att få tag på en partner så snabbt som möjligt. Det säger vd Nils Brünner till Finwire.

"Det är en aktiv och mycket positiv process hittills. Jag kan inte säga så mycket om det hittills, men vi har den inställningen att vi skulle vilja ha en partner förr än senare", säger Brünner på telefon från USA.

Scandion Oncology deltar i JP Morgans årliga hälsokonferens, där också stora och medelstora läkemedelsföretag är representerade. Fler än 9 000 representanter från både läkemedels-, finans- och tjänstesektorn är närvarande vid den fyra dagar långa konferensen som avslutas på torsdag.

Mads Oddershede, Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire"
Senast redigerad av Valfrid 2020-01-16 kl. 08:01.
Citera
2020-01-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Ja det ser helt klart ut att kunna bli ett spännande år och det här med antibiotikaresistens känns hett just nu. Sedan är det ju intressant att man nu befinner sig i USA för att "hitta potentiella partners" , spännande att se vad det kan tänkas leda till.

Dessutom blev partnerskapsplanen tidigarelagt pga större intresse från big pharm.

"We have already seen significant interest from potential pharma partners, and this has led us to change our business development strategy. The change is that we will initiate the dialog with potential future partners immediately, instead of waiting. As a consequence, we will participate at the JP Morgan meeting in San Francisco in January 2020."
https://www.biostock.se/2019/11/scandion-oncology-ceo-sco-101-promises-blockbuster-potential/

Vad kan det leda till? Jo...
Tänk såhär: SCO-101 är patenterad att kombineras med irinotocan, Pfizers chemobehandling.
Pfizers patent på den går ut i år, vilken innebär den är fair game för generiska tillverkare.
Hinner Pfizer köpa SCO-101 så är det en win win för dem: inte bara extra intäkter från SCO-101 försäljning, men också behåller intäkter på en av deras största produkter, irininotacn .
Om inte de, så blir det säkert någon annan med aspiration att ta över marknaden.

Ledningen har erfarenhet av båda bolagsförsäljning och utlicensiering av kandidater, och om jag kan dra ovannämnt slutsatsen så troligen gjorde de det redan år 2018.

Nils har sagt upprepade gånger att det räcker med 2 patienter att visa förbättring för att kalla studien en succé.
Vid succé blir det antingen uppköp av hela bolaget, eller utlicensiering av SCO-101 och fortsatt utveckling av andra kandidater.

Med tanke på Pfizers patent som går ut och 4 miljarder euro per år som uppskattade intäkter på bara EN indikation, uppskattar jag fullt uppköp på minst 1 till 3 miljard USD.
Utlicensiering kan innebära, enligt Nils själv, 50-150 miljoner USD upfront med milstolpe upp till 500-750 mer 2 siffrig royalties bara på SCO-101. Då lär vi få fina utdelningar på upfronten (10-30kr), milstolpar och royaltyinbetalning, samt vidare utveckling av SOM-001 (antibiotikaresistans) och SCO-201/301 (andra chempresistans kandidater).

Själv tror jag starkt på utlicensiering till Pfizer redan i år just för deras patent som går ut. Förväntar mig kurs över 100kr då, men lär inte sälja innehavet, utan sitta och njuta av utdelningsflödet
Citera
2020-01-16, 08:50
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Dessutom blev partnerskapsplanen tidigarelagt pga större intresse från big pharm.

"We have already seen significant interest from potential pharma partners, and this has led us to change our business development strategy. The change is that we will initiate the dialog with potential future partners immediately, instead of waiting. As a consequence, we will participate at the JP Morgan meeting in San Francisco in January 2020."
https://www.biostock.se/2019/11/scandion-oncology-ceo-sco-101-promises-blockbuster-potential/

Vad kan det leda till? Jo...
Tänk såhär: SCO-101 är patenterad att kombineras med irinotocan, Pfizers chemobehandling.
Pfizers patent på den går ut i år, vilken innebär den är fair game för generiska tillverkare.
Hinner Pfizer köpa SCO-101 så är det en win win för dem: inte bara extra intäkter från SCO-101 försäljning, men också behåller intäkter på en av deras största produkter, irininotacn .
Om inte de, så blir det säkert någon annan med aspiration att ta över marknaden.

Ledningen har erfarenhet av båda bolagsförsäljning och utlicensiering av kandidater, och om jag kan dra ovannämnt slutsatsen så troligen gjorde de det redan år 2018.

Nils har sagt upprepade gånger att det räcker med 2 patienter att visa förbättring för att kalla studien en succé.
Vid succé blir det antingen uppköp av hela bolaget, eller utlicensiering av SCO-101 och fortsatt utveckling av andra kandidater.

Med tanke på Pfizers patent som går ut och 4 miljarder euro per år som uppskattade intäkter på bara EN indikation, uppskattar jag fullt uppköp på minst 1 till 3 miljard USD.
Utlicensiering kan innebära, enligt Nils själv, 50-150 miljoner USD upfront med milstolpe upp till 500-750 mer 2 siffrig royalties bara på SCO-101. Då lär vi få fina utdelningar på upfronten (10-30kr), milstolpar och royaltyinbetalning, samt vidare utveckling av SOM-001 (antibiotikaresistans) och SCO-201/301 (andra chempresistans kandidater).

Själv tror jag starkt på utlicensiering till Pfizer redan i år just för deras patent som går ut. Förväntar mig kurs över 100kr då, men lär inte sälja innehavet, utan sitta och njuta av utdelningsflödet

Du verkar insatt i både bolaget och marknaden måste jag säga. Kul med lite kvalitet även här på fb.

Jag gillar detta case mer och mer!
Citera
2020-01-16, 12:05
Medlem
Citat:
Du verkar insatt i både bolaget och marknaden måste jag säga. Kul med lite kvalitet även här på fb.

Jag gillar detta case mer och mer!

Tack för det! Är bara glad att jag får dela med mig och diskutera med andra vettiga investerare.

Måste nämna att TO är löjligt billiga just nu, om du fortfarande funderar på saken.
Kursen på TO ligger på 7-8kr just nu, medan stam ligger på 14kr.
7kr inköp + 5,2kr vid inlösning= 12,2kr. En rea på 1,8kr, utan att ens räkna in hävstång och tidsvärde på dem som borde värderas på 1-2 kronor minst.
Kort sagt en guldbiljett.
Citera
2020-01-16, 12:31
Medlem
strepsilmaxs avatar
Citat:
Tack för det! Är bara glad att jag får dela med mig och diskutera med andra vettiga investerare.

Måste nämna att TO är löjligt billiga just nu, om du fortfarande funderar på saken.
Kursen på TO ligger på 7-8kr just nu, medan stam ligger på 14kr.
7kr inköp + 5,2kr vid inlösning= 12,2kr. En rea på 1,8kr, utan att ens räkna in hävstång och tidsvärde på dem som borde värderas på 1-2 kronor minst.
Kort sagt en guldbiljett.

Tower one wireless?
Citera
2020-01-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strepsilmax
Tower one wireless?

Va? TO = Teckningsoptioner

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/985157/scandion-oncology-to-1
Citera
2020-01-16, 20:22
Medlem
strepsilmaxs avatar
Citat:
Oj, hade helt missat din kommentar! Tog lite ledigt över jul och nyårs.
Själv försöker jag hitta undervärderade bolag med signifikanta uppsida baserade på riktiga fundamentala, innan flocken hittar dit. Som jag gör med Scandion.

Speaking of which...

Sjukt bra läge i Scandion Oncology!
Förbereder den andra FAS2 och just nu i SF och fikar med möjliga köpare/partners.

Forskningsbolaget Scandion Oncology är i dagarna i San Francisco för att tala med potentiella partners. Det danska bolaget hoppas att få tag på en partner så snabbt som möjligt. Det säger vd Nils Brünner till Finwire.
"Det är en aktiv och mycket positiv process hittills. Jag kan inte säga så mycket om det hittills, men vi har den inställningen att vi skulle vilja ha en partner förr än senare", säger Brünner på telefon från USA.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/01/14/scandion-oncology-scandion-oncology-ar-i-usa-for-att-hitta-potentiella-partners-vd.html

"With positive data from our clinical phase 2 studies, 2020/2021 will be the time where Scandion Oncology together with partners could advance SCO-101 towards treatment of drug resistance cancer and thereby save or prolong life of millions of future cancer patients."
https://news.cision.com/scandion-oncology-a-s/r/scandion-oncology-news--january-2020,c3008363

Allt man läser bara luktar som om dem redan har en partner i åtanke, och att en LOI redan vid initial data Q2 2020 är inte alls omöjligt. Mycket stor uppsida på kort sikt här, passa på!

Tror du fortfarande att det är värt att köpa in sig?

Är ganska sen på tåget
Citera
2020-01-16, 21:08
Medlem
Medwatch rapporterar att även svenska patienter kommer inkluderas i studierna, med en nyrekryterade svensk CRO
https://m.medwatch.dk/article/11880186

I övrigt dagen gick väl bra! Över 1kr upp trots vinsthämtningar i form av AVA/NON som pumpade ur sig 170k aktier. Kvalité köpare som ENS, SWB och SHB som passar på och tuggar uppåt. Rent styrka.
Scandions fundamentala skiner och den låga freefloat gör sin del. Mer aktier blir inlåsta för varje dag som går, och de som vaknar senare får betala för att få tag i guldbiljetterna.

Tror på fortsatt styrka imorgon, avsluta veckan över 15kr för att kämpa vidare mot 20kr nästa vecka.

Hur går det för dig valfrid? Fick du fylla på? Inte för sent, allt under 750mkr i BV är helt undervärderade i skrivande stund
Senast redigerad av Venturer 2020-01-16 kl. 21:14.
Citera
2020-01-17, 02:43
Medlem
Valfrids avatar
Ja gårdagens handel visade verkligen på styrka tycker jag och det omsattes en hel del aktier. Jag ligger nu ganska så fulltankad i detta papper och just nu har jag en positiv syn på läget.

Vore kul att fundera kring hur det går i USA. Antar att partnerprocesser kan tänkas ta tid eller så har den pågått redan innan bolaget for till staterna.
Citera
2020-01-17, 08:42
Medlem
Citat:
Vore kul att fundera kring hur det går i USA. Antar att partnerprocesser kan tänkas ta tid eller så har den pågått redan innan bolaget for till staterna.

Kan tänka mig att den pågått för ett tag nu, med tanke på påståendet om större intresse från BP, möte som Mr Biotech hade osv.
Dessutom finns det också lite om info i nyhetsbrevet som nämner att de redan träffat några.

"Rekryteringen av Høngaard tillför bolaget den erfarenhet och det självförtroende som krävs för att framgångsrikt inleda kliniska fas II-studier med SCO-101, leverera resultat samt påbörja jakten på en partner eller licenstagare."

"Due to Peter Høngaard"s excellent business network, we have been able to arrange meetings with top executives both from large and medium sized pharma companies to present our technology. Our expectations are that we during these few days we could meet the future partner of Scandion Oncology."
Finns en intervju där Nils säger att de redan träffat några förr, och några är nya. Kan inte hitta den från mobilen just nu.

Och en till pusselbit som jag grävde fram och är MYCKET intressant:
https://www.accessdata.fda.gov/scripts/SDA/sdDetailNavigation.cfm?sd=srolist&id=9B42924470F67 2C2E053564DA8C03316&rownum=1

Under januari månaden har den amerikanska FDA lagt till Scandion Oncology i deras SRO lista. Listan består av bolag där FDA anställda kan inte handla aktier i pga eventuella intressekonflikter.
Med andra ord, FDA förväntar sig att kontrollera och övervaka Scandions läkemedel i USA snart.

"Where an organization does not have a record of sales of FDA-regulated products, it will be deemed to be significantly regulated if its operations are predominately in fields regulated by FDA, or if its research, development, or other business activities are reasonably expected to result in the development of products that are regulated by FDA."

För att sammanfatta:
1. Läkemedelskandidat utan konkurrens, som kombineras med befintliga chemo behandlingar.
2. Big Pharma som förlorar patent på chemo behandling i år, vilken innebär x10 större förlust per år än att köpa SCO-101 och få njuta Scandions patent. Samma Big Pharma som vi ser spenderar 2-3 miljarder USD på FAS1 bolag utan problem (google arqule till exempel).
3. Peter Høngaard, Danmarks Mr. Biotech som redan sålt ur några bolag, sitter och tidigarelägger hela business processen pga större BP intresse.
4. Scandion går till JPM med förväntningar att hita partner och ha avtal hemma sooner rather than later, helst i år.
5. Den amerikanska FDA som "reasonably expects" att scandions "research, development, or other business activities" ska hamna på deras bord för reglering snart.

För varje dag läser jag mer om caset, och bara blir mer övertygad att det kommer bli en riktigt fin och dyr magnum flaska champagne till julas, kanske även midsommar
Citera
2020-01-17, 11:54
Medlem
Valfrids avatar
Riktigt intressanta iakttagelser. Bra grävt 💪👌
Citera
2020-01-17, 12:11
Medlem
DDB med ett stark köp, över 20k aktier på 5 minuter.
Det som smyger under radarn är att DDB kan vara mer än bara en kvalité-investerare, utan även Scandions ordförande Peter Høngaard som fortsätter insynsköpa.
Rapport ska släppas den 22:e Februari, vilket innebär att idag är första dagen efter JPM konferensen och sista dagen för insynshandel innan rapporten.

Klistrar in Peters ord från Biostock intervjun

You recently made quite a large investment in Scandion Oncology. What pushed you to make this move?
– A number of things made me look further into Scandion Oncology when I started discussions with the CEO, Nils Brünner back in 2018. First, the technology of Scandion Oncology is quite unique, and the medical need is huge. Furthermore, I have not been able to detect any competition in this area and finally the team just deliver to milestones and a major part of the risks in SCO-101 and the technology has been de-risked by now. Altogether, with the current share price, giving a company evaluation of around 200 million SEK and with the other factors above, I see this as a very, very interesting investment.

Are you willing to invest more in the company going forward?
Definitively, and with the current share price, you can now make a really good deal.

Tror starkt att vi får ett PM om insynshandel nästa vecka, då borde vi leta oss upp till 20kr.
Sen har vi rapport den 22:e och presentation hos aktiespararna den 28:e, där tror jag på lite berättelser från JPM konferensen och uppdateringar kring FAS2 studierna och SOM-001 för att motivera ännu en uppvärdering vidare mot 750mdkr i BV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in