Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Men varken du eller Otto har uttryckt ett ORD av oro eller empati över Jenny Curpens barn. Dom är JAG orolig för, efter att ha läst alla hotelser på Jennys Facebook. Tänk om någon bombar hennes hus, eller anlägger eldsvåda! Eller ännu värre - rövar bort något av hennes barn och mördar det, för att hon ska få känna på hur det känns när en anhörig blir mördad (tankar som särskilt Otto varit inne på här). Det finns folk till allt, och vissa av personerna som har uttalat hotelser mot Jenny, verkar inte friska i sitt hat och det onda de önskar henne.
Så ER empati är också väldigt selektiv. Jag gissar att den fungerar så primitivt, att det finns en "ond" och en "god" sida. Alla på den onda sidan är automatiskt genomonda och förtjänar allt straff de får - även de små barnen. Medan de på den goda sidan är helt genomgoda, perfekta ljusgestalter. Har jag rätt..?

Jag har inte facebook så jag kan inte snoka mer än vad som läggs ut här i tråden..
Men självklart har ingen rätt att hota någon människa. Det är ju ett allvarligt brott framförallt om det är mordhot.
Och man har inte heller rätt att döma människor för deras livsval. Men jag kan förstå att Jenny provocerar människor.
Pga det hon skriver. I hennes kläder skulle jag nog ligga lågt i sociala medier.
Tom Madsen försvarsadvokat blev utsatt för hat och hot. Så visst finns det galningar.
Men det är väl först och främst Jenny som borde tänka på sina barn. Hennes livsval påverkar ju självklart dem.
De är ju inte bara ett bihang till henne utan egna små individer.
Ska hon nu dra upp familjen från Finland och slå ner bopålarna i Danmark?
Så att barnen kommer längre bort från sin pappa, släkt och närmre sin nya styvfar?
Barnens framtid är ju faktiskt Jennys ansvar. Har hon ens funderat ordentligt på deras framtid?