Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jimmie Åkesson var väldigt lugn och säker i debatten i Riksdagen idag. Nu tror jag inte det ses av så väldigt många, mest pensionärer troligen, men jag är nästan lite överraskad över att SD ger bra svar på tal i klimat- och energidebatten. Mycket bra jobbat av Jimmie och det stärker i alla fall partiet. I ett annat program i SVT framträdde en Mattias Bäckström SD och mötte en miljöpartist och Bäckström verkade också lugn, sansad och påläst. Just att SD får fram bra representanter är viktigt, synd att man satte Stegrud i Bryssel, hon är för bra för det.
Jag blev plötsligt mer optimistisk igen om resultaten i OU. SD framstår som ett förnuftigt parti bland en massa vildhjärnor. Och sossarna är fruktansvärt bleka, dom borde skämmas att leda landet så trött och så håglöst. Detta ser bra ut för SD. Den enes död---den andres bröd.
Håller med, fick exakt samma intryck.
Kanske inte jättemånga som kollar hela debatten i sig men visningarna på Åkesson på FB har ca 80k per klipp och sen har vi några på Youtube + alla gamlingar hemma i soffan.
Löfvén är helt frånvänd. Bra att många ser detta också och får höra att vi har fått 120k uppehållstillstånd 2019, många har säkert ingen koll.
Det här plus Östermalm kan nog få SD att gå bra i opinionen. Lite intressant att klippen av gubben som säger att allt är kört och Timells kommentar på Youtube har fått nästan 150k visningar. Dvs stor spridning där med.