2020-01-15, 11:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Du har blivit lärd att globen är verkligheten, men du kan inte mäta den. Dina bedragare har förbjudit dig att mäta den.

Är detta Stockholmssyndromet?
Vilka är bedragarna?
Jag kan mäta sträckor oavsett om någon förbjudit det eller inte.
Citera
2020-01-15, 11:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fina teckningar, jag vill se WGS84.
Vad är WGS84 enligt dig?
Enligt mig är det en matematisk modell som bygger på en sfär. Modellen stämmer med verkligheten. Vilket är lätt att kontrollera med en GPS-mottagare, som nuförtiden finns i mobiltelefoner.

Jag vill se den platta jorden.
Kan du visa mig den?
Citera
2020-01-15, 12:53
Medlem
Citat:
Avstånden på kartprojektioner är korrekta, därför fungerar kartan. Om du inte får undersöka vissa områden på kartan hur kan du då veta.

Hade du blivit glad om jag slutade att skriva i tråden?

Då har du kvar att mäta och se vad resultatet blir av de korrekta avstånden när det kommer till form på vår jord då avstånden är, även enligt dig, korrekta.

Jag har gjort detta, jag framför att jag gjort detta och även vilket resultat jag fått, nu har du alternativen att acceptera att det är så eller motbevisa det.
Om du inte accepterar att jorden är ett klot får du mäta och kontrollera mina uppgifter då jag delgett dig dom, är du nöjd med klotet så ber jag att få tacka för mig så syns vi i nästa konspiration du ger dig in i jag kan finna roande.

Tro och antagande skulle vi ju inte hålla på med var det någon som sa..

Jag har inget känslomässigt enganemang i varesig tråden eller dig som persona så den sista kommentaren ser jag som ett försök till ämnesflykt och nära värt en varning för att slippa ta tag i problemet med att verkligheten börjar krypa sig närmare...
Citera
2020-01-15, 12:56
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Om den vore rund skulle den alltid se rund ut. Dubbla måttstockar? Att den under vissa omständigheter ser ut att vara rund utgör inget argument åt någotdera håll.

Nej en rund yta ser inte alltid rund ut. Det beror helt och hållet på hur stort set runda objektet är. En kurva som är 4000 mils omkrets är en extremt liten kurvning och skulle jag se den kurvaturen med blotta ögat utan att vara uppe i rymden så skulle jag nog ifrågasätta jordens storlek. En 4000 mils omkrets skall inte synas med blotta ögat.
Under vilka omständigheter skulle en platt yta se rund ut bortsett från fiskögelins? Fiskögelins är det dock inte frågan om vid Lake Pontchartrain eftersom en fiskögelins skapar kurvatur i sidled, inte i längsled som här.
Citera
2020-01-15, 13:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Du har blivit lärd att globen är verkligheten, men du kan inte mäta den. Dina bedragare har förbjudit dig att mäta den.

Är detta Stockholmssyndromet?
Helt otroligt vad du tjatar om bedragare och allt vad det är.

Men du klarar inte av att visa dina egna mätningar som du säger ska visa att jorden inte är en sfär? Vad är problemet gumman?
Citera
2020-01-15, 14:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, varför inte undersöka det som våra ägare låter oss undersöka och framför allt vara nöjda med.
Vi borde sluta och ifrågasätta våra ägare och deras lögner.

Är det ungefär så du vill ha det?

Hur kan du anklaga myndigheterna för att vara lögnare när du inte kan framföra ett enda bevis för att så är fallet?
Citera
2020-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Där ser man. Talar denna undersökning emot att där fanns en kurva?
Det är en effekt.
Citera
2020-01-15, 16:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är en effekt.

Det var inte det jag frågade.

Citat:
Exempel: ett fartyg försvann ned för horisonten. Ingenstans i detta fanns där en kurva. Det påstods dock vara effekten av en kurva, men jag såg ingen kurva.

Ett fartyg försvinner bakom horisonten.

Finns det något i denna observation som talar emot en kurva? Som gör närvaron av en kurva omöjlig?

Koncentrera dig på delen att fartyget försvinner bakom horisonten.
Citera
2020-01-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Då har du kvar att mäta och se vad resultatet blir av de korrekta avstånden när det kommer till form på vår jord då avstånden är, även enligt dig, korrekta.

Jag har gjort detta, jag framför att jag gjort detta och även vilket resultat jag fått, nu har du alternativen att acceptera att det är så eller motbevisa det.
Om du inte accepterar att jorden är ett klot får du mäta och kontrollera mina uppgifter då jag delgett dig dom, är du nöjd med klotet så ber jag att få tacka för mig så syns vi i nästa konspiration du ger dig in i jag kan finna roande.

Tro och antagande skulle vi ju inte hålla på med var det någon som sa..

Jag har inget känslomässigt enganemang i varesig tråden eller dig som persona så den sista kommentaren ser jag som ett försök till ämnesflykt och nära värt en varning för att slippa ta tag i problemet med att verkligheten börjar krypa sig närmare...
Det fetade: vad har du delgett mig?
Citera
2020-01-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var inte det jag frågade.

Ett fartyg försvinner bakom horisonten.

Finns det något i denna observation som talar emot en kurva? Som gör närvaron av en kurva omöjlig?

Koncentrera dig på delen att fartyget försvinner bakom horisonten.
Det är en effekt av något. Det kan tala för och emot vad som helst.
Citera
2020-01-15, 17:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är en effekt av något. Det kan tala för och emot vad som helst.
Finns det något belägg för denna ”effekt” som påstås kunna göra att plana objekt kan dölja delar av objekt?
Citera
2020-01-15, 17:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kurvan saknas. Väsentlig del i något som ska vara runt.
Kurvan finns i bilder och filmer från bland annat sjön Pontchartrain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in