• 1
  • 2
2013-08-31, 17:04
Medlem
Hej!

För ungefär tre år sedan började handla kurslitteratur från Adlibris. I början var jag nöjd, men efter ungefär ett år började jag notera att böckerna ofta levererades i dåligt skick; stukade hörnor, vikta sidor, repor i pärmen och andra styggelser var vanligt förekommande. Till slut tröttnade jag och började handla från Bokus istället, vars böcker alltid levereras i fint skick.

Nyligen var jag emellertid tvungen att återigen handla en bok från Adlibris eftersom den inte fanns på Bokus, och trodde, eller hoppades åtminstone, i min enfald, att företaget skulle ha bättrat sig. När boken väl levererats grusades emellertid dessa förhoppningar; en stor flik på den bakre pärmen var stukad ^

Diskussionsunderlag:
Finns det någon här som jobbar på Adlibris och som kan berätta vad i helvete ni gör med böckerna för att misshandla dem på detta vis?

Har någon annan haft liknande problem med samma företag?
Senast redigerad av vandermonde 2013-08-31 kl. 18:00.
Citera
2013-08-31, 17:21
Medlem
Min flickvän köpte nyss en fysikbok där.

Sidorna 136-153 saknades.

Vems fel det är vet jag dock inte. Kanske tryckeriets(?)
Citera
2013-08-31, 17:59
Medlem
Tråkigt att höra. Dock får man nog misstänka att det i detta fall var tryckeriets fel.
Citera
2013-09-01, 09:02
Medlem
On Steroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Min flickvän köpte nyss en fysikbok där.

Sidorna 136-153 saknades.

Vems fel det är vet jag dock inte. Kanske tryckeriets(?)

Vems fel det är? Jag hoppas du spelar dum!
Det är Adlilibris fel för dom brukar riva ur sidor i böckerna dom köper in och lägger på lager tills dom paketeras och skickas ut bara för att jävlas!
Citera
2013-09-01, 09:16
Medlem
Har fungerat bra för mig alla ggr. Men skulle också tycka det var oacceptabelt om man får skadade böcker.
Citera
2013-09-01, 12:20
Medlem
Har köpt något hundratal böcker från Adlibris och aldrig haft problem med kvaliteten. En stor majoritet har dock varit pocketböcker eller inbunden skönlitteratur och bara ett fåtal varit facklitteratur, så om du bara upplevt det med kurslitteratur skulle jag tippa på konstigheter med tryckeriet/transporten (vilet iofs är konstigt om Bokus har bra kvalitet på samma böcker).
Citera
2020-01-15, 10:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Haha. Jag chattade precis med Adlibris då jag behöver hjälp med att hitta en bok i deras djungel.
Jag tror att jag råkade ut för ett jäkla stolpskott som är trött på sitt jobb.

Jag: Hej! Jag behöver en kokbok om svensk vegansk mat, men som är på engelska. Har ni detta?
Adlibris: Vi har 10 miljoner artiklar på vår hemsida. Det är full möjligt att vi har en sådan bok.
Jag: Jag vet. Och det är därför jag frågar eftersom jag inte kan hitta det själv.
Adlibris: Söker du på vegansk får du upp flera alternativ på mat, kokböcker och mycket mer.
Jag: Jag vet det också. Men en kokbok om svensk vegansk mat, men som är på engelska.
Adlibris: Det är dessvärre inget som jag har tid att söka upp till dig hör och nu. Beklagar för detta.
Jag: Okej.. Tack för hjälpen! Haha.
Citera
2020-01-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Haha. Jag chattade precis med Adlibris då jag behöver hjälp med att hitta en bok i deras djungel.
Jag tror att jag råkade ut för ett jäkla stolpskott som är trött på sitt jobb.

Jag: Hej! Jag behöver en kokbok om svensk vegansk mat, men som är på engelska. Har ni detta?
Adlibris: Vi har 10 miljoner artiklar på vår hemsida. Det är full möjligt att vi har en sådan bok.
Jag: Jag vet. Och det är därför jag frågar eftersom jag inte kan hitta det själv.
Adlibris: Söker du på vegansk får du upp flera alternativ på mat, kokböcker och mycket mer.
Jag: Jag vet det också. Men en kokbok om svensk vegansk mat, men som är på engelska.
Adlibris: Det är dessvärre inget som jag har tid att söka upp till dig hör och nu. Beklagar för detta.
Jag: Okej.. Tack för hjälpen! Haha.

Jag tror inte att Adlibris chatt erbjuder den typen av kundsupport. Vill du ha det får du nog gå in på en bokhandel.
Citera
2020-01-16, 10:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tror inte att Adlibris chatt erbjuder den typen av kundsupport. Vill du ha det får du nog gå in på en bokhandel.

Tydligen inte. Men det var de jag trodde eftersom de hade en kundtjänst.
Men ska ner till en lokal bokhandel senare idag oxh höra där.
Citera
2020-01-16, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Tydligen inte. Men det var de jag trodde eftersom de hade en kundtjänst.
Men ska ner till en lokal bokhandel senare idag oxh höra där.

Kundtjänst rör mer tekniska frågor, inte rekommendationer på böcker. Så lite trist av dig att kalla honom för "jävla stolpskott", han gjorde bara sitt jobb.
Citera
2020-01-16, 11:38
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Kundtjänst rör mer tekniska frågor, inte rekommendationer på böcker. Så lite trist av dig att kalla honom för "jävla stolpskott", han gjorde bara sitt jobb.

Jag anser att du har fel. En kundtjänst ska hjälpa en med sådana saker.
Om det enbart rör tekniska frågor, ska det stå det. Och då brukar man även ha en separat mail för detta. Nu kontaktade jag de via chatten.
Citera
2020-01-16, 11:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Alla företag som slarvar med packning är dödsdömda. Det är ett minimikrav från kundens sida att packningen är bra. Kunden måste vara nöjd med allt för att återkomma.

Detta är alltså en tråd för adlibris ägare att följa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in