2020-01-15, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jo. Det är bara att mäta.
Det är din modell, var god mät.
Citera
2020-01-15, 08:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Att jorden ser platt ut, betyder att den är rund!
Det där har du missuppfattat totalt. Att jorden ser platt ut betyder inte att den är rund.

Hur kan du fått för dig att det skulle vara så?
Citera
2020-01-15, 08:39
Medlem
Citat:
Problemet för plattjorden är att rutsystemet på kartan är en projicering från en glob. Sidorna på rutorna är inte lika långa i verkligheten jämfört med kartan. Jämför man verkligheten med en jordglob så stämmer det.
Du har blivit lärd att globen är verkligheten, men du kan inte mäta den. Dina bedragare har förbjudit dig att mäta den.

Är detta Stockholmssyndromet?
Citera
2020-01-15, 08:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är din modell, var god mät.
Förstår du inte att många redan mätt och fått fram att jorden är en sfär, medans ingen har mätt och fått fram att jorden är platt?

Du säger själv att du saknar kunskap att mäta, och detta trots att det är hur enkelt som helst, men ändå ifrågasätter du alla som har kunskapen. Det känns som det haltar en hel del i din kognitiva förmåga.
Citera
2020-01-15, 08:44
Medlem
Citat:
Varsågod, här är en manual som beskriver WGS84:

https://gis.icao.int/eganp/webpdf/REF08-Doc9674.pdf
Fina teckningar, jag vill se WGS84.
Citera
2020-01-15, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är absolut ingen falsifiering.

Att man kan hitta med hjälp av en karta betyder inte att den avbildar något skalenligt. Du skulle kunna hitta hem till mig med en karta jag snabbt ritar ihop, där en kilometer på ena stället kan vara en centimeter, och på nästa ställe kan denna centimeter vara tio meter. Det betyder självklart inte att jorden ser ut så just där.

Det måste du väl i alla fall förstå och hålla med om.
Jag håller med.
Citera
2020-01-15, 08:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Ja, varför inte undersöka det som våra ägare låter oss undersöka och framför allt vara nöjda med.
Vi borde sluta och ifrågasätta våra ägare och deras lögner.

Är det ungefär så du vill ha det?
Om du undersöker det du kan och får(?) undersöka, så kommer du att se att det stämmer, och då blir det väldigt svårt att få till en jord som är annat än en sfär.
Citat:
Nämn ett!
Nu återkommer ditt guldfiskminne :-) Förlåt, men jag har svårt att låta bli - Kommer du verkligen inte ihåg det där med att du kan mäta dig fram till jordens form? Har du på fullaste allvar verkligen glömt bort det?
Citera
2020-01-15, 08:51
Medlem
Citat:
Det där har du missuppfattat totalt. Att jorden ser platt ut betyder inte att den är rund.

Hur kan du fått för dig att det skulle vara så?
Jag parafraserar individer som dig själv, det vet du också men eftersom du är ute efter att försvara dina ägares lögner som du älskar är en medveten lögn inget du drar dig för.
Citera
2020-01-15, 08:53
Medlem
Citat:
Förstår du inte att många redan mätt och fått fram att jorden är en sfär, medans ingen har mätt och fått fram att jorden är platt?

Du säger själv att du saknar kunskap att mäta, och detta trots att det är hur enkelt som helst, men ändå ifrågasätter du alla som har kunskapen. Det känns som det haltar en hel del i din kognitiva förmåga.
Ingen har mätt och fått fram att det är en sfär. Om du har ett sådant bevis/evidens vänligen visa upp det.
Citera
2020-01-15, 08:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag parafraserar individer som dig själv...
*fnissar*. Vad menar du med detta konstiga uttryck. Sluta att använda ord du inte förstår.
Citat:
...det vet du också men eftersom du är ute efter att försvara dina ägares lögner som du älskar är en medveten lögn inget du drar dig för.
Men om det verkligen är som du säger, var finns då evidensen för det?

Av vilken anledning tror du på något som helt saknar evidens?
Citera
2020-01-15, 09:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Ingen har mätt och fått fram att det är en sfär. Om du har ett sådant bevis/evidens vänligen visa upp det.
Det är faktiskt inte min uppgift att visa upp att jorden är en sfär, något som är en förutsättning för att du exempelvis kan se vad jag skriver nu, det är din uppgift att visa att det inte stämmer.

Men visst, tråden kryllar av evidens för en sfärisk jord. Och du säger själv att du saknar kunskap att mäta. Känner du att det kanske lutar åt att du har fel i dina antaganden?

Men att ingen har mätt: Vad tror du om kartritare?
Citera
2020-01-15, 09:00
Medlem
Citat:
Om du undersöker det du kan och får(?) undersöka, så kommer du att se att det stämmer, och då blir det väldigt svårt att få till en jord som är annat än en sfär.
Nu återkommer ditt guldfiskminne :-) Förlåt, men jag har svårt att låta bli - Kommer du verkligen inte ihåg det där med att du kan mäta dig fram till jordens form? Har du på fullaste allvar verkligen glömt bort det?

Jag har undersökt, det stämmer inte.

Exempel: går inte att finna. I och med frånvaron av kurvan faller allt, återstår bara lögner från dina ägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in