2020-01-15, 01:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det håller jag med om.

Jesus säger här inte att Han är Gud, utan att alla Guds ord kommit till kallas gudar och Guds söner av Skriften.

Nu är ju inte Jesus vilken Guds son som helst, utan Sonen.
"säg oss om du är Messias, den levande Gudens son" som översteprästen frågade.
"du är Messias, den levande Gudens Son" som Petrus konstaterade.
Sonen= Messias. Inte mer, inte mindre.

Messias är Gud, inte mer, inte mindre. Jesaja 7:14, 9:6 t ex.
Citera
2020-01-15, 01:26
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Vilka är de argument och bevis som talar till mig? Vad diskuterar jag? Du hånar bara och förolämpar religion!
Och du säger om religion att det är djävulen !!
. Du gör bara skoj med andra utan att veta.
Eftersom du är 53 år är du äldre än mig. Med en stor skillnad. Så jag kommer att respektera dig och inte svara på dina förolämpningar mot mig. I vår religion respekterar vi äldre
Lycka till
Ja tack, lycka till själv.
Är du och "din" religion synonymt med varandra?
Om jag har fel så påvisa det, om du säger att du blir förolämpad så är det en vag ursäkt för att dina känslor är viktigare än vad som är vad.
Jag väjer inte för nåt för att komma fram till just sanningen och dina känslor väger lätt i frågan om miljoner följer en falsk religion eller inte. (Är väl över miljarden, ja).
Jag respekterar dig med men du har ingen rätt att begränsa det fria ordet och tanken bara för att du är finkänslig i din tro och blundar för eventuella sanningar.

Tycker du kör med en obehaglig retorik nu totalt sett. Taktik retorik.
Citera
2020-01-15, 01:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Ursäkta. Jag förstod inte din kommentar, vad menar du med det här :

(Det intresserar mig)

Kan du förklara mer .
Jag undrar varför inte jag blir betraktad som muslim av dem som kallar sig muslimer.

Jag tror på Koranen.
Jag har underkastat mig Guds vilja, efter den bästa förmåga och förståelse jag har.
Jag följer Abrahams tro, efter den förståelse jag har iaf.
Jag säger att det inte finns någon Gud utom Gud.
+
Jag tror på allt Gud säger i Bibeln.
Jag vet att Jesus är Messias, Guds Son kommen i köttet efter Torah.

Osv

Jag är alltså judinna och kristen enligt Bibeln (invärtes judinna), och vad jag kan se muslim enligt Koranen. Men ingen som kallar sig muslim har erkänt mig som muslim, eftersom jag är kristen och tror på det Gud sagt genom ALLA sina profeter.
Citera
2020-01-15, 01:34
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Jag undrar varför inte jag blir betraktad som muslim av dem som kallar sig muslimer.

Jag tror på Koranen.
Jag har underkastat mig Guds vilja, efter den bästa förmåga och förståelse jag har.
Jag följer Abrahams tro, efter den förståelse jag har iaf.
Jag säger att det inte finns någon Gud utom Gud.
+
Jag tror på allt Gud säger i Bibeln.
Jag vet att Jesus är Messias, Guds Son kommen i köttet efter Torah.

Osv

Jag är alltså judinna och kristen enligt Bibeln (invärtes judinna), och vad jag kan se muslim enligt Koranen. Men ingen som kallar sig muslim har erkänt mig som muslim, eftersom jag är kristen och tror på det Gud sagt genom ALLA sina profeter.
MEEEEEH!!
(felsignalen ljuder och du LadySweden har missat att gå till miljonnivån i "Vem vill bli Musim?").

OOoooooh, bra försök damen, men Jesus ska ha varit endast PROFET.
Aj aj aj, så nära himmelriket och miljonen dära men bättre lycka nästa gång!

Redigering: Samt judinna och Kristen och du är nere på fem öres nivån igen.
Duger inte i fundamentalisters ögon, men Jesus älskar dig i alla fall och då är man på den vinnande sidan och slutet gott allting gott.
Om man tror så i alla fall och Gud välsigne alla denna natten för vi ska vara snälla mot varandra, viktigt, oavsett religion eller inte.
Vad mycket du är på samma gång LadySweden, OK. Ovanligt men inte fel i sig. Tror jag, pratade jag för mycket nu igen.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-15 kl. 01:39.
Citera
2020-01-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Spekulativt RamsundAktaRingen men kan ju vara sant. Så länge det inte går att bevisa så kommer det att förbli endast en kvalificerad gissning.

....och tio spänn? Är du då fattig eller snål, tror kanske inte tillräckligt starkt på det du säger så att det bara blir en tia.
Tusen spänn? Jag sätter emot, på riktigt alltså. Vågar du?
Jag snackar inte, jag satsar och står för det jag säger och har sagt, jämt.
Ärligheten själv jag. Annars blir Gud arg på mig och jag kan få cancer. Inte skämt, jag är troende.

Jag är både fattig, snål och tillräckligt normalbegåvad för att begripa vad symbolik är.
Apropå fattig så får man ju inte direkt bilden av att det är någon från öfre medelklass som sitter och försöker styra upp "seriösa" vadslagningar över flashback...

Så med all respekt, ta dina trasiga foppatofflor, blåa pall mall och din lön från samhall och satsa skiten nån annanstans istället.
Citera
2020-01-15, 01:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Messias är Gud, inte mer, inte mindre. Jesaja 7:14, 9:6 t ex.
Per definition säger du då att Jesus är Fadern, men Jesus säger att Fadern är större än Han.

Anledningen är, att endast en kan vara alltings ursprung. Ingenstans säger Skriften att Jesus är Skaparen- Fadern.
Själva valet av ord, Fader, visar detta.
Många kan vara "gud" (Skriften förklarar hur) men endast Fadern kan vara Gud.
Sonen kommer från Fadern.

Åtminstone kan kanske skismen gällande son/ inte son nu läggas på tippen?
Citera
2020-01-15, 01:47
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Jag är både fattig, snål och tillräckligt normalbegåvad för att begripa vad symbolik är.
Apropå fattig så får man ju inte direkt bilden av att det är någon från öfre medelklass som sitter och försöker styra upp "seriösa" vadslagningar över flashback...

Så med all respekt, ta dina trasiga foppatofflor, blåa pall mall och din lön från samhall och satsa skiten nån annanstans istället.
Vad var det där bra för? Fått en kuk i röven för mycket?
OK, åk till doktorn om den har satt sig på tvären mannen.

Ja foppatofflorna är nog lite trasiga här ja, du laga? Ja? Du vara bästa mannen hela daggen.
Käften förresten
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-15 kl. 01:49.
Citera
2020-01-15, 01:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
MEEEEEH!!
(felsignalen ljuder och du LadySweden har missat att gå till miljonnivån i "Vem vill bli Musim?").

OOoooooh, bra försök damen, men Jesus ska ha varit endast PROFET.
Aj aj aj, så nära himmelriket och miljonen dära men bättre lycka nästa gång!

Redigering: Samt judinna och Kristen och du är nere på fem öres nivån igen.
Duger inte i fundamentalisters ögon, men Jesus älskar dig i alla fall och då är man på den vinnande sidan och slutet gott allting gott.
Om man tror så i alla fall och Gud välsigne alla denna natten för vi ska vara snälla mot varandra, viktigt, oavsett religion eller inte.
Vad mycket du är på samma gång LadySweden, OK. Ovanligt men inte fel i sig. Tror jag, pratade jag för mycket nu igen.
Lägg av nu gamling, jag jihadar ju här!

Helt allvarligt, så tror jag ju Koranen. Tar man versen om att Jesus bara var en profet på det viset så läser man inte recitationen som en helhet.
Citera
2020-01-15, 01:54
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Lägg av nu gamling, jag jihadar ju här!

Helt allvarligt, så tror jag ju Koranen. Tar man versen om att Jesus bara var en profet på det viset så läser man inte recitationen som en helhet.
Ja tack, du och jag hjälper varandra att hålla stilen.
Du har rätt Lady.
Brutalt analt det blev i tråden, mitt fel med antar jag.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-15 kl. 01:57.
Citera
2020-01-15, 01:57
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Att hålla sig med slavar är inte rätt
Att vara en pedofil är inte rätt
Att invadera andra länder i syfte att endast plundra det och underkuva andra är definitivt inte "rätt".
Att Mohammed skulle ha fått uppenbarelser ifrån ärkeängeln Gabriel är högst märkligt.
Varför skulle Gud och änglarna vilja starta en religion i mellanöstern utöver den befintliga och som ständigt innebar religiösa konflikter med följarna av dom båda andra religionerna?
(Ska jag direkt säga rakt ut vilken fallen ängel det var som JAG tror startade och låg till grund för Islam med risken att riktigt uppröra muslimer?).
OK jag hoppar över det då.

Det är ologiskt och vill någon ha en utförligare ISÄRPLOCKNING av Islam som religion så finns det många källor på internet av dom som verkligen har gått på djupet när det gäller religionen Islam och påvisar dess orimliga legitimitet.

Islam och koranen har då hjälpt mig. Till sist.Jag tror det är meningen.
Att hitta en gyllene medelväg.

Beklagar den skadan skrifterna genom människan kan ha gjort.

Jag vet så lite om den världen men försöker ta till mig det goda.
Jag behöver inte förstå allt. Vi blir väl prövade genom att inte lyda det skrivna ordet blint. Där det kan uppstå missförstånd. Utan lyssna till guds levande ord. Det goda. Som vi har inom oss eller är förmögna att väcka till liv. Genom guds vilja och försyn.Försöka bättra oss, växa och lära. Slappna av. Positive! Hoppas folk kan bli fria från rädsla och besatthet. Sjukdom. Dumhet. Rasism och främlingsskräck. Förklara sanningen en gång för alla. Låt dem som blir kränkta bli kränkta. Var inte rädd. Många mår mycket dåligt. Så måste det vara
Citera
2020-01-15, 02:08
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Ok..förstår kanske inte helt hur du menar med lies bl a. Vad jag menade var att vi kan ta till oss information (och förhoppningsvis rätt så fritt) och har möjlighet göra bättre val efter detta.
Allt kan inte förutsägas hur utgången blir av valen vi gör men vi har möjlighet kunna välja mer det som verkar bli mest 'harmoniskt', gott, ett mer ok utfall med osminkad information.
Mm jo. Borde inte posta allt jag skriver. Kan vara lite slarvig och rak ibland.
Det är lugnt. Tror utfallet blir bra. Nu när vi vet bättre. är bättre. vet att vi är bra, och tillräckliga.
Jag väljer ju själv vad jag tar till mig för info. Och tror på. Hän som var. och är. Låt dem inte mästra dig. Fascister.
Citera
2020-01-15, 02:18
Medlem
Analfababetens avatar
Vi människor bör komplettera och hjälpa varandra. Om endast religionen är en källa till bråk HELA tiden då kanske vi ska lägga ner den helt och hållet, vilken nytta gör den bland oss egentligen?
Har havererat i världen och vad får nån ut endast av tråden här, tänk.

Allt som inte är bra går bort, allt bra sparar man. Jesus talade just om att tänka i enkla termer många gånger, samt i liknelser så klart, och att himmelriket tillhör barnen och inte vuxna som har stelnat i sitt av världen korrupta och fördomsfulla tillstånd.
Jesus påvisade för oss att ha just ett sinnelag som ett barns.
Vad lär vi oss genom livet ALLS?
Ingenting många gånger förutom att bli sånt som hör hemma på soptippen.
Inte jag som fäller det avgörandet i ovan mening, det är sagt av Gud och av en anledning, för att få oss tröga människor in på rätt väg igen!

Ja det är lugnt Ryggradslus, tycker jag i alla fall. Tack för sällskapet alla!
Jag menar det, lite bryska känslor och stoj & lek och tjohej här livar bara upp.
Men nog f*n kan jag mena allvar med, får man svära här i religions sektionen?
Jag lägger in en asterisk där jag svär, jag har aldrig förstått om det är OK att svära eller inte.
Jesus får säga\bestämma men har inte hört av han om det så jag vet inte.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-15 kl. 02:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in