2020-01-14, 23:10
Medlem
en bok från år 650 med en lära som inte uppdaterats sedan dess.....Tja hur många andra läror följer du från år 600?
Citera
2020-01-14, 23:16
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av journeyman2k
Hur i helvete kan folk vara så korkade att dom inte förstår att TS trollar... enda tråden han skrivit på är denna och typ två muppinlägg på en annan tråd.
På Sveriges kanske mest främlingsfientliga forum dessutom 😂
Sätter en tia på att TS är medlem i NMR och bara vill få muslimer att framstå som dummare än vad dom redan är.
En del svar till TS är kassa men så är det i många trådar på FB. På FB finns dock intressanta korn att hämta. Läste om nån som hade kollat lägenheterna i huset där det sprängts nyss på Östermalm. Två lägenheter var inte listade med lägenhetsnummer, fattades? Kanske ihopslagning av lägenheter? Men, nu finns artiklar på nätet om lägenheter för skyddat boende på bombadressen och ev koppling till sprängningen.
Kan vara fel att lägga ihop detta som jag gör men om inte så är det fantastiskt om det hänger ihop med skyddat boende och sprängningen. Polisen brukar också kolla FB efter att en del brott har begåtts för ev info.

Så spekulationen om att TS trollar då..
"Sätter en tia på att TS är medlem i NMR".
En tia är lågt satsat : ) och troligtvis det du kanske egentligen ger för din spekulation om trolleri. Men det kan vara som du skriver att TS trollar. Saken är bara att det finns muslimer som tror radikalt på islam och resonerar i liknande banor som TS.
Det är skillnad på kristet och muslimsk synsätt, behandling av människor. Sharia är tydlig på punkten om dödsstraff ex och på så vis även om TS trollade så blir vissa svar här ändå många gånger relevanta ang ämnet islam.

Vi kan också anta att det trollas hejvillt överlag på FB men svaren på ämnet/ämnen för många läsare blir ändå matnyttig info.
Jag svarar kanske egentligen inte åt självaste TS eller troll utan skriver för andra att se : )
Citera
2020-01-14, 23:21
Medlem
Analfababetens avatar
Spekulativt RamsundAktaRingen men kan ju vara sant. Så länge det inte går att bevisa så kommer det att förbli endast en kvalificerad gissning.

....och tio spänn? Är du då fattig eller snål, tror kanske inte tillräckligt starkt på det du säger så att det bara blir en tia.
Tusen spänn? Jag sätter emot, på riktigt alltså. Vågar du?
Jag snackar inte, jag satsar och står för det jag säger och har sagt, jämt.
Ärligheten själv jag. Annars blir Gud arg på mig och jag kan få cancer. Inte skämt, jag är troende.
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 23:24.
Citera
2020-01-14, 23:24
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Precis, jag vill med veta hur man kan tro på någon Allah. Jehovah är mer sanningen, det ursprungliga och inte nåt nytt påfund ifrån 600 talet.
Jahve m.m. Jag är. El. Flera olika former av Guds namn finns det, men "Allah" är inte ett utav dom.
Skittråd detta som direkt attackerar och vill fördärva den sanna vägen genom Kristus till Gud av avgudadyrkare, och vi vet alla vad Gud tycker om avgudadyrkare va?

Klacken skanderar: "ILLA!".....
Klackledaren frågar klacken: "Hur illa?".
Klacken: "J*vligt illa!!"
Djurgårn´ *klapp klapp klapp* Djurgårn´*klapp klapp klapp*

Ursäkta

P.S
Men "Allah" är Gud i version 1.1? Nån Gud som har "ångrat" sig om vem han är och vill passera för någon annan Gud med annat namn, identitet, religion, följare etc. etc. som någon personlighetskluven psyksjuk virrig Gud som plötsligt bestämmer sig för att den gamla religionen är passé,och nu gör vi en ny version.
Ingen varning om det i förväg, vi kör på och hitta på en till för ju fler religioner desto bättre?
Som inte Gud skulle ha vetat i förväg dom konflikter som skulle uppstå i religionens namn Gud som han är, och vad är vitsen med det?
Är Gud en dödsängel? Nej.
Svaret är då att det var Satan, Lucifer som levererade den nya religionen till Mohammed, inte ängeln Gabriel. Vad jag TROR i alla fall.

Mig ska ingen Muslim få hindra att tro på det jag tror på, då blir det bråk.

Unfortunately, you are far from reality, you are very misleading, so do not make an effort and read about Islam. You want everything ready. . Without culture and science. It is pleasing to the soul and the devil. Satan is the enemy of Islam. The first in the world. Wake up, man. Please wake up from your sleep.
Du vet aldrig vad du pratar om. Detta är orden från en omogen person. Med all respekt för din kultur och sinne
Citera
2020-01-14, 23:28
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Unfortunately, you are far from reality, you are very misleading, so do not make an effort and read about Islam. You want everything ready. . Without culture and science. It is pleasing to the soul and the devil. Satan is the enemy of Islam. The first in the world. Wake up, man. Please wake up from your sleep.
Du vet aldrig vad du pratar om. Detta är orden från en omogen person. Med all respekt för din kultur och sinne
Then try to refute what i said with constructive arguments then rather than to just sit there and try to insult me and to speak in another language, i used logic and common sense, you?

Du snackade bara skit, din tönt. Hur gammal är du om du kallar mig som 53 åring för "omogen"?
Har du nåt att komma med alls annat än en illa skriven provokations kommentar?
Jävla pajas...
Bärja provocera endast och jag kommer att svara på samma vis, irrelevant och endast med en attityd, som du gjorde.

Det är inte omoget att var lite spontan och frimodig, det hör till anden, själen och är frihet i Kristus.
Stela personer som tror att dom är auktoriteter bara för att dom är tråkiga och fantasilösa torrbollar är jag lika lite imponerad av som du av mig.

Godnatt
Senast redigerad av Analfababeten 2020-01-14 kl. 23:37.
Citera
2020-01-15, 00:03
Medlem
Citat:
Bla bla bla

Som muslim borde du känna till islams historia och om din profets gärningar. Som människa borde du förstå varför muslimska länder är så efterblivna och människorna så fyllda av hat. Det finns ingen kärlek och medmänsklighet i koranen. Och då räknar jag inte med meningen Gud är barmhärtig som upprepas säkert 100 gånger som en papegoja. Du sitter här och försöker propagera för islam när du inte ens har läst bibeln. Du är ju en islamist så det känns inte lönt att diskutera med dig. Du bryr dig inte om sanningen du är bara ute efter makt som så många andra muslimer.
Godnatt
Citera
2020-01-15, 00:06
Medlem
Citat:
Det är inte omoget att var lite spontan och frimodig, det hör till anden, själen och är frihet i Kristus.
Stela personer som tror att dom är auktoriteter bara för att dom är tråkiga och fantasilösa torrbollar är jag lika lite imponerad av som du av mig.

Godnatt

Hehe jag tycker du är rolig
Godnatt
Citera
2020-01-15, 00:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
5 Mos. 32:39

Se nu, jag, jag är Gud,
det finns ingen Gud vid sidan av mig.
Jag dödar och jag gör levande,
jag slår och jag helar.
Ingen kan rädda ur min hand.

Joh. 8:24

Därför sade jag till er att ni kommer att dö i era synder. Ty om ni inte tror att Jag Är,[c] skall ni dö i era synder."

Joh. 10:28

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, och ingen skall rycka dem ur min hand.

Jes. 44:8

Finns det någon Gud förutom mig?
Nej, det finns ingen annan klippa, jag vet ingen.

1 Kor. 10:3-4

Alla åt samma andliga mat och alla drack samma andliga dryck. De drack ur en andlig klippa som följde dem, och den klippan var Kristus.
Nu gällde saken begreppet "Guds Son". Allt blir betydligt enklare om vi tar trosbekännelsen först.

Inga av de verser du tar upp berör detta vad jag kan se.

Koranen säger att Jesus är:
Messias
Guds ord
En direkt skapelse
Har DHA
Gör mirakel med Guds kraft

Inte är:
Gud
Guds son
Säger "min Gud och er Gud"

Att Jesus inte bara är en Guds son (direkt skapelse) utan Sonen innebär att Han är Messias, vilket är trosbekännelsen.

För övrigt:
Endast en kan vara alltings ursprung. Därför kallas också Gud "Fadern", för Han är den allt kommer ifrån.

Gud skapar genom Ordet, genom Kristus. Jag skulle dock helst, som sagt, ta en sak i taget. Det underlättar diskussionen.
Citera
2020-01-15, 00:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Analfabeten har ju rätt i att muslimer oftast ser på sin religion på det sättet, tyvärr. Viljan att läsa Skriften (Torah och evangeliet) för fördjupad förståelse av Koranen saknas ofta, och Koranen läses då ytligt och med hjälp av hadither (som Koranen själv förbjuder).
Citera
2020-01-15, 01:02
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Then try to refute what i said with constructive arguments then rather than to just sit there and try to insult me and to speak in another language, i used logic and common sense, you?

Du snackade bara skit, din tönt. Hur gammal är du om du kallar mig som 53 åring för "omogen"?
Har du nåt att komma med alls annat än en illa skriven provokations kommentar?
Jävla pajas...
Bärja provocera endast och jag kommer att svara på samma vis, irrelevant och endast med en attityd, som du gjorde.

Godnatt

Vilka är de argument och bevis som talar till mig? Vad diskuterar jag? Du hånar bara och förolämpar religion!
Och du säger om religion att det är djävulen !!
. Du gör bara skoj med andra utan att veta.
Eftersom du är 53 år är du äldre än mig. Med en stor skillnad. Så jag kommer att respektera dig och inte svara på dina förolämpningar mot mig. I vår religion respekterar vi äldre
Lycka till
Citera
2020-01-15, 01:07
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Den använder Jesus för att visa att det inte är en hädelse innan. Han menar inte att alla människor är gudar.
Det håller jag med om.

Jesus säger här inte att Han är Gud, utan att alla Guds ord kommit till kallas gudar och Guds söner av Skriften.

Nu är ju inte Jesus vilken Guds son som helst, utan Sonen.
"säg oss om du är Messias, den levande Gudens son" som översteprästen frågade.
"du är Messias, den levande Gudens Son" som Petrus konstaterade.
Sonen= Messias. Inte mer, inte mindre.
Citera
2020-01-15, 01:12
Medlem
8888zoom8888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Analfabeten har ju rätt i att muslimer oftast ser på sin religion på det sättet, tyvärr. Viljan att läsa Skriften (Torah och evangeliet) för fördjupad förståelse av Koranen saknas ofta, och Koranen läses då ytligt och med hjälp av hadither (som Koranen själv förbjuder).

Ledsen . kan du förklara vad du menar mer? Tyvärr förstår jag inte vad du menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in