2020-01-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Jag har sett och varit med om helande av människor från sjukdomar och ohälsa i jesu namn...

Vad har du varit med om för under, i allahs namn?

Tycker att det är ett ganska så barnsligt argument om jag ska vara ärlig. Om nu Jesus hade kunnat läka folk så hade det väl inte funnits några sjuka människor i den kristna världen.. Gud har skapat detta universum, finns det ett större under?
Citera
2020-01-14, 20:52
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Tycker att det är ett ganska så barnsligt argument om jag ska vara ärlig. Om nu Jesus hade kunnat läka folk så hade det väl inte funnits några sjuka människor i den kristna världen.. Gud har skapat detta universum, finns det ett större under?

För att även djävulen finns, och han kommer för att stjäla slakta och förgöra...
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jo, min vän det är just det som det är tvekan om. Att man till exempel hittar ordet "sändebud" i ena boken och ordet "som" i en annan bok är ju bevis på att det finns en viss tvekan. För övrigt är det inte bara detta som är skillnaden mellan islam och kristendomen. Visst är det absolut viktigaste inom islam själva tron. Dvs att tro att Allah är den enda guden och att han inte har några söner och att endast Honom får vi dyrka. Men skillnaderna är många fler än bara det. Det handlar om pengar (ränta), nästa liv och mycket mer.

Nej, det finns ingen tvekan om att bibeln sagt från början att Jesus är Guds son, vilket Jesus är. Koranen ljuger.
Citera
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:

sen är jag ärligt talat nyfiken också, om det förekommer helandemöten osv att man ber för sjuka inom islam?
Citera
2020-01-14, 20:53
Medlem
Citat:
För att även djävulen finns, och han kommer för att stjäla slakta och förgöra...

Vad säger du om möjligheten att det var just djävulen som har försökt övertyga dig att dessa människor läktes i Jesus namn?
Senast redigerad av Votramos 2020-01-14 kl. 21:02.
Citera
2020-01-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Alla dina kommentarer är naiva. Det bygger bara på lögner. Och rasism. Mot religion. Det enda målet är att kränka skulden. Utan logiska argument och rättvisa. Betala någon dig för detta beteende? Eller är det en överdriven kraft av hat och rasism du har? Vill du bara lägga det här?

Lite komiskt måste du erkänna, religion mot naivism.
Citera
2020-01-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det finns ingen tvekan om att bibeln sagt från början att Jesus är Guds son, vilket Jesus är. Koranen ljuger.

Ja, men kompis, koranen finns i "originalspråket" och gud säger i den att Han kommer att skydda den och det har Han gjort i över 1400 år trots alla försök att leka med dess innehåll.. varför ska vi inte tro på den? Sen tycker jag att det är mer logiskt att människor är människor och Gud är Gud.. även Muhamed var bara en profet även om han såklart hade som alla andra profeter vissa "privilegium"..
Citera
2020-01-14, 20:58
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Vad säger du om möjligheten att det var just djävulen som har försökt övertyga dig att dessa människor läcktes i Jesus namn?

Du menar läktes? som i helades? inte läckte som en läcka.
Sen jag bekände Jesus som herre, har mitt liv blivit totalt förvandlat. Från mörker till ljus. Djävulen kommer som sagt för att stjäla slakta och förgöra. Han helar och upprättar inte människor.
Citera
2020-01-14, 20:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8888zoom8888
Alla dina kommentarer är naiva. Det bygger bara på lögner. Och rasism. Mot religion. Det enda målet är att kränka skulden. Utan logiska argument och rättvisa. Betala någon dig för detta beteende? Eller är det en överdriven kraft av hat och rasism du har? Vill du bara lägga det här?
Det pågår massiv propaganda här i Västvärlden, både för och emot islam, med väldigt ensidig syn oavsett vilken sida man lyssnar på.

Det är idag, som svensk, i stort sett omöjligt att lära sig något om religionen.
Citera
2020-01-14, 21:01
Medlem
Citat:
sen är jag ärligt talat nyfiken också, om det förekommer helandemöten osv att man ber för sjuka inom islam?

Är inte säker på att jag förstår vad du menar.. men jag vet att koranen kan läka människor om de verkligen tror på den.. man kan gå till en annan person som kan koranen bättre och så men för det första så är man inte garanterad att läka utan allt ligger i guds händer så att säga för
Citera
2020-01-14, 21:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vad betyder "Guds son", skulle du säga? Enligt Bibeln, menar jag då. Hänvisa gärna till vers!
Citera
2020-01-14, 21:06
Medlem
Citat:
Du menar läktes? som i helades? inte läckte som en läcka.
Sen jag bekände Jesus som herre, har mitt liv blivit totalt förvandlat. Från mörker till ljus. Djävulen kommer som sagt för att stjäla slakta och förgöra. Han helar och upprättar inte människor.

Ja såklart menade jag läktes.. har nu rättat det.. det här med Jesus och hjälpt mig genom en kris i livet osv känner jag igen.. det är lätt att tro på saker.. men du har inget som helst bevis om det var på riktigt eller om det var placebo.. det där med själen o slakta o stjäla vill jag vänligen be dig inte tro allt du hör om religionen.. våld och sådant har alltid funnits i vissa tider i livet men att Muhammed skulle uppmuntra till att döda oskyldiga människor eller dylikt är bara lögner. Våld finns i Mellanöstern än idag och på flera andra ställen i världen och kristna är lika skyldiga som muslimer.. du och jag är vanliga människor som inte vill någon illa men de som styr världen är inte så snälla som du och jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in