2020-01-14, 17:35
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta och Guardian publicerar nu en ny vetenskaplig rapport om att oceanerna blir allt varmare.

-Enligt de nya rapporten är uppvärmningen så snabb, att den motsvarar att varje levande människa har etthundra (100) mikrovågsugnar påslagna samtidigt!

https://www.theguardian.com/environment/2020/jan/13/ocean-temperatures-hit-record-high-as-rate-of-heating-accelerates
Hur kan Greta publicera vetenskaplig rapport när hon inte ens vet reglerna för facebook?
2020-01-14, 17:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Bra video. "You have stolen my childhood" är så jävla falskt. Det ska vara:
Listen to me, and I will steal your childhood your fking morons!

Annars bra att så många unga faller i depression nu om det stämmer (jag menar inte bra för dom).
Det medför mer korrekt information och desto snabbare kan klimatmafian bekämpas.

Jag tycker att man ska förbjuda använda barn i propagandasyften. Om ett barn strejkar el protesterar så borde föräldrarna betala böter och i upprepade fall förlora vårdnaden.

Absolut. denna typ av upplägg är extremt cyniskt. Borde kunna orosanmälas till Soc och annat om barnet är under 18-år kan liknas vid att man låter barnen ta emot alla p böter, sen låter dem gå till rättegången ensam. En i det närmst sjuk ide som borde göra att föräldrarna tappar vårdnaden.

Se filmen: https://youtu.be/Re8gqxWvCTA
2020-01-14, 17:45
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. En källa på att Svante och indiern skriver Gretas inlägg på Facebook och Twitter.

Källa.
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Eller kan vi vara överens att denna källa inte är tillförlitlig?
2020-01-14, 17:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej. En källa på att Svante och indiern skriver Gretas inlägg på Facebook och Twitter.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Källa.

Eller kan vi vara överens att denna källa inte är tillförlitlig?

Nu hängde jag inte med riktigt...

"Fast så är det ju inte. Greta loggar in med sitt pappas konto eftersom hon saknar ett eget Facebook-konto. Sedan kopierar (repostar) hon dit texter från Instagram / Twitter, som hon redan skrivit. Indiern är den som skapade kontot från början. Han kopierar (repostar) andra texter på motsvarande sätt."
2020-01-14, 17:58
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Nu hängde jag inte med riktigt...

"Fast så är det ju inte. Greta loggar in med sitt pappas konto eftersom hon saknar ett eget Facebook-konto. Sedan kopierar (repostar) hon dit texter från Instagram / Twitter, som hon redan skrivit. Indiern är den som skapade kontot från början. Han kopierar (repostar) andra texter på motsvarande sätt."

Du är duktig på att snärja in dig i dina egna lögner.......
Det är den som lägger ut saker på nätet som är ansvarig för dom. Även om någon annan har skrivit saker så är det Indiern eller Svante som är ansvarig för det som dom lägger ut på nätet. Inte den som skrivit det från början.

Här säger du att det är tveksamt att greta skriver själv.

Här skriver du att Indiern reposta en del andra inlägg.

2020-01-14, 17:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Greta har en riktigt stor påverkan på den svenska samhällsdebatten!

-Två av tre svenskar är oroade för klimatet!

https://www.expressen.se/nyheter/qs/stor-matning-det-tycker-svenskarna-om-klimatet/
I rättvisans namn är inte Greta ensam skyldig till detta eländiga tillstånd, bl.a Expressen och DN har ju kört en massiv skrämselpropaganda.
2020-01-14, 18:00
Medlem
Citat:
Var har greta publicerat den?
På hennes Twitter!
2020-01-14, 18:00
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
På hennes Twitter!

Länk?
Senast redigerad av Lawline 2020-01-14 kl. 18:04.
2020-01-14, 18:17
Medlem
Citat:
Jag vet att det var indiern som skapade kontot!
2020-01-14, 18:26
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Jag vet att det var indiern som skapade kontot!
Jag tycker Greta ska kontakta indiern och säga att han får städa upp i floderna i Indien! Det är en miljökatastrof!
2020-01-14, 18:30
Medlem
Citat:
Länk?
Man har enligt praxis rätt, att citera en hel del från sociala medier, men om man har rätt att direktlänka som du ber om, är betydligt mer osäkert, särskilt när jag varken vet din eller andras identitet här på Flashback, och särskilt när Greta inte heller gett sitt tillstånd för en sådan direktlänkning till Flashback.

Eftersom vissa här börjat tala om regler för Greta, så skyddas Greta också av vissa regler, bland annat har hon rätt att åberopa copyright för sina texter och tal, om hon så vill!

Du har fått länken till Guardians utförliga nyhetsartikel, som Greta länkade till i sin tweet, det får räcka! Läs Guardians nyhetsartikel, som har flera vetenskapliga referenser!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-14 kl. 18:32.
2020-01-14, 18:34
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Man har enligt praxis rätt, att citera en hel del från sociala medier, men om man har rätt att direktlänka som du ber om, är betydligt mer osäkert, särskilt när jag varken vet din eller andras identitet här på Flashback, och särskilt när Greta inte heller gett sitt tillstånd för en sådan direktlänkning till Flashback.

Eftersom vissa här börjat tala om regler för Greta, så skyddas Greta också av vissa regler, bland annat har hon rätt att åberopa copyright för sina texter och tal, om hon så vill!

Du har fått länken till Guardians nyhetsartikel, som Greta länkade till i sin tweet, det får räcka! Läs Guardians artikel, som har flera vetenskapliga referenser!

Vad bra att du ändrade dig. Greta har inte publicerat någon rapport alls. Däremot har hon länkat till den och det är en jävla skillnad i mina ögon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in