2020-01-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Han lär ha grova brännskador om han suttit i en brinnande bil

Ja, men tror att de fick ut honom ganska så snabbt om jag läste rätt.
Citera
2020-01-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo08
Jag hoppas att den här jävla kaosblatten får lida resten av sitt ruttna liv för det här. Att han dör på sjukhuset är nästan för enkelt för honom.
Jag håller med. Att låta honom dö är för barmhärtigt. Han ska fan-i-mej plågas resten av sitt liv och dessutom jävligt tufft!
Citera
2020-01-14, 16:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukableat
Ja, men tror att de fick ut honom ganska så snabbt om jag läste rätt.
Dom skulle ha lämnat honom i bilen.
Citera
2020-01-14, 16:47
Medlem
https://petterssonsblogg.se/2016/07/17/livsfarlig-arabisk-biltjuv-och-grov-brottsling-ater-pa-fri-fot/
Citera
2020-01-14, 16:49
Medlem
SwizzerNöts avatar
Det borde finnas en lag som säger att om du är farlig för samhället skall du spärras in. Regeringen borde kunna besluta i sådana här fall om undantagspåföljder, dvs att sätta honom i förvar under säg 10 år och se om det blir bättre, annars in igen osv. Då blir det inte några tal om att nå upp till 200 brott.

Det är ju inte direkt som i USA med 3 strikes utan här kan du göra hur mycket som helst innan du anses vara farlig. Skam! Hade jag varit anhörig skulle jag söka upp politiker och förklara vem som ligger bakom mordet.
Citera
2020-01-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Nej, de ska inte jaga någon brottsling om det föreligger risk för omgivande trafik. Tänk lite för fan!

Nu har oskyldiga strukits med. Detta kunde ha undvikits om polisen avslutade biljakten när det började bli lite för farligt.

Dumheter, brottslighet ska stoppas, däremot skulle den här kriminella personen varit inspärrad på livstid efter 30 brott.
Citera
2020-01-14, 16:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
.

MAK, du har behandlats felaktigt och orättvist under många år. Den hjälp och rehabilitering du fått hittills har ju inte varit värd namnet. Det är synd om dig. Den här gången hoppas jag att samhället tar sitt ansvar och ordnar det bättre

Jag vet inte om du driver eller inte. Grejen att behandlingar inte fungerar är för att man inte vill förändras och då finns det ingen behandling som biter.
Det är absolut meningslöst att försöka hjälpa och rehabilitera en människa som inte vill ha hjälp eller nån jävla rehabilitering.

Det finns även olika sorters anstalter med inriktning på just behandling och rehabilitering, sen finns det även en anledning till att majoriteten väljer att sitta på anstalt utan behandling, man vill inte veta av den.
Citera
2020-01-14, 16:54
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Polisen skulle ju sluta med polisjakter i sådana hastigheter. Likt förbannat så jagar dom efter tills stackaren kör ihjäl nån

Ursäkta, men stackaren? Hade idioten stannat för polisen hade det aldrig hänt. Nu är han inget annat än en mördare och bör dömas därefter.

Du och alla andra som tycker att polisen gör fel som jagar kan inte ha mycket under fontanellen
Citera
2020-01-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Här har Polisen ett ansvar, de har i och med biljakten orsakat olyckan. Det går att knipa bråkstakarna på annat sätt genom att samordna insatsen med andra enheter.

Men sluta nu.

Det är INTE polisens fel. Det är enbart den som kör fordonet och INTE stannar på polismans uppmaning som har orsakat det här.

Ska polisens ALLTID avbryta när en risk ökar för utomstående så kan vi lägga ner all typ av polisverksamhet då vartenda ingripande innebär en ökad risk för någon.

Nej det som måste till är betydligt hårdare straff för en som väljer att dra från polis.
Kör man ihjäl nån ska det inte vara vållande, utan dråp eller mord.

Skadar man någon ska det inte vara vållande utan grov misshandel.

Brotten ska stackas så att strafftiden läggs på varann.

Vi kan inte ha en poliskår som backar så fort någon trycker på gaspedalen.

Men tyvärr är det idioter som dig som försök lägga skuld på polisen som går dom här jävla avskummens ärenden.
Citera
2020-01-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Polisen skulle ju sluta med polisjakter i sådana hastigheter. Likt förbannat så jagar dom efter tills stackaren kör ihjäl nån
Så du menar att alla brottslingar som gasar iväg inte ska förföljas. Fritt fram för tjuvarna
Citera
2020-01-14, 17:04
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Trolig ägare till Golfen om regnummer TWK303 stämmer:

*rena Uljan*c * = i https://bit.ly/30iGJi0
19650721-XXXX

Alphyddevägen 63 lgh 1502
131 35 Nacka

På samma adress (kan vara föraren då):

T*mmy T*rwald W*lf * = o https://bit.ly/2FPgg2k
19720609-XXXX

Alphyddevägen 63 lgh 1502
131 35 Nacka

Med reservation att regnummer här är rätt:

https://imgshare.io/image/a73616a7-fe5d-4807-ae3c-8d56640d88af.eX9DQ
😥😪😥
Har gemensamma bekanta med henne 😥
Hon har sambo och 2 barn, kan vara sambon som omkomm, hon och ett av barnen skadade? Fruktansvärt tragedi
Citera
2020-01-14, 17:05
Medlem
CardiganDuffypoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Jag tror han har överskottsenergi och vet inte vara han ska lägga den. Låt honom börja tävla i bilracing, han har ju anlag och då skulle han hålla sig borta från vanliga gator.
Sluta trolla, folk kan tro att du menar allvar och är så korkad på riktigt... Nej vad kräket behöver är en tur med Finlandsfärjan och bli avkastad halvvägs till Helsingfors...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in