2020-01-14, 16:01
Medlem
henkesss avatar
Varför släpper dom en sån här fri och inte skickar tillbaka hem, bedrövligt tråkigt men det var bara en tidsfråga innan någon skulle dö.
Citera
2020-01-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Jag tror han har överskottsenergi och vet inte vara han ska lägga den. Låt honom börja tävla i bilracing, han har ju anlag och då skulle han hålla sig borta från vanliga gator.
Alla människor är värda respekt ja, men det betyder inte att man ska bortförklara och ta ifrån dem skulden när de begått grova brott. Alla vuxna människor är ansvariga för sina handlingar.
Citera
2020-01-14, 16:07
Medlem
Cosmo08s avatar
Jag hoppas att den här jävla kaosblatten får lida resten av sitt ruttna liv för det här. Att han dör på sjukhuset är nästan för enkelt för honom.
Citera
2020-01-14, 16:12
Medlem
Polisen skulle ju sluta med polisjakter i sådana hastigheter. Likt förbannat så jagar dom efter tills stackaren kör ihjäl nån
Citera
2020-01-14, 16:19
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Jag försvarar honom inte men jag tycker att alla människor är värda respekt. Finns både yttre och inre faktorer som kan trigga hans beteende, hur har polisen aggerat mot honom, var växte han upp, var det en stökig skola, fick föräldrarna hjälp när problemen dök upp, osv.

Kan inte se i min världsbild att jag skulle visa den här idioten respekt. Han har fått så många chanser till bättring men inte tagit dom. Man kan inte skylla allt på uppväxt. Jag har haft en tuff uppväxt i ett djävligt stökigt område men har hållit mig på rätt sida. Så det går om man vill. Många av mina vänner i unga år hade det betydligt bättre än mig, men det har gått åt helvete för dom ändå. Så kom inte och snacka om utanförskap och dåliga hemförhållanden som något som avgör hur man blir/är
Citera
2020-01-14, 16:29
Medlem
Citat:
Personen i fråga kan ha ett förskräckligt bagage av händelser, trauman. Olika diagnoser kan också förklara hans beteende.
Absolut, men inte ursäkta dem.
Citera
2020-01-14, 16:30
Medlem
Den här figuren borde ha varit inlåst permanent för längesen, för att skydda resten av befolkningen.

Man undrar ju lite hur lång tid det tar innan någon ger sig ut och för egen maskin börjar plocka bort de här förortsgangstrarna som redan fått alldeles för många chanser och som det är uppenbart att staten inte klarar av att skydda oss ifrån.
Citera
2020-01-14, 16:31
Avslutad
Någon som vet vem den avlidne 50-årige mannen är?

Och gärningsmannens blattemadrass till mamma, vem är hon?
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Varför tror du det? Vet du nått vi inte vet? Om du tänker på lag och ordning så är det inget som stoppat honom förr. Han har väl varit en fri man i några månader nu.

Han lär ha grova brännskador om han suttit i en brinnande bil
Citera
Medlem
Det där är ingen svensk. Någon i tråden skrev att han är svensk för att han är född i Sverige. Han är en främling.

Kolla hur han beter sig så förstår ni att det inte är en svensk!
Citera
2020-01-14, 16:32
Medlem
RIP TW om det är du. Att någon, förr eller senare, skulle stryka med är vi nog många som har misstänkt länge. Tråkigt att det blev du.

MAK, du har behandlats felaktigt och orättvist under många år. Den hjälp och rehabilitering du fått hittills har ju inte varit värd namnet. Det är synd om dig. Den här gången hoppas jag att samhället tar sitt ansvar och ordnar det bättre.

Korttidrehabiliteringar fungerar ju inte på dig, det har du ju visat tydligt med ditt agerande åtskilliga gånger redan; de borde ha fattat för länge sedan. En effektiv tid på minst 14 år i lugn miljö med god tillgång på moralbyggande litteratur i form av läroböcker i filosofi och konsthistoria samt Karl Marx och Adolf Hitler i originalutgåvor och på originalspråk. I all ensamhet.

Och ni andra: är det inte något sjukt med vår lagstiftning som tillåter att killar som de här får begå brott efter brott efter brott utan att någon sätter ned foten. Borde man ha straff som utmäts efter en logaritmisk skala snarare än som nu, med det omvända där flera brott bestraffas successivt mildare?
Citera
2020-01-14, 16:43
Medlem
"För att annars kommer han fortsätta med skiten om och om igen, han måste tyvärr åka fast. "

Är ju inte bra jobbat av polis att gripa en med biljakt med kostnad att oskyldiga dör,skadas..osv
att dom jagar bil,motorcykel slutar ju oftast att nån skadas eller dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in