2020-01-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Vilka fynd är det?
Ehh...de som inte finns? Logik, kvinna, logik!
Citera
2020-01-14, 16:54
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ehh...de som inte finns? Logik, kvinna, logik!
För dig är "logik" tydligen att man bara ska hålla med om vad du tycker.
Citera
2020-01-14, 16:58
Medlem
Citat:
För dig är "logik" tydligen att man bara ska hålla med om vad du tycker.
Nej, du visar att din läsförståelse är under all kritik. Du förstår inte enkel logik. Bevisa då att det finns fynd som visar att en ras har utvecklats ur en annan ras. Variationer inom samma ras finns.
Citera
2020-01-14, 16:59
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Fast du vet väl att det finns andra heliga skrifter i världen? Varför skulle jag tro mer just på din skrift än på alla andra?

Nu talar du om tro och inte om fakta.

Ursäkta? Exakt hur kan det vara kärleksfullt eller rättvist att döma folk efter döden efter vilken tro de har?

Men jag tror inte på Satan, men jag tror att alla kommer till himlen på sitt vis.

Men försök att förstå att din sanning inte är allas sanning!

Är du här för att trakassera Jesu följeslagare?
Citera
2020-01-14, 17:52
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Nej, du visar att din läsförståelse är under all kritik. Du förstår inte enkel logik. Bevisa då att det finns fynd som visar att en ras har utvecklats ur en annan ras. Variationer inom samma ras finns.
Du menar väl art och inte ras?

Annars behöver du som sagt bara forska lite grand för att se att det visst finns bevis för evolution. Du kan ju börja med att läsa på Wikipedia: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Evolution
Senast redigerad av Furienna 2020-01-14 kl. 17:54.
Citera
2020-01-14, 17:56
Medlem
Citat:
Du menar väl art och inte ras?

Annars behöver du som sagt bara forska lite för att se att det visst finns bevis för evolutionen. Du kan ju börja med att läsa på Wikipedia: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Evolution
Det finns bevis för att olika raser kan utvecklas inom samma art, men inte att en art utvecklas till en annan art.
Citera
2020-01-14, 17:58
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Är du här för att trakassera Jesu följeslagare?
Visst inte. Jag vill bara säga att en tro inte rätt för alla, och att Bibeln inte har svar på alla frågor.
Citera
2020-01-14, 17:59
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Det finns bevis för att olika raser kan utvecklas inom samma art, men inte att en art utvecklas till en annan art.
Man har absolut bevis för det tack vare fossilfynd och DNA-analyser.
Citera
2020-01-14, 18:04
Medlem
Citat:
Man har absolut bevis för det tack vare fossilfynd och DNA-analyser.
Fossilfynd som visar att en fisk blev en människa? Ni kanske inte har förstått så mycket av DNA så ni kan göra säkra analyser och dra slutsatser som bevisar vad ni hävdar.
Citera
2020-01-14, 18:12
Medlem
soulknaves avatar
Det är bara Kristi Brud som vet vilka munkar & helige män som ljög.
Citera
2020-01-14, 18:18
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Fossilfynd som visar att en fisk blev en människa?
Som jag skrev tidigare så skedde utvecklingen mellan fisk och människa genom flera olika stadier, grovt uppdelat som fisk } groddjur } reptil } däggdjur } primat } människa.

Citat:
Ni kanske inte har förstått så mycket av DNA så ni kan göra säkra analyser och dra slutsatser som bevisar vad ni hävdar.
Läs den här artikeln om molekylär klocka: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Molekyl%C3%A4r_klocka
Senast redigerad av Furienna 2020-01-14 kl. 18:23.
Citera
2020-01-14, 18:28
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare så skedde utvecklingen mellan fisk och människa genom flera olika stadier, grovt uppdelat som fisk } groddjur } reptil } däggdjur } primat } människa.

Läs den här artikeln om molekylär klocka: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Molekyl%C3%A4r_klocka
Det är skitsnack eftersom det inte finns några direkta länkar (fossiler) som bevisar det ni säger.

Ja, skapelsen har gått fram i olika steg, först jorden, sedan växtlighet, sedan djur, sedan människa. Men allt är skapat. Och Gud har använt samma byggstenar för att skapa allt levande. Av jord är du tagen står i bibeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in