2020-01-13, 17:29
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det står i bibeln att den som inte tror redan är dömd.
Hur vet du att Bibeln alltid har rätt då?
Citera
2020-01-13, 17:41
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur skiljer man gudars ord från ord som påstås vara gudars ord?

Det som står skrivet i Bibeln är Guds ord, allt annat är falska profeter, som Gud varnade oss för skulle komma i "den sista tiden"

Matthew 24
23 Then, if any, unto you, say—Lo! here, is the Christ, or, there, Do not believe it;
24 For there will arise, false Christs, and false prophets,—and they will show great signs and wonders, so that, if possible, even the chosen, should be deceived:

Mark 13
22 For there will arise, false Christs, and false prophets; and they will show signs and wonders, so as to deceive, if possible, the chosen.
23 But, ye, beware: I have foretold you, all things.
24 But, in those days, after that tribulation, the sun, shall be darkened, and, the moon, will not give her brightness,
25 And, the stars, will, out of the heavens, be falling,—and, the powers which are in the heavens, will be shaken;
26 And, then, will they see the Son of Man—coming in clouds, with great power and glory.
Citera
2020-01-13, 17:47
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Tänk efter. Tror du verkligen att Gud är så småaktig, att han skulle fördöma miljarder av människor för att de inte har "rätt" tro?

Jag tror som det står skrivet, att ingen kommer till Fadern utom genom Jesus.

Jesus är Gud, Han dog på korset för våra synder och uppstod på tredje dagen.

Det du ser som småaktigt ser jag som optimal kärlek och rättvisa. Var arg på satan istället, det är han som vill dig illa och lurar folk att det finns många vägar till himlen. Jag hoppas du finner sanningen, du verkar söka efter den.
Citera
2020-01-13, 17:50
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bibeln är skriven av människor, men uppenbart är det ingen människa som är bakgrundsförfattaren utan Guds Ande.
Om det är så uppenbart, varför tror då så många inte på Bibeln?
Citera
2020-01-13, 17:51
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur skiljer man gudars ord från ord som påstås vara gudars ord?
Man kan inte det helt enkelt.
Citera
2020-01-13, 18:01
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoMantis
Jag tror som det står skrivet, att ingen kommer till Fadern utom genom Jesus.
Fast du vet väl att det finns andra heliga skrifter i världen? Varför skulle jag tro mer just på din skrift än på alla andra?

Citat:
Jesus är Gud, Han dog på korset för våra synder och uppstod på tredje dagen.
Nu talar du om tro och inte om fakta.

Citat:
Det du ser som småaktigt ser jag som optimal kärlek och rättvisa.
Ursäkta? Exakt hur kan det vara kärleksfullt eller rättvist att döma folk efter döden efter vilken tro de har?

Citat:
Var arg på satan istället, det är han som vill dig illa och lurar folk att det finns många vägar till himlen.
Men jag tror inte på Satan, men jag tror att alla kommer till himlen på sitt vis.

Citat:
Jag hoppas du finner sanningen, du verkar söka efter den.
Men försök att förstå att din sanning inte är allas sanning!
Senast redigerad av Furienna 2020-01-13 kl. 18:04.
Citera
2020-01-13, 18:16
Bannlyst
Det här är en intressant tråd. Själv har jag funderat på sanningshalten i NIV (New International Version) och tänker forska mer om just den översättningen eftersom att Uppenbarelseboken verkar förändrad i den översättningen, gentemot KJV (King James Bibeln).

Men denna figur "Furienna" måste seriöst hålla käft, drygare person får man leta efter. Har han/hon själv skrivit en bibelförfalskning, eller vad är det frågan om? Varför kontrasignalera trådämnet så oerhört, som om denna Furienna hade ett finger med i spelet? Riktigt irriterande personlighet.
Citera
2020-01-13, 18:20
Medlem
Frågan är hur långt man ska dra denna fråga?
Det är ju svårt att veta vad ”originalbibeln” är, då mycket är byggt på kopior och omskrivningar.
Att Gud inte kan få ut en orörd bok är ganska anmärkningsvärt.
Citera
2020-01-13, 18:37
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om det är så uppenbart, varför tror då så många inte på Bibeln?
Därför att Herren drar människan genom den väg hon kan gå.
Bibeln är i skrift det som finns skrivet i hela skapelsen.

Många vägar kan leda till Sanningen, även fast endast en väg finns till Gud.
Citera
2020-01-13, 18:42
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är ju svårt att veta vad ”originalbibeln” är, då mycket är byggt på kopior och omskrivningar.
Ja det står och faller med om läran kan förvanskas med tiden och det då endast är andra människors doktriner och förvrängda version av vem Gud är och vad han säger man följer och som har förvanskats.
Men som Jesus själv sa, "Genom trädets frukt ska ni veta om trädet och frukten är gott eller inte", inte ett ordagrannt citat men andemeningen, och det är den man måste få med sig och som är avgörande och som dom flesta inte har eller har tappat bort längs med "vägen", i allmänhet i alla fall.
Den inre kompassen blir skev och allt havererar.
Citera
2020-01-13, 19:23
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74

Precis, det finns egentligen inte ett original för det kan förfalskas och/eller ändras för att som med Masoretiska texterna främja en annan "grupps" agenda, och det finns bara en annan "grupp" som om och om igen benämns med inte så smickrande ord i Bibeln och de är de enda som har motiv att underminera Kristendomen då det är antitesen till deras existens, liksom deras existens är antitesen till Kristendomen. Det finns däremot flera olika kopior och med dessa kan man lätt urskilja vilken version som är inkorrekt, att studera skrifterna kräver många år och många har studerat Bibeln och kan den, men de är blinda, medvetet eller ej, för Satan och hans blodlinje och att dessa lever ibland oss idag och att de hatade Jesus.

Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Ja det står och faller med om läran kan förvanskas med tiden och det då endast är andra människors doktriner och förvrängda version av vem Gud är och vad han säger man följer och som har förvanskats.
Men som Jesus själv sa, "Genom trädets frukt ska ni veta om trädet och frukten är gott eller inte", inte ett ordagrannt citat men andemeningen, och det är den man måste få med sig och som är avgörande och som dom flesta inte har eller har tappat bort längs med "vägen", i allmänhet i alla fall.
Den inre kompassen blir skev och allt havererar.

Håller med, vet ej hur det förhåller sig i Sverige angående kyrkan om de har skatteplikt eller om det är en "myndighet" som måste förhålla sig till lagar och yttrandefriheten är väldigt begränsad då. Dessutom har läran från grunden byts ut i mångt och mycket med "feel good".

Det är en bra liknelse och den rimmar väldigt bra med hur jag kom till att förstå att Bibeln inte är en bok med en historia, utan den vita rasens historia för det går en parallel linje genom historien, längs med Bibeln och de vita folkens historia, dessa 2 är inte paralleler utan de är en och samma sak.

Och detta kommer bli mycket klarare allt närmare slutet av det moderna Babylon vi lever i.
Citera
2020-01-13, 20:07
Medlem
Citat:
Fast du kan väl inte veta att profeterna hade rätt?
Varför kan jag inte veta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in