2020-01-14, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jaså?

Jo, det blir en ny art när skillnaderna mellan två olika arter blir tillräckligt stora.

Upplys mig. Vad menar du att det hände med djur och årstider efter Syndafloden?
Den kallas Big bang TEORIN av just den anledningen. Logik är inte din grej, eller hur kvinna?

Men de hävdar ju att vi skulle ha utvecklats från fiskar? Det är helt olika raser. Och obevisat.

Läs Gen kapitel 9-ish (före och efter) som handlar om Noak.
Citera
2020-01-14, 14:56
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Fast varför ska de inte få komma dit?
För att folk äter upp sitt Lördagsgodis på Fredagarna som olydiga Satanister.
Citera
2020-01-14, 14:57
Medlem
Citat:
Fast varför ska de inte få komma dit?
För att de inte tror... Läser du inte innan du svarar?
Citera
2020-01-14, 15:10
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Den kallas Big bang TEORIN av just den anledningen. Logik är inte din grej, eller hur kvinna?
Men du vet väl att teorin bygger på årtionden av forskning? Och vad exakt har mitt kön med saken att göra?

Citat:
Men de hävdar ju att vi skulle ha utvecklats från fiskar? Det är helt olika raser. Och obevisat.
Men utvecklingen från fisk till människa har gått genom flera stadier och inte bara mellan två arter. Och det är visst bevisat.

Citat:
Läs Gen kapitel 9-ish (före och efter) som handlar om Noak.
Kan du kanske ge mig några exakta hänvisningar till vad du menar?
Citera
2020-01-14, 15:11
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
För att de inte tror... Läser du inte innan du svarar?
Varför skulle man behöva straffas för det?
Citera
2020-01-14, 15:18
Medlem
Citat:
Men du vet väl att teorin bygger på årtionden av forskning? Och vad exakt har mitt kön med saken att göra?

Men utvecklingen från fisk till människa har gått genom flera stadier och inte bara mellan två arter. Och det är visst bevisat.

Kan du kanske ge mig några exakta hänvisningar till vad du menar?
En teori är en teori tills den är vetenskapligt bevisad. Många kvinnor är kända för sin brist på logik. Du är en av de.

Nej, det är inte bevisat. Det är vad Darwinista TROR har hänt.

Först efter syndafloden blev det fyra årstider, och djur började äta kött i stället för vegetabilisk kost.
Citera
2020-01-14, 15:19
Medlem
Citat:
Varför skulle man behöva straffas för det?
För att den som inte tror på Guds ord gör Gud till en lögnare.
Citera
2020-01-14, 16:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det går inte att bevisa att Bibeln är Guds ord eller att den inte är det, utan det är en fråga om tro. Big bang och evolutionen är dock vetenskapligt bevisade.

Jag är inte ateist och än mindre själlös.
Evolutionsteorin kan helt begravas enkom pga uteblivna arkeologiska fynd som helt enkelt skulle finnas om teorin stämt.

Det bevisar inte i sig något om Bibeln, men man förstår iaf hur människan kan tro på vilken saga världen än lär henne.
Citera
2020-01-14, 16:36
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
En teori är en teori tills den är vetenskapligt bevisad.
Evolutionen är vetenskapligt bevisad.

Citat:
Många kvinnor är kända för sin brist på logik. Du är en av de.
Skitsnack!

Citat:
Nej, det är inte bevisat. Det är vad Darwinista TROR har hänt.
Om du gör den minsta lilla efterforskning, så kommer du att se att du har fel.

Citat:
Först efter syndafloden blev det fyra årstider, och djur började äta kött i stället för vegetabilisk kost.
Fast det är inte sant.

Citat:
För att den som inte tror på Guds ord gör Gud till en lögnare.
Hur då?
Senast redigerad av Furienna 2020-01-14 kl. 16:38.
Citera
2020-01-14, 16:38
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Problemet med många ateister är att man ska korsförhöra dom som faktiskt håller fast vid sin tro vilket inkluderar att rätta sig efter en högre standard av moral och etik och det är en inre röst som talar till en genom skrifterna och som vill dig och oss alla väl.
Men det primära är att vill du ta del av tron och allt som följer med på köpet så förstå att den som du frågar ut om religionen bara är en människa som du och vi är inte perfekta som troende och felfria heller så klart.

Men man bör visa en troende i alla fall samma respekt som alla andra och en vilja själv och inte dra ner det till en nivå som tröttar ut den som ska redogöra och representera\presentera det personen står för och tror på.
Denna kommentaren var en kommentar till folk i allmänhet som kunde lika gärna ha gjorts utan något citat så se det som sådan främst.

Sen myten om att religiösa är så påstridiga och istället tvingar sig på den "stackars" icke troende med en säljande och påtvingande jargong är väl tagen från ett fåtal Jehovas Vittnen som är så populärt att referera till.
Och jag kan säga rakt av att jag har inget intresse ALLS av att delge någon nåt som personen själv inte känner att den vill lyssna till för det har jag absolut inget för.
Ok, det var ett långt och krångligt sätt att säga att det inte finns någon (rationell) anledning att tro att bibeln är guds ord. Det var bara det jag undrade. Jag korsförhörde inte eller ifrågasatte någons tro.
Citera
2020-01-14, 16:40
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Evolutionsteorin kan helt begravas enkom pga uteblivna arkeologiska fynd som helt enkelt skulle finnas om teorin stämt.
Vilka fynd är det?
Citera
2020-01-14, 16:43
Medlem
Citat:
Evolutionen är vetenskapligt bevisad.

Skitsnack!

Om du gör den minsta lilla efterforskning, så kommer du att se att du har fel.

Fast det är inte sant.
Inte när det gäller att en ras utvecklas ur en annan art. Dessutom är det bara att titta på människorasen för att inse att det finns variationer inom samma ras, som NI kallar olika arter, även om ni inte kollar om olika arter av skalbaggar kan få en fertil avkomma, som är ett bevis för att arter tillhör samma ras.

Du har själv bevisat att du inte förstår enkel logik, som att avsaknad av tro på Gud är skälet till att nån inte kommer in i Guds rike.

Tror du att en geolog kan se vattendjupet vid syndafloden i jordlager?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in