2020-01-14, 10:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jaha så du vill egentligen vara den som en gång för alla bevisar att Bibeln inte är Guds ord?
Omvänd bevisbörda. Det är upp till den som påstår att bibeln är guds ord att bevisa det. Jag påstår inte att bibeln inte är guds ord.

Citat:
Eller att Gud inte finns ö.h.t? Big Bang > Vi klättrade ned från träden och hela den baletten?
Samma sak här, det saknas bevis för att gud gjorde det.

Citat:
Det finns säkerligen andra trådar och/eller ämnen där ni ateister/själlösa kan disskutera erat trams.
Vilket trams?
Citera
2020-01-14, 10:42
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Jaha så du vill egentligen vara den som en gång för alla bevisar att Bibeln inte är Guds ord? Eller att Gud inte finns ö.h.t? Big Bang > Vi klättrade ned från träden och hela den baletten?

Det finns säkerligen andra trådar och/eller ämnen där ni ateister/själlösa kan disskutera erat trams.
Det går inte att bevisa att Bibeln är Guds ord eller att den inte är det, utan det är en fråga om tro. Big bang och evolutionen är dock vetenskapligt bevisade.

Jag är inte ateist och än mindre själlös.
Citera
2020-01-14, 12:11
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Du missade nog poängen med vad jag ville ha sagt: att om allt fler människor inte vill tro på Bibeln, så är det knappast så att det är uppenbart att Gud har skrivit den.
Jag var visst otydlig.

Det är uppenbart för dem som Gud uppenbarar Bibeln för. Andra leds på andra sätt.
Citera
2020-01-14, 12:22
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det kan det ju inte vara, för det finns inga vetenskapliga bevis för att det finns en helig ande.
Materia materia, överallt materia. Eller?
Jo, Anden är bevisad för anden. Kroppen kan aldrig fatta det.
Citera
2020-01-14, 12:26
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag var visst otydlig.

Det är uppenbart för dem som Gud uppenbarar Bibeln för. Andra leds på andra sätt.
Varför uppenbarar sig inte Gud gör alla då?
Citera
2020-01-14, 13:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Läs det jag skrev en gång till!

Hela skapelsen säger hur det är.
Citera
2020-01-14, 14:40
Medlem
Citat:
Det går inte att bevisa att Bibeln är Guds ord eller att den inte är det, utan det är en fråga om tro. Big bang och evolutionen är dock vetenskapligt bevisade.

Jag är inte ateist och än mindre själlös.
Big bang är än så länge en obevisad teori. Evolution förekommer, men ingen har lyckats bevisa att en art kan utvecklas till en annan art. Herren jag övervakar allt som sker på jorden sedan han dömde Adam och Eva. Gud vilade på den sjunde dagen gäller bara fram till deras dom. Bevis för det är vad som hände med djur och årstider efter syndafloden. Vill du fortfarande påstå att bibeln inte är Guds ord?

Alla är enligt bibeln levande själar. Sluta lyssna på falska profeter.
Citera
2020-01-14, 14:42
Medlem
Citat:
För att de som inte tror inte ska komma in i Guds rike.
Citera
2020-01-14, 14:47
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Big bang och evolutionen är dock vetenskapligt bevisade.
Och där försvann din trovärdighet ner i avgrunden.
Inte bevisat alls, speciellt inte evolutionen i Darwins version, du hoppar till slutsatser som jag vet att du inte kan belägga med hållbara argument. Men försök om du tror dig kunna.
Citera
2020-01-14, 14:47
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Big bang är än så länge en obevisad teori.
Jaså?

Citat:
Evolution förekommer, men ingen har lyckats bevisa att en art kan utvecklas till en annan art.
Jo, det blir en ny art när skillnaderna mellan två olika arter blir tillräckligt stora.

Citat:
Herren jag övervakar allt som sker på jorden sedan han dömde Adam och Eva. Gud vilade på den sjunde dagen gäller bara fram till deras dom. Bevis för det är vad som hände med djur och årstider efter syndafloden. Vill du fortfarande påstå att bibeln inte är Guds ord?
Upplys mig. Vad menar du att det hände med djur och årstider efter Syndafloden?
Citera
2020-01-14, 14:52
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Upplys mig.
Ja bra att du frågar istället, du börjar bli lite spretig och håller dig inte till vad du kan argumentera för.
"Jaså" är inte direkt nåt bra argument för att BigBang är vetenskapligt bevisat.
Du framstår som pladdrig nu bara.
Citera
2020-01-14, 14:53
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
För att de som inte tror inte ska komma in i Guds rike.
Fast varför ska de inte få komma dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in