2020-01-14, 12:39
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
De lär nog överleva...

”Enligt brittiska Mirror medverkade Meghan i 100 avsnitt av serien, och för varje avsnitt uppges hon ha fått en halv miljon kronor. Det innebär att hon har cirka 58 miljoner kronor på banken enligt samma källa. Harry har även han en förmögenhet, enligt Harper’s Bazaar är han god för minst 237 miljoner kronor men troligtvis ännu mer, runt 380 miljoner kronor. Prinsen, som är lika rik som sin bror William, har bland annat ärvt pengar från sin mamma, prinsessan Diana, och även av drottningsmodern, det vill säga drottning Elizabeths mamma.”

Och ändå så skrev paret att de ska jobba på att bli "financially independent". Det borde man kanske anse sig vara om man har några hundra miljoner på banken. Hur out of touch med verkligheten är de där två?
Citera
2020-01-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Och ändå så skrev paret att de ska jobba på att bli "financially independent". Det borde man kanske anse sig vara om man har några hundra miljoner på banken. Hur out of touch med verkligheten är de där två?
Precis min tanke! De lever i sin egna lilla värld känns det som. Diana kanske är stolt över sin son med tanke på hur hon behandlades. Är det delvis därför prins Harry väljer detta?
Citera
2020-01-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno
Precis min tanke! De lever i sin egna lilla värld känns det som. Diana kanske är stolt över sin son med tanke på hur hon behandlades. Är det delvis därför prins Harry väljer detta?

Harry säger att han är traumatiserad av tiden med media och Diana. Alla fotoklick ger honom panik. Han vill nog att sonen ska ha en annan uppväxt än att de förföljs och Meghan blir den nya Diana.
Citera
2020-01-14, 14:21
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasuno

Jag har svårt att se att Diana skulle ha tyckt att Harry skött det här på ett bra sätt.
Hon hade nog satt tvärstopp för Markle från början har jag en känsla av. Kvinnor brukar vara bättre på att upptäcka golddiggers än män.
Citera
2020-01-14, 14:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Harry säger att han är traumatiserad av tiden med media och Diana. Alla fotoklick ger honom panik. Han vill nog att sonen ska ha en annan uppväxt än att de förföljs och Meghan blir den nya Diana.

Pressen förföljer väl varken kungligheterna eller barnen på samma sätt som de gjorde med Diana och prinsarna när de var små? De enda bilder som publiceras på barnen är de som hovet släpper eller om de är med på officiella tillställningar, vilket de rätt sällan är. Det ligger väl inte direkt paparazzis i buskarna längre. Archie hade nog kunnat få leva rätt skyddat jämfört med sin pappa.
Citera
2020-01-14, 14:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:

Samtidigt beror det ju på utgifterna
Citera
2020-01-14, 14:40
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Samtidigt beror det ju på utgifterna

Absolut, men jag tror att de brittiska skattebetalarna förväntar sig att två personer ska kunna försörja sig själva om de har den sortens förmögenhet. Det lär inte gå någon nöd på dem.
Citera
2020-01-14, 14:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jo, men de har vant sig vid större utgifter också, så de pengarna kanske inte skulle räcka så många år om inga nya kom in. Sådana där extremt rika människor, fattar ofta inte ens hur man gör för att gå ner i utgifter och klara sig med en mer vanlig inkomst. De har aldrig behövt göra upp - eller hålla sig till - en budget. Och de tycker att en massa saker, som är out of reach för nästan alla andra människor, är självklarheter som man måste ha.

Citat:
Jag har svårt att se att Diana skulle ha tyckt att Harry skött det här på ett bra sätt.
Hon hade nog satt tvärstopp för Markle från början har jag en känsla av. Kvinnor brukar vara bättre på att upptäcka golddiggers än män.

Det stämmer med min erfarenhet också. Män är däremot bättre på att upptäcka (manliga) sol-och-vårare, medan alla kvinnor blir intagna av dem och slår bort alla varningssignaler...
Citera
2020-01-14, 15:16
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men de har vant sig vid större utgifter också, så de pengarna kanske inte skulle räcka så många år om inga nya kom in. Sådana där extremt rika människor, fattar ofta inte ens hur man gör för att gå ner i utgifter och klara sig med en mer vanlig inkomst. De har aldrig behövt göra upp - eller hålla sig till - en budget. Och de tycker att en massa saker, som är out of reach för nästan alla andra människor, är självklarheter som man måste ha.

Det stämmer med min erfarenhet också. Män är däremot bättre på att upptäcka (manliga) sol-och-vårare, medan alla kvinnor blir intagna av dem och slår bort alla varningssignaler...

Då är det väl hög tid att de får lära sig det. Good luck Harry, SÅ kul är det inte att tillhöra the plebs.
De är skilda inom tre år och Harry lär komma springande tillbaka till farmors gyllene bur i Storbritannien. Ser fram emot underhållningen under tiden.
Citera
2020-01-14, 15:23
Medlem
Det brittiska kungahuset kanske borde ha tänkt sig för innan de släppte in en rasblandad såpaskådis och uppenbart intrigant kärring i sina kretsar. Det här är mångkultur och mångetnicitet i praktiken. På sätt och vis bra att det hände, för det lär dröja innan någon av dem ingår äktenskap med en icke-vit igen.
Citera
2020-01-14, 16:38
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Undrar om han har inkomst från sitt grevskap. Jag tror de har detta också. Eller hur det nu fungerar.

Han får inte inkomst från grevskapet. Den huvudsakliga inkomsten kommer från pappa Charles, lite pengar utöver det har kommit från Sovereign Grant. Det är egentligen bara dychy of lancaster och duchy of cornwall som ger inkomst. Att vara duke (hertig) of/av York, Cambridge, Sussex etc berättigar inte till någon liknande inkomst.
Citera
2020-01-14, 16:42
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Fast de kanske inte vill leva på ärvda/sparade pengar resten av livet, utan faktiskt jobba och tjäna pengar? Även om de kan anses vara ekonomiskt oberoende idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in