2020-01-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Någon som är villig till att maila och fråga om Poy’s tidigare FUP / förundersökningar?
Varit AFK under dec men visade sig att jag hade fått nedanstående SZ-relaterade målförteckningar i PM-inkorgen för ett tag sedan :-) Alltså inte dagsfärska men som jag förstår ska dessa vara upprättade under senhösten och visar de senaste målen för nedanstående hos Solna resp Sthlm TR. Har lagt upp nedanstående målförteckningar i Shottaztråden. Här finns en del målnummer om någon vill begära ut FUP etc. (Dela i så fall gärna med er här på FB).

SZ några aktuella målförteckningar
Eftersom majoriteten av nedanstående varit / är frihetsberövade (och en har hunnit bli mördad) har dessa inte kunnat ställa till med allt för mycket på sista tiden även om det kanske finns ÄLDRE mål som inte återfinns här... Som jag förstår är det också så att TR ska gallra ut äldre mål (5 år?) succesivt. Det kan också vara så att det finns mål hos andra TR resp rättsliga instanser.

Målförteckningar
FARRE Solna TR
YASIN Solna TR
JAFFAR Solna TR*
AYYE Solna TR
POY Solna TR + Stockholms TR
DILSHER/KURDEN Solna TR + Stockholms TR
SHIKAR Solna TR

Stort tack till PM-hen naturligtvis!
Citera
2020-01-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det har tagits vål förändrade killar men håll alla meddelanden roll från sig själva.
?
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Vad har körning med mord att göra? Isåfall får du ta körningrelaterat i någon underhållningstråd 😏
Tja, tråden handlar ju i vart fall (lite) om POY... Åtminstone på de första sidorna Men det är klart, vissa ser framförande av motorfordon som ett rent nöje, och således kanske det då också skulle sorteras under nöjes- och underhållningstråd...
Näe, men seriöst så skulle jag gärna läsa vad som står i den FUP:en, om den 1) finns och 2) är publik. Bara för att utesluta möjligheten att missa något av substans. Kanske vilka han umgicks eller inte umgicks med två veckor före sin död, speciella omständigheter kring gripandet eller om något framkommer under ev förhör. Men eftersom han mördades och fallet med olovlig körning är nedlagt kanske materialet låsts...
Citera
2020-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedndering
Är det nån som vet när fallet går vidare?
Det känns som att ingen kommer vidare..
Hur länge ska de vara häktade?

Yasin har varit signat till Petters skivbolag
Flera av Yasins första låtar låg under honom, de släppte också singeln Yasin.

Kolla vad kinesen skrev på sitt insta)
https://www.instagram.com/p/B4rxDTQhFBm/?igshid=17jkf6zep2ylt

Räkna med att de minst kommer vara häktade 6 månader innan det blir åtal, troligen några månader mer än så. Att de skulle släppas innan huvudförhandlingen är inte troligt nu när de är häktade på sannolika skäl. Det kan ju ske, men att jag säger troligen inte är med tanke på hur de greps och misstankegraden. Det kommer inte framkomma mycket mer uppgifter innan åtal väcks.

Ja vad Kinesen skriver är ju inte så oväntat och ytterligare ett bevis på att det är en myt att dessa rap individer tjänar stora pengar.
Citera
2020-01-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja vad Kinesen skriver är ju inte så oväntat och ytterligare ett bevis på att det är en myt att dessa rap individer tjänar stora pengar.

Off topic: men detta stämmer faktiskt inte. Det går att tjäna en hyfsad inkomst på Spotify. Spotify betalar mellan: 5-8 öre per Spotify premium stream. Ifall du inte har ett skivbolag som plockar största delen av kakan kan du definitivt tjäna 50k per 1 miljon streams (skatterna är inte så farliga iom att inkomsterna först plockas in bolag som intäkter. Dessutom kan de expensa alla utgifter/levnadskostnader utöver mat (lol) som "operativa kostnader" för att sänka inkomster före skatt). Rapparna ni ser må köra utan skivbolag men de kör inte utan finansiella och juridiska biträden. De mest framgångsrika rapparna i Sverige tjänar väldigt bra. Frågan är väl främst ifall de tjänar tillräckligt för att kunna spara en warchest för när deras tid i rampljuset är över (tror många nya rappares dagar är räknade).

Blir min första och sista kommentar om detta iom off topic. Source: investerat en hel del i musikbranschen nyligen.
Senast redigerad av minttuviinakiitos 2020-01-14 kl. 02:46.
Citera
2020-01-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shz4life
hahahaahhah tror du verkligen att dom sover i rinkeby??

Skiter väl i var de sover, jag skrev vart de bor.
In dom sover hos polare ibland eller på nått hotell då och då är inte i mina ögon att vara lyckad.
Citera
2020-01-14, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
https://imgur.com/mw671ER
Två tunga grabbar. Ena Shottaz "ledare" iallafall den smartaste i gänget och andra ocskå stabil som en gång var springis men jobbat sig upp som nu får arbeta högre upp med sin boss den runkeby tänker på ja.
Länken verkar inte fungera. Kan du lägga upp på nytt eller PM:a bilden?
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny.Jeet
Snuten var på väg att plocka in dom två killarna som blev gripna på plats i ett annat ärende. De var på plats bara nån minut efter skottet. Signalement stämde överens, de hade skyddsväst och försökte springa
Källa på det?
Citera
2020-01-14, 08:07
Medlem
Jag har fått det bekräftat att Yasin inte var den som sköt. Han som sköt är inte i Sverige längre. 100% säkra källor
Senast redigerad av dinriddare 2020-01-14 kl. 08:10.
Citera
2020-01-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinriddare
Jag har fått det bekräftat att Yasin inte var den som sköt. Han som sköt är inte i Sverige längre. 100% säkra källor

Ny användare och tunn förklaring gör inte direkt trovärdigheten hög så dina 100% betyder inte mycket. Lägg fram något som styrker ditt påstående om du ska vara trovärdig.
Citera
2020-01-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minttuviinakiitos
Off topic: men detta stämmer faktiskt inte. Det går att tjäna en hyfsad inkomst på Spotify. Spotify betalar mellan: 5-8 öre per Spotify premium stream. Ifall du inte har ett skivbolag som plockar största delen av kakan kan du definitivt tjäna 50k per 1 miljon streams (skatterna är inte så farliga iom att inkomsterna först plockas in bolag som intäkter. Dessutom kan de expensa alla utgifter/levnadskostnader utöver mat (lol) som "operativa kostnader" för att sänka inkomster före skatt). Rapparna ni ser må köra utan skivbolag men de kör inte utan finansiella och juridiska biträden. De mest framgångsrika rapparna i Sverige tjänar väldigt bra. Frågan är väl främst ifall de tjänar tillräckligt för att kunna spara en warchest för när deras tid i rampljuset är över (tror många nya rappares dagar är räknade).

Blir min första och sista kommentar om detta iom off topic. Source: investerat en hel del i musikbranschen nyligen.

Som tidigare påvisats ett flertal gånger så stämmer inte dina siffror. Du och flera med dig har mer känslobaserat tyckande som argument än fakta. Lycka till med att köra allt som operativa kostnader. Du som studerar kan ju dra det med en revisor och se vad den skulle gilla att signera den bokföringen. Din källa är ju mer humor än något annat.

Nu så, nu lägger vi ner diskussionen om deras inkomster eftersom det inte hör till tråden.
Senast redigerad av NoF8 2020-01-14 kl. 08:41.
Citera
2020-01-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ny användare och tunn förklaring gör inte direkt trovärdigheten hög så dina 100% betyder inte mycket. Lägg fram något som styrker ditt påstående om du ska vara trovärdig.

Förstår dig men det är 100% säkert. Kan inte nämna namn men några jag känner från shottaz har träffat honom utomlands.
Citera
2020-01-14, 08:52
Medlem
Citat:
Förstår dig men det är 100% säkert. Kan inte nämna namn men några jag känner från shottaz har träffat honom utomlands.

Någon du känner har träffat någon som säger att det är något som skett med 100% säkerhet. Du hör hur bra det låter va? Det blir nog bättre om vi fortsätter att spekulera i tråden och inte utesluta Y som verklig huvudman.
Citera
2020-01-14, 08:54
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:

Du tror inte det är något man säger för att skydda sin polare? Om du inte är i den inre kärnan får du inte höra ett skit förutom lögner eller rykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in