2020-01-12, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Haha, mer charader. Din vana trogen skriver du att Oskar är trippelmördare medan att det påstås natt Hanna är dubbelmördare. Samtidigt försöker du påskina att du tycker att det är viktigt att benämna saker vid sitt rätta namn utan att försköna av respekt för barnen.
Falsk som vatten.

Så, Solglittret, skriv efter mig nu och visa att du respekterar de mördade barnen Agnes och Moa:
Hanna och Oskar mördade sina egna barn. Klarar du det? Om inte annat av respekt för barnen?
Har sällan eller aldrig sett så mycket dåraktiga argument.

Här beskylls folk omhulda och försvara en mördare när de själva försöker rentvå en sådan.
Det gnälls över att anhöriga inte har åminne offentligt och inte hedrar deras minne.
Själva sitter de på ett debattforum och bidrar inte med ett skit i barnens riktning, inte ett hands tag för att de " inte ska glömmas bort". Inte en krona.
Storgamen profiterar snarare på dem via en bok.
Inte en reaktion.

Fortsättningsvis är det allmänt skådebröd via boken att Hanna hedras, omhuldas och förnekas skuld.
Men ett seminarium innan presskonferensen och dess detaljer är det ett väldigt förfasande om.
Innan dess kunde personerna ha trott att han vore oskyldig och Hanna delat ut gift eller varit pådrivande och tvingat honom.
Kan man fortsatt tro på hennes oskuld efter PT så kan de ha trott lika korkat FÖRE.

Att hon är lika delaktig och skyldig som honom har förundersökningen klarlagt.
Stackars barn som aldrig får frid för att en flock personer inbillar sig att hon är oskyldig och fortsätter projicera på allt och alla.
Senast redigerad av develi 2020-01-12 kl. 18:46.
Citera
2020-01-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Morden i Bjärred är inte uppmärksammade pga att det begicks suicid. Suicidförsök sker tyvärr 40 gånger per dygn i vårt land, 4 personer dör av suicid - varje dag.
Men nästan ingen väljer att döda andra först.

Höglunds bok belyser det fåtal fall där folk mördat sina närstående och därefter suiciderat.
Om målet varit mord och man därefter suiciderat för att undvika straff vet vi inte. Vi vet inte ens om det var fallet i Bjärred. Vi vet bara att föräldrar till dessa två barn i Bjärred inte kunde se att barnen hade något excistensberättigande i framtiden enligt ett efterlämnat avskedsbrev.

Det finns inget skäl att hylla, tycka synd om eller hedra någon som tar sig sådan frihet med två barns liv. Tvärt om.
Din sista mening. Ändå vill du undanta Hanna från skuld i genomförandet trots gemensamt undertecknande av de inledande rader vi fick se i avskeds-/ förklaringsbrevet? Du har ju genomgående friat Hanna och skuldbelagt enbart Oskar. Vilken skenhelig jävel du är!
Citera
2020-01-12, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har sällan eller aldrig sett så mycket dåraktiga argument.

Här beskylls folk omhulda och försvara en mördare när de själva försöker rentvå en sådan.
Det gnälls över att anhöriga inte har åminne och inte hedrar deras minne.
Själva sitter de på ett debattforum och bidrar inte med ett skit i barnens riktning, inte ett hands tag för att de " inte ska glömmas bort". Inte en krona.
Storgamen profiterar snarare på dem via en bok.
Inte en reaktion.

Fortsättningsvis är det allmänt skådebröd via boken att Hanna hedras, omhuldas och förnekas skuld.
Men ett seminarium innan presskonferensen och dess detaljer är det ett väldigt förfasande om.
Innan dess kunde personerna ha trott att han vore oskyldig och Hanna delat ut gift eller varit pådrivande och tvingat honom.
Kan man fortsatt tro på hennes oskuld efter PT så kan de ha trott lika korkat FÖRE.

Att hon är lika delaktig och skyldig som honom har förundersökningen klarlagt.
Stackars barn som aldrig får frid för att en flock personer inbillar sig att hon är oskyldig och fortsätter projicera på allt och alla.

Ja, så är det och jag återkommer igen till mitt tidigare konstaterande:
Citat:
Därav min ganska deprimerande slutsats sist i inlägget "I så måtto är denna grupp hjälplös i sin stelnade position och det kanske också kan vara en lärdom av denna historia - somliga förmår helt enkelt inte att utvecklas?"
Positionen/nacken är så stelnad att inget annat är viktigt. Inte ens respekten för två mördade barn. Sick!
Citera
2020-01-12, 18:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, så är det och jag återkommer igen till mitt tidigare konstaterande:

Positionen/nacken är så stelnad att inget annat är viktigt. Inte ens respekten för två mördade barn. Sick!
Ja, det är kärnan. PT var ett nederlag för att klappjakten på Oskar inte bekräftades och med tidens gång har nån/några hakat på och argumenterar lika infantilt och begriper inte ens att de talar mot sig själva.
Eftersom inget nytt tillkommer mer än samma bullshit för att försköna Hanna och förminska hennes skuld så önskar jag barnen hopp om frid och att ingen mer jävel ska tjäna pengar på dem.
Lycka till med inredningen i nya köpet i Spanien, Moa och Agnes har sponsrat.
Citera
2020-01-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ja, det är kärnan. PT var ett nederlag för att klappjakten på Oskar inte bekräftades och med tidens gång har nån/några hakat på och argumenterar lika infantilt och begriper inte ens att de talar mot sig själva.
Eftersom inget nytt tillkommer mer än samma bullshit för att försköna Hanna och förminska hennes skuld så önskar jag barnen hopp om frid och att ingen mer jävel ska tjäna pengar på dem.
Lycka till med inredningen i nya köpet i Spanien, Moa och Agnes har sponsrat.
Moa o Agnes betalar även nya stifttänder (á 30 000 kr). Var det 6 el 7 tänder?
Citera
2020-01-12, 19:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Enligt era bådas teorier är Oskar och Hanna lika skyldiga till att barnen dödades. Oavsett vem av dem som handgripligen gjorde det.
Att Hanna därtill ströps ihjäl av Oskar torde också vara klarlagt.

Det innebär att Oskar är medgärningsman vid två barnamord och gärningsman vid ett kvinnomord.
Det gör honom till en svensk trippelmördare. En av rätt få trippelmördare under de sista seklen.

En mördare eller trippelmördare bör helt enkelt inte hyllas offentligt, det är stötande och osmakligt.
Det gäller oavsett hur mycket gott han gjort före morden, hur trevlig han varit eller hur saknad han är.
En individ förlorar helt enkelt rätten till offentliga hyllningar, medaljer, statyer när man begår så grova brott som mord. Det är ett sunt agerande av samhället och omgivningen. Vi accepterar inte hyllningar av terrorister, seriemördare, självmordsbombare och andra som tagit oskyldigas liv.
Det är samhällets sätt att visa vad som är rätt och fel.

Att hylla Oskar med dedikerat seminarium, stora RIP-bilder, kärleksfulla ängelen-i-Lund twitter eller berömmande hemsida med merituppräkning ger signaler om att hans brott inte var så allvarliga. Inte var så fel. Därmed förringas det som han utsatta Agnes och Moa för.

Det är därför man river statyer av statsmän när deras brott blir offentliga, tar bort stjärnorna på Walk-of fame när Crosby döms, återkallar medaljer när innehavaren döms för våldtäkt.

Personer som visat sig vara mördare eller på annat sätt saknat spärrar vill vi inte ha som föredömen. Även om de gjort annat som varit bra eller är saknade av vissa.

Att offentligt hylla en trippelmördare postumt när polisen informerat om hans begångna brott strider mot etik och sunt förnuft. De mord han begått diskvalificerar honom från att omnämnas i hyllande ordalag efter sitt självmord.

Det gäller hyllningar av mördare som Oskar, Schurrer, Eklund, Archolov, Dalaröpappan, Stenbrottspappan och även Hanna om hon som polisen uppger har varit delaktig i mordbesluten. Såvitt jag vet, har dock ingen haft det dåliga omdömet att lägga ut hyllningstexter om Hanna eller dedikera något till henne eller någon av de andra mördarna offentligt.

Postum hyllningarna till Oskar är osmakligt unika i sammanhanget.
Fullt förståeligt att vissa i efterhand försökt radera dem, men märkligt att de överhuvudtaget uppstod och fortfarande märkligt att en del, som hyllningshemsidan, får stå kvar.
Vem vill man lura? Sig själv?

Din fixering vid O verkar inte ha minskat under de 2 år som gått. Har du någon personlig koppling till H och hennes familj/släkt?
Citera
2020-01-13, 01:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Din sista mening. Ändå vill du undanta Hanna från skuld i genomförandet trots gemensamt undertecknande av de inledande rader vi fick se i avskeds-/ förklaringsbrevet? Du har ju genomgående friat Hanna och skuldbelagt enbart Oskar. Vilken skenhelig jävel du är!
Ja, jag finner inte tillräckligt med ord om vad som försiggår och gränsen är med mil passerad va Höglund som använt denna tråd och barnens tragiska öde.
Utnyttjat dem under skenheliga omskrivningar. Gjort reklam för bloggen via att föra över skiten härifrån - och samtidigt häckla Flashback.

Dubbelmoral, hyckleri, skenhelighet, projicering, bristande självinsikt, hybris, kränkningar, förtal, hat och skenheliga moralpredikningar. Halmgubbar och rena rappakaljan till dåraktiga bortförklaringar om det så handlar om Hanna eller den ordagrant tandlösa EH och hennes bok som baseras helt på en pianolärare som i ärlighetens namn knappt sett Hanna men framställer sig som om de vore intima vänner - och som om hon vore kompetent att bedöma både henne och Agnes.
Sen bakas skiten i att hon skriver ju så rart om Moa, den enda som bryr sig och som för barnens talan.

Det finns oändligt med människor som träffat Moa mer än 40 minuter per vecka under ett par år - där fokus är på noter och inte ett forum att umgås eller retroaktivt förtala allt mellan anhöriga, skola, kommun, sjukvård, ME-föreningar i samma anda som Höglund.
.Anmäler till höger och vänster för att framstå som rejäl och heroisk.

Dessa vänner och släktingar sörjer Moa (och Agnes givetvis) betydligt djupare och har vett att inte exploatera dem och tjäna pengar.
De har även rätt att sörja föräldrar utifrån vilka de var innan de gled ner i avgrunden och utan att för den skull hedra deras galna beslut att mörda barnen.
Hur många anhöriga, speciellt mödrar, hör man inte som inte kan sluta älska sitt barn, ofta en son, men att de likaväl är helt förtvivlade och tar helt avstånd från det de gjort?
Det måtte vara en situation ingen vill vara i.

De är inte kompatibla med nån jävla sexgalning som Eklund, där haltar logiken rejält.
Tar man därmed parti för dem med den insikten?
Inte ett förbannade dugg.
Att sen inte begripa att man inte ser dem som barmhärtiga säger mer om bristerna hos den som påstår att så är fallet.

.Att EH sen bygger upp en bok kring denna pianomänniska vittnar om hur urdålig hon är som journalist och författare. Exakt allt brister i den boken vad det gäller etik, objektivitet och framförallt att hon tjäna pengar på dem och gör inte minsta ansats att lägga en enda krona till nåt som skulle hedra barnens minne.

Hon beskrev att det var så hemligt bokprojekt för hon ville göra scoop. Därav var det bråttom ut med boken av konkurrensmässiga skäl.
Hon hade inte behövt gasa på och oroas, de flesta normala är medvetna om att det är ett känsligt område när barn dödas och att det är barnen som skyddas - inte föräldrarna.
Sen är det upp till varje anhörig att ta den väg ut ur sorgen de finner bäst, det finns inga krav och regler. Huvudsaken är att de kommer vidare ur sorgen.
En del är utåtriktade, andra har inte samma behov.

Det blev ingen nytändning och stående ovationer via ett mediauppmärksammat ärende..
I brist på framgång och påföljande uppmärksamhet så jagar EH desperat på bloggen och griper halmstrån som om hon har ett ben i graven. Det har aldrig varit tydligare.
Det samma ses här.

Via barnen i Bjärred körde hon sig själv i sank - för att boken är urdålig och agendan genomskinlig.
Det samma ses här.

Att sen gnälla på att andra värnar om en mördare är mer än övermaga. Det är konstant skitsnack om Oskar och förmildrande omskrivningar om Hanna.
Helt jävla stört att rygga en mördare som till och med påvisat sin skuld själv.
Vad hade krävts? att Hanna lagt ut ett erkännande på Youtube?

Omaskat FUP hade tamejfan inte räckt för nog hade väl Hanna blivit förledd om hon då handgripligen kvävt ett av sina barn?
Försökt skilja sig och ångrat sig sen hon signerat avskedsbrev.. Tvingats ta tabletter och nog är väl handskriften förfalskad? Om det nu ens gått till NFC. Man vet aldrig sen Quick. Det finns ingen måtta på fablerna.
Senast redigerad av develi 2020-01-13 kl. 01:32.
Citera
2020-01-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ja, jag finner inte tillräckligt med ord om vad som försiggår och gränsen är med mil passerad va Höglund som använt denna tråd och barnens tragiska öde.
Utnyttjat dem under skenheliga omskrivningar. Gjort reklam för bloggen via att föra över skiten härifrån - och samtidigt häckla Flashback.

Dubbelmoral, hyckleri, skenhelighet, projicering, bristande självinsikt, hybris, kränkningar, förtal, hat och skenheliga moralpredikningar. Halmgubbar och rena rappakaljan till dåraktiga bortförklaringar om det så handlar om Hanna eller den ordagrant tandlösa EH och hennes bok som baseras helt på en pianolärare som i ärlighetens namn knappt sett Hanna men framställer sig som om de vore intima vänner - och som om hon vore kompetent att bedöma både henne och Agnes.
Sen bakas skiten i att hon skriver ju så rart om Moa, den enda som bryr sig och som för barnens talan.

Det finns oändligt med människor som träffat Moa mer än 40 minuter per vecka under ett par år - där fokus är på noter och inte ett forum att umgås eller retroaktivt förtala allt mellan anhöriga, skola, kommun, sjukvård, ME-föreningar i samma anda som Höglund.

Dessa vänner och släktingar sörjer Moa (och Agnes givetvis) betydligt djupare och har vett att inte exploatera dem och tjäna pengar.
De har även rätt att sörja föräldrar utifrån vilka de var innan de gled ner i avgrunden och utan att för den skull hedra deras galna beslut att mörda barnen.
Hur många anhöriga, speciellt mödrar, hör man inte som inte kan sluta älska sitt barn, ofta en son, men att de likaväl är helt förtvivlade och tar helt avstånd från det de gjort?

De är inte kompatibla med nån jävla sexgalning som Eklund, där haltar logiken rejält.
Att sen inte begripa att man inte ser dem som barmhärtiga säger mer om bristerna hos den som påstår att så är fallet.

.Att EH sen bygger upp en bok kring denna pianomänniska vittnar om hur urdålig hon är som journalist och författare. Exakt allt brister i den boken vad det gäller etik, objektivitet och framförallt att hon tjäna pengar på dem och gör inte minsta ansats att lägga en enda krona till nåt som skulle hedra barnens minne.

Hon beskrev att det var så hemligt bokprojekt för hon ville göra scoop. Därav var det bråttom ut med boken av konkurrensmässiga skäl.
Hon hade inte behövt gasa på och oroas, de flesta normala är medvetna om att det är ett känsligt område när barn dödas och att det är barnen som skyddas - inte föräldrarna.
Sen är det upp till varje anhörig att ta den väg ut ur sorgen de finner bäst, det finns inga krav och regler. Huvudsaken är att de kommer vidare ur sorgen.

Det blev ingen nytändning och stående ovationer via ett mediauppmärksammat ärende..
I brist på framgång och påföljande uppmärksamhet så jagar EH desperat på bloggen och griper halmstrån som om hon har ett ben i graven. Det har aldrig varit tydligare.
Det samma ses här.

Via barnen i Bjärred körde hon sig själv i sank - för att boken är urdålig och agendan genomskinlig.
Det samma ses här.

Att sen gnälla på att andra värnar om en mördare är mer än övermaga. Det är konstant skitsnack om Oskar och förmildrande omskrivningar om Hanna.

Omaskat FUP hade tamejfan inte räckt för nog hade väl Hanna blivit förledd om hon då handgripligen kvävt ett av sina barn?
Försökt skilja sig och ångrat sig sen hon signerat avskedsbrev.. Tvingats ta tabletter och nog är väl handskriften förfalskad? Om det nu ens gått till NFC. Man vet aldrig sen Quick. Det finns ingen måtta på fablerna.
Amen.
Citera
2020-01-13, 07:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Din fixering vid O verkar inte ha minskat under de 2 år som gått. Har du någon personlig koppling till H och hennes familj/släkt?

Citat:
Du har så väldigt rätt i detta.

Jag har en personlig koppling till Bjärredsfallet som både Eva-Gun W*stford och chefsjuristen A-C Arn*ievski känner till.

Det finns en koppling enligt Solglittret själv, det har säkert betydelse.
Citera
2020-01-13, 08:04
Bannlyst
Citat:
Jag har en personlig koppling till Bjärredsfallet som både Eva-Gun W*stford och chefsjuristen A-C Arn*ievski känner till. Jag har lite fler uppgifter som jag helt enkelt inte kan eller vill lämna ut.
Men jag har inte heller alla fakta ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns en koppling enligt Solglittret själv, det har säkert betydelse.

Skulle även tro att Elisabet Höglund skulle bedöma det som att hon har en personlig koppling till fallet, i och med att hon slagit mynt av det. En människa som har gjort väldigt mycket skada för redan mycket drabbade människor. Som om att ge sig på sörjande anhöriga och en hel patientgrupp och lyfta upp en perifer förnekande pianolärarinna till skyarna, på något sätt skulle ge Agnes och Moa upprättelse. Kanske det mest korrupta jag varit med om!

Elisabet har i en ganska nyligen gjord radiointervju uttryckt att hon fortfarande vill ha betydelse och kunna påverka. Ja du, nog har du påverkat alltid. Vad det är som har hänt dig i ditt liv som ger dig rätt att tjäna pengar på att skada andra människor, vet jag inte. Jag kan bara konstatera att din omdömeslöshet kommer skugga ditt eftermäle för all framtid. Det är vi många som kommer se till.
Citera
2020-01-13, 10:19
Medlem
Citat:
Du har så väldigt rätt i detta.

Jag har en personlig koppling till Bjärredsfallet som både Eva-Gun W*stford och chefsjuristen A-C Arn*ievski känner till. Jag har lite fler uppgifter som jag helt enkelt inte kan eller vill lämna ut.
Men jag har inte heller alla fakta ännu.

Jag tycker dock att vi ska kunna diskutera vad som egentligen hände och därför tycker jag att polisen borde lämna ut mer korrekta klargörande uppgifter.
Inte minst gällande medgärningsmannaskap som både framstår som fullkomligt världsunikt och tämligen svårbegripligt i relation till att en utpekad gärningsman har strypt ihjäl den andre och bägge barnen dödades av en förälder.

Det finns inget bra skäl att låtsas att en förälder handgripligen strypt och kvävt ihjäl sina barn - om denne varken har gjort det eller kanske inte ens var medveten om att det skedde på detta sätt där och då. Det gäller både om H gjort det ensam, kanske när O inte ens var hemma. Eller om O gjorde det kanske efter att ha mördat H.

Polisen är till för medborgarna. Man får förutsätta att en mördad person vill att mördaren ska avslöjas och om möjligt straffas. Är denne redan avliden bör han eller hon ändå avslöjas postumt. Polisen ska inte låtsas att denne inte gjort det och osant antyda att en annan person också är misstänkt när polisen vet vem det var.
En person ska avslöjas som misstänkt handgriplig barnamördare.
En person ska avslöjas som misstänkt anstiftare till barnamord.

Det måste finnas rättssäkerhet även för döda personer. Dessutom bör alla medborgare känna sig trygga med att om någon av oss skulle bli mordoffer någon gång, kommer polisen lägga allt krut på att ta reda på vem som gjorde det och det kommer offentliggöras vem som handgripligen tog vårt liv, även om denne är avliden. Oaktat var mördarens anhöriga önskar.
Din "personliga koppling"är att du haft kontakt med en närstående vilket du själv sagt. Det är inte ngt att skryta med. Tvärtom borde du skämmas att utnyttja denna kontakt för egen vinning, en person du aldrig träffat. Att spela in Anev(s)kis samtal och lämna dessa som säker källa är också anmärkningsvärt. Allt du gör har en agenda. Att plantera tvivel i en bok för att fria Hanna är också något du anser är helt enligt reglerna när en fu säger annat.

Fy fan.
Citera
2020-01-14, 12:12
Bannlyst
Citat:

Det samma ses här.

Det samma ses här.

Så kom det en utmärkt recension av boken till slut ändå , med tillägget om den nära kopplingen till Flashbacks allra sämsta, mest konspiratoriska och hycklande sidor och personer. Och ja, jag tycker också att den kopplingen är särskilt allvarlig. Solglittret framstår alltmer som Elisabets ställföreträdare där faktaresistens blandas friskt med hyckleri och skamlösa grepp.

Alla vet att Flashback är en arena för lösa spekulationer och konspirationer, en lekplats för vuxna eller kanske ett terapirum där man utan konsekvenser kan dryfta sina mest galna tankar och idéer. Och just för att människor är så medvetna om Flashbacks kryddade associationer och fria spelregler, är det lätt för alla att lägga ett filter över tankarna som dryftas där.

Att reservationslöst tro på dessa tankar utanför "lekplatsen" eller "terapirummet", börja jaga och trakassera arbetskamrater, anhöriga, leta upp obskyra och verklighetsfrämmande "vittnen", att lyfta fram en okunnig och djupt kontroversiell läkares kamp mot en hel patientgrupp, att kränka hårt drabbade människor i sorg, att frånta barnen en av polisen utpekad mördare och sedan dessutom publicera skiten i en bok och ge vansinnigheterna legitimitet, är mycket riktigt — bortom ord.

Jag skulle att säga att det som Elisabet/Solglittret har gjort sig skyldiga till är att överträda den viktiga gränsen mellan fiktion och verklighet och att det är extra olyckligt att göra det i ett så känsligt fall med så många drabbade, döda som levande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in