2020-01-14, 10:39
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det finns bara ett sätt och det är det dom kör med i USA. Polisen jagar flyende fordon så hårt det bara går, sedan är brottslingen skyldig för ALLA konsekvenser som uppstår och straff skall delas ut därefter, i detta fall livstid utan möjlighet till frigivning. Då får man bort dom från gatorna samtidigt som andra avskräcks. I USA vet folk att polisen inte kommer att dalta med dig.

Jag håller helt med här. Polisen får aldrig backa. Så i sett fall borde föraren få 10-12 år som för ett dråp.
Citera
2020-01-14, 10:39
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Nja morsan Finska och farsan från Marocko läste jag mig till

Klassisk förorts-kombo...finsk mamma i hur många fall som helst.
Citera
2020-01-14, 10:41
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
400+ personer "skrivna" på denna adress. Hur kan detta vara lagligt eller möjligt? Minns under en period då jag flyttade omkring då det är ett helvete att få lägenhet i stan. Då var det mer eller mindre omöjligt för mig att skaffa postbox än mindre flytta min adress dit.

Vafan?!

det är ett postboxföretag.

du kan också skriva dig där.

Brevia Mail AB Frejgatan 13
Citera
2020-01-14, 10:41
Medlem
Voivodinas avatar
GM vilar upp sig och kommer snart ut med full sjukpension pga. kännigar i nacken.
Citera
2020-01-14, 10:42
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilN.Heimann
Skriven på Frejgatan 13
Postboxföretaget Brevia. Postnummer 11479 va?

För övrigt finns det redan en tråd om honom. Slå ihop trådarna?
(FB) 16-åring stal bil & smet från polisen, jagas över halva mellansverige (greps 11/8-16)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ma5e
Vart finns logiken i det? Då kan vi välja valfritt land nån av dina släktingar har anknytning till och utvisa dig dit menar du?

Hans farsa är tydligen därifrån. Alla mina släktingar har bara anknytning till Sverige, men bra försök.
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Hur är det obegripligt? Om polisen inte skulle påbörja biljakten så skulle detta inte hända.

Så Polisen ska inte jaga någon brottsling då?
Hur fan tänker du?
Hade idioten stannat när polisen kom bakom så hade denna olycka inte hänt.
Citera
2020-01-14, 10:44
Medlem
Londiniums avatar
Nästa gång han kraschar (det kommer hända, tro mig) hoppas jag att första anländande medmänniska känner igen vilket avskum som sitter fastklämd i vraket och låter honom brinna inne (hade blivit en favoritvideo på internets skuggsida), istället för att släcka och släpa ut honom. Han lär skrika vackert som den gris han är!

Om han fortfarande har en familj som inte tagit avstånd och/eller vänner, så både de skämmas och uppriktigt be om ursäkt.
Citera
2020-01-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinned54
Han är svensk, född i Sverige av en svensk mamma, vart skulle han utvisas

Till sina släktingar i marocko, han kanske tillomed har dubbelt medborgarskap som många etniska medborgare har.

Han borde aldrig gå fri igen pga att han riskerar döda andra människor.
Citera
2020-01-14, 10:46
Medlem
Efter lite sjukhusvård och en ny omgång med svenskt rättsväsende ska vi nog se att han nu har lärt sig en läxa och blir en laglydig och fin människa som aldrig kommer att vara problem för rättsväsendet eller sina medmänniskor igen. Han har bara fått några få chanser, en chans till är nog allt han behöver.
Citera
2020-01-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Så Polisen ska inte jaga någon brottsling då?
Hur fan tänker du?
Hade idioten stannat när polisen kom bakom så hade denna olycka inte hänt.

Nej, de ska inte jaga någon brottsling om det föreligger risk för omgivande trafik. Tänk lite för fan!

Nu har oskyldiga strukits med. Detta kunde ha undvikits om polisen avslutade biljakten när det började bli lite för farligt.
Citera
2020-01-14, 10:48
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Hur är det obegripligt? Om polisen inte skulle påbörja biljakten så skulle detta inte hända.

Det är obegripligt på så vis att det är så otroligt korkat. Fri lejd för banditer som snabbt kastar sig in i en bil och kör, utan minsta hänsyn till andra, är ingenting vettigt folk vill ha. Detta hade inte hänt om han inte stulit en bil. Detta hade inte hänt om han suttit där han borde ha suttit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in