2020-01-14, 07:12
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ja, att den ser platt ut och du inte kan uppbringa något som säger annat. Än så länge övervägande platt.
Jag har bland annat uppbringat bilder och filmer från sjön Pontchartrain, zoomar man in bron eller kraftledningen är den alltid krökt. Jordens form ändras inte av brist på zoom. Dessutom behövs ingen zoom för att se att solen skyms av horisonten och belyser molnen från undersidan.
Citera
2020-01-14, 07:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, avstånden är korrekta för alla kartprojektioner.
Menar du att nordpolen är lika lång som ekvatorn? Så måste det ju vara om avstånden på mercator-projektionen stämmer på den platta jorden.
Citera
2020-01-14, 07:34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vänligen visa oss.
Du har redan sett kurvan.

Vänligen visa oss den platta kartan som stämmer med verkligheten. Det vore något som exklusivt talar för en platt jord.

Att det inte finns en platt karta som stämmer med verkligheten, samtidigt som det finns en sfärisk modell som stämmer med verkligheten, talar exklusivt för en sfärisk jord.

Det vore verkligen på tiden att någon plattjording kunde visa något som exklusivt talar för en platt jord.

Antaganden som ”den är platt för den ser platt ut” och ”alla som säger att jorden är en sfär ljuger”, duger inte.
Citera
2020-01-14, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Man ser kurvan om man fotograferar med zoom eftersom allt då trycks ihop. Utan zoom är kurvan för svag för att man skall kunna se den med blotta ögat.
En platt yta skulle dock vara platt oavsett hur mycket du än zoomar in så bilderna visar tydligt att det finns en kurvatur.
Jag förstår. Med den logiken borde man kunna se detta 'hoptryckta' vid ett längre avstånd med blotta ögat, men det kan man inte.
Citera
2020-01-14, 09:51
Medlem
Zwoop77s avatar
Citat:
Jag förstår. Med den logiken borde man kunna se detta 'hoptryckta' vid ett längre avstånd med blotta ögat, men det kan man inte.

Kan ni sluta tramsa med zoom och perspektiv och andra irrelevanta skitsaker och detaljer. Visa bild/film på kanten! Visa en fungerande platt-karta! Förklara hur iluminati lyckas lura jordens befolkning att jorden är rund år efter år. Okej?
Citera
2020-01-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Man ser fler skepp på högre höjd. Varför ser man fler skepp och landmassor som inte syntes förut? Kan du rita hur du tänker?
Det spelar ingen roll varför man ser mer. Ingen kurva är synlig. Det här är svårt för många att förstå, inklusive mig själv, att du ingen kurva ser. Du ser vad som skulle kunna vara effekten av en påstådd kurva, men ingenstans i detta ser du en kurva. Nån gång måste kurvan visas upp, inte bara påstådda effekter av kurvan. Det är inget bevis för kurvans existens, det är bara programmering som vi alla har utsatts för.

Ex på resonemang: när du ser fartyget försvinner ned för horisonten, ser du då kurvan? Nej, du ser bara ett fartyg försvinna ned för horisonten. Men vad är det istället då? Spelar ingen roll vad det istället, du ser ingen kurva. Att säga att det är en kurva trots att man inte ser en kurva är att göra ett antagande. Inget bevis för en kurva.

Vi har blivit programmerade att tro att när vi ser fartyget försvinna ned bakom horisonten, då ser vi kurvan. Men i detta skeende finns ingen kurva att se. Hur kan du då se en kurva?

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Kan du rita detta också? Ta fram en tabell med vinklar från tv-bolagen och rita en skalenlig skiss över hur parabolantenner fungerar på en platt jord?
Nej, jag tänker inte rita något åt dig. Du försöker bara hitta ett sätt avfärda mig så du kan fortsätta med att ljuga för dig själv.

Vinkeln på rund jord mindre och därmed längre avstånd, vinkeln på platt jord större och därmed kortare avstånd. Du har blivit lurad. Så här i efterhand var tricket enkelt.
Citera
2020-01-14, 09:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag kan bara svara för mig själv. Eftersom jag inte har resurserna eller kunnandet för att mäta upp hela världen så har jag helt enkelt inte brytt mig.

Men du däremot hävdar ju att du har en karta som är korrekt, kan du vänligen tala om vilken det är och motivera varför den är korrekt?

Nej jag förstår såklart din begränsade möjlighet att rita en karta över hela jorden. Men det är besvärande för din sida i diskussionen att ingen - 0 personer - under alla dessa århundranden människan har navigerat över haven, och även ritat kartor, har ritat en karta över den platta jorden.

Däremot finns det jordglober från 1500-talet och framåt som korrekt återger kontinenternas utbredning och placering. Är dessa glober endast en del av den gigantiska konspirationen? Hur kommer det sig att ingen sjöfarare under alla dessa år har ritat en - enligt dig - korrekt karta?
Citera
2020-01-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kurvan är inte antagen, den går att se, du har sett den i till exempel bilder från sjön Pontchartrain.
Jag har också inte sett den på bilder från Lake Ponchatrain. Du väljer självklart bilden med kurva, eftersom den sammanfaller så bra med din religion globjordsreligionen.
Citera
2020-01-14, 10:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har också inte sett den på bilder från Lake Ponchatrain. Du väljer självklart bilden med kurva, eftersom den sammanfaller så bra med din religion globjordsreligionen.

Är det ungefär nu du ska dra upp att du inte kan se byggnader luta ifrån dig?
Citera
2020-01-14, 10:10
Medlem
Citat:
Jag har bland annat uppbringat bilder och filmer från sjön Pontchartrain, zoomar man in bron eller kraftledningen är den alltid krökt. Jordens form ändras inte av brist på zoom. Dessutom behövs ingen zoom för att se att solen skyms av horisonten och belyser molnen från undersidan.
Bilder på Lake Ponchatrain, kurvad och inte kurvad.
https://www.google.com/search?q=lake+pontchartrain+causeway&safe=active&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjJrYPr3ILnAhWF 2aYKHQcoBrkQ_AUoAXoECA8QAw&biw=1422&bih=702

Du väljer att tro på en av dem.
Citera
2020-01-14, 10:15
Medlem
Citat:
Menar du att nordpolen är lika lång som ekvatorn? Så måste det ju vara om avstånden på mercator-projektionen stämmer på den platta jorden.
En karta är inte nödvändigtvis en korrekt illustration av verkliga förhållanden.
Varför återger den kartan du väljer verkliga förhållande?
Citera
2020-01-14, 10:18
Medlem
Citat:
Du har redan sett kurvan.

Vänligen visa oss den platta kartan som stämmer med verkligheten. Det vore något som exklusivt talar för en platt jord.

Att det inte finns en platt karta som stämmer med verkligheten, samtidigt som det finns en sfärisk modell som stämmer med verkligheten, talar exklusivt för en sfärisk jord.

Det vore verkligen på tiden att någon plattjording kunde visa något som exklusivt talar för en platt jord.

Antaganden som ”den är platt för den ser platt ut” och ”alla som säger att jorden är en sfär ljuger”, duger inte.
I ditt inlägg antyder du, att du har en karta som återger verkliga förhållande.
Vilken karta är det och kan motivera varför den är den rätta?

Jag har ingen karta över en platt jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in