2020-01-13, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vänligen visa oss.

Han gjorde ju det. Att du inte förstod är inte vårt problem, enbart ditt.
Citera
2020-01-13, 23:41
Medlem
Citat:
Jag kan bara svara för mig själv. Eftersom jag inte har resurserna eller kunnandet för att mäta upp hela världen så har jag helt enkelt inte brytt mig.

Men du däremot hävdar ju att du har en karta som är korrekt, kan du vänligen tala om vilken det är och motivera varför den är korrekt?

WGS84 är en på metern när korrekt karta/modell över jorden.

Varför den är korrekt? Du menar hur jag vet att den är korrekt?
Den stämmer med verkligheten.
Citera
2020-01-13, 23:42
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Det finns mängder av människor som tjänar på det, om jag tänker efter så har jag tjänat på lögnerna.
Inte pengar men andra saker som är värt mer.

Poängen är att dölja för dig vem du är. Eller det är vad jag tror.

Intressant, exempel?
Citera
2020-01-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Han gjorde ju det. Att du inte förstod är inte vårt problem, enbart ditt.
Infantil nivå. Jag avslutar här.
Citera
2020-01-13, 23:57
Medlem
Citat:
Infantil nivå. Jag avslutar här.

Krävs väl att man börjar?
Citera
2020-01-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
WGS84 är en på metern när korrekt karta/modell över jorden.

Varför den är korrekt? Du menar hur jag vet att den är korrekt?
Den stämmer med verkligheten.
Hur vet du det? WGS84 är ju hemlig och sköts av amerikanska underrättelsetjänster?

Nu kommer du att svara så inte alls är fallet och motivera detta påstående med öppen källkod från Github som beskriver en GPS. Något helt annat än WGS84.
Citera
2020-01-14, 00:04
Medlem
Citat:
Hur vet du det? WGS84 är ju hemlig och sköts av amerikanska underrättelsetjänster?

Nu kommer du att svara så inte alls är fallet och motivera detta påstående med öppen källkod från Github som beskriver en GPS. Något helt annat än WGS84.

Köp en jordglob i en leksaksaffär då om det nu är så krångligt för dig att läsa WGS84.
Citera
2020-01-14, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Krävs väl att man börjar?
Touché!
Citera
2020-01-14, 00:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ja, just det. Ibland är Lake Ponchatrain kurvad och ibland inte. Du väljer självklart den kurvade för den passar ju så bra till dina självbedrägerier.
Man ser kurvan om man fotograferar med zoom eftersom allt då trycks ihop. Utan zoom är kurvan för svag för att man skall kunna se den med blotta ögat.
En platt yta skulle dock vara platt oavsett hur mycket du än zoomar in så bilderna visar tydligt att det finns en kurvatur.
Citera
2020-01-14, 06:10
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ja man ser längre högre upp. Hur kommer den runda jordens kurva in i ditt påstående?
Var får du kurvan ifrån?

Man ser fler skepp på högre höjd. Varför ser man fler skepp och landmassor som inte syntes förut? Kan du rita hur du tänker?

Citat:
Om du står på en boll och mäter dessa vinklar blir de mindre och följaktligen avståndet längre. På en platt jord blir vinklarna större och avstånden kortare.

Detta visar hur du är programmerad att tänka på ett specifikt sätt, du kunde inte föreställa dig annat än det du blivit lärd. Allt du behövde göra var att vända på det.

Bedrägeriet är briljant i sin enkelhet.

Kan du rita detta också? Ta fram en tabell med vinklar från tv-bolagen och rita en skalenlig skiss över hur parabolantenner fungerar på en platt jord?
Citera
2020-01-14, 06:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är du som är kognitivt utmanad. Krökningen är antagen, hur kommer annars krökningen in i bilden?
Den går ju inte att se?
Kurvan är inte antagen, den går att se, du har sett den i till exempel bilder från sjön Pontchartrain.
Citera
2020-01-14, 07:08
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, just det. Ibland är Lake Ponchatrain kurvad och ibland inte.
Nej, den är alltid kurvad. Den är bara svårare att se om du till exempel inte zoomar in.

Citat:
Du väljer självklart den kurvade för den passar ju så bra till dina självbedrägerier.
Eller så är det tvärtom, det är du som klamrar dig fast vit att saker som är krökta blir raka när man för tillfället inte kan se krökningen.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2020-01-14 kl. 07:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in