2020-01-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Förutom där kurvan går att finna, som vid sjön Pontchartrain till exempel.
Ja, just det. Ibland är Lake Ponchatrain kurvad och ibland inte. Du väljer självklart den kurvade för den passar ju så bra till dina självbedrägerier.
Citera
2020-01-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Vilket stämmer med globmodellen.
Har du något bevis som exklusivt talar för en platt jord?
Ja, att den ser platt ut och du inte kan uppbringa något som säger annat. Än så länge övervägande platt.
Citera
2020-01-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar att du gör allt för att slingra dig ur detta. Ingen har någonsin i historien lyckats rita en fungerande karta över den platta jorden. Oerhört försvårande när man försöker argumentera för en platt jord.

Nå, var är kartan nu då?
Ja, bra där! Beskyll andra för det du gör!

Varför måste jag har en karta? Din fråga antyder att din karta är korrekt, varför är din karta korrekt?
Citera
2020-01-13, 22:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

Varför måste jag har en karta? Din fråga antyder att din karta är korrekt, varför är din karta korrekt?

En platt jord skulle göra sig alldeles utmärkt att skala ned och rita på ett platt papper. Bara att mäta avstånd och rita. Trots detta har ingen människa eller gud någonsin gjort detta.

I stället navigerar man på stora avstånd med vetskapen att kontinenterna är utspridda på en sfär.

Väldigt väldigt märkligt att göra så om världen var platt.

Varför har du ingen karta?
Citera
2020-01-13, 22:32
Medlem
Citat:
Det är du som är kognitivt utmanad. Krökningen är antagen, hur kommer annars krökningen in i bilden?

Mätt och uträknad.
Citat:
Den går ju inte att se?

Vi andra kan se den. Skaffa glasögon.
Citera
2020-01-13, 22:58
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:

VISA KARTAN. Har du svårt för att fatta, sluta snacka dynga. Fram med kartan bara.
Citera
2020-01-13, 22:59
Medlem
Citat:
En platt jord skulle göra sig alldeles utmärkt att skala ned och rita på ett platt papper. Bara att mäta avstånd och rita. Trots detta har ingen människa eller gud någonsin gjort detta.

I stället navigerar man på stora avstånd med vetskapen att kontinenterna är utspridda på en sfär.

Väldigt väldigt märkligt att göra så om världen var platt.

Varför har du ingen karta?
Vem är navigerar med en sfär?
Citera
2020-01-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Mätt och uträknad.

Vi andra kan se den. Skaffa glasögon.
Vänligen visa oss.
Citera
2020-01-13, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
VISA KARTAN. Har du svårt för att fatta, sluta snacka dynga. Fram med kartan bara.
Och där kom ilskan. Jag har skrivit om detta i den här tråden.
https://www.flashback.org/t3109832

Nu ska du försöka att förstå. Jag har aldrig hävdat att jag har en karta. Ditt läger hävdar däremot detta och min fråga är varför har du rätt karta och vilken är den rätta kartan? Eftersom som du tycks veta torde detta vara en enkel uppgift.

Alltså, den projektion av världen som du bestämt är den rätta, kan du vänligen motivera varför?
Citera
2020-01-13, 23:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vem är navigerar med en sfär?

Allt du gör är att försöka slingra dig. Ständiga motfrågor. Men svara nu bara: varför har inte du eller annan plattjordare någonsin lyckats rita eller hitta en karta?
Citera
2020-01-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Några relevanta frågor!
Vem eller vilka tjänar på att ljuga?
Vad är poängen med det?

Kan inte flat-earthkonspiratörer svara på dessa två enkla frågor?
Det finns mängder av människor som tjänar på det, om jag tänker efter så har jag tjänat på lögnerna.
Inte pengar men andra saker som är värt mer.

Poängen är att dölja för dig vem du är. Eller det är vad jag tror.
Citera
2020-01-13, 23:19
Medlem
Citat:
Allt du gör är att försöka slingra dig. Ständiga motfrågor. Men svara nu bara: varför har inte du eller annan plattjordare någonsin lyckats rita eller hitta en karta?
Jag kan bara svara för mig själv. Eftersom jag inte har resurserna eller kunnandet för att mäta upp hela världen så har jag helt enkelt inte brytt mig.

Men du däremot hävdar ju att du har en karta som är korrekt, kan du vänligen tala om vilken det är och motivera varför den är korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in