2020-01-13, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Men vsst är det i större utsträckning förekommande att alkisar överlag sexuellt förgriper sig på, misshandlar ihjäl eller på annat sätt dödar sina fruntimmer och partners, än vanliga män utan drogproblematik?

Ja, missbrukare har väl i högre grad destruktiva relationer. Men det finns väl de som har vissa beteenden som missbrukare ofta har även om de inte missbrukar alkohol eller andra droger. Att man i vissa sammanhang görsaker som man någonstans inser, eller borde inse, är destruktivt, får negativa konsekvenser såväl för personen själv som för andra. Ett slags kortsiktigt och chimärt egoistiskt agerande.
Citera
2020-01-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hade han någon absolut, reell, skyldighet att "erkänna"? Även om LW fortsatt hade varit pastor så hade han väl inte någon skyldighet att bikta sig för henne, om det något sådant den där urspårade fikainbjudan i bilincidenten kan ha handlat om?
Moraliskt kanske han borde tala ut men reellt behöver han inte säga ett pip, man kan ju inte kräva att en annan människa ska öppna sig. Särskilt om man inför gemensam bekantskapskrets talat illa om personen. Lika lite som man kan kräva verkställighet av ett eventuellt tidigare avgett äktenskapslöfte, om hon nu hade förväntat sig det och var besviken över att det aldrig hände.

Det hade varit tillräckligt om han erkänt sin otro gentemot sin fru, då hade problemen varit borta. Det var också det enda krav LW ställde på honom.

LW hade gått vidare innan första anmälan.

Det är min bild av läget när mordet inträffade.
Då ville ingen ha SD.
Dubbeldumpad.
Han var "oskicklig" med kvinnor.
Citera
2020-01-14, 00:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hade varit tillräckligt om han erkänt sin otro gentemot sin fru, då hade problemen varit borta. Det var också det enda krav LW ställde på honom.

LW hade gått vidare innan första anmälan.

Det är min bild av läget när mordet inträffade.
Då ville ingen ha SD.
Dubbeldumpad.
Han var "oskicklig" med kvinnor.

Det fetade Ännu en Remarkare, en gissning utan någon fakta men uttalad som om det vore så.

Nej du, hon hade uppenbarligen inte "gått vidare" innan den första anmälan. Den andra anmälan kom ju av en situation där LW efter att ha försökt lirka med att bjuda på fika för att därefter tvinga till sig ett samtal SD inte ville ha. Därefter bytte hon jobbpass för att kunna åka på en geoträff där hennes uppmärksamhet enbart verkade inriktas på SD att hålla sig i hans närhet, fota honom och kommentera med "Tummetott" (syftande på äktenskapsförväntan?).
Citera
2020-01-14, 00:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, missbrukare har väl i högre grad destruktiva relationer. Men det finns väl de som har vissa beteenden som missbrukare ofta har även om de inte missbrukar alkohol eller andra droger. Att man i vissa sammanhang görsaker som man någonstans inser, eller borde inse, är destruktivt, får negativa konsekvenser såväl för personen själv som för andra. Ett slags kortsiktigt och chimärt egoistiskt agerande.

Kontrollerande och svartsjuka människor beter sej i stor grad som missbrukare,Allra helst när dom uppvisar sin paranoida sida där dom misstror allt och alla,Och det är väl när denna paranoida sida tar över som det slutar med mord/dråp
Citera
2020-01-14, 00:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag är, till skillnad från dig, snarast övertygad om att detta är ett noga övervägt och planerat mord. Och har så varit från början.

Varför tror du en GM noga planerat att genomföra mordet i ett bostadsområde utan att ta säkerhetsåtgärden att åtminstone se till att Lena inte kan skrika i fem minuter?

Jag tycker snarare plats och tillvägagångssättet tyder på att mordet inte var särskilt planerat.
Senast redigerad av Rosamund 2020-01-14 kl. 00:32.
Citera
2020-01-14, 00:29
Medlem
Citat:
Det fetade Ännu en Remarkare, en gissning utan någon fakta men uttalad som om det vore så.

Nej du, hon hade uppenbarligen inte "gått vidare" innan den första anmälan. Den andra anmälan kom ju av en situation där LW efter att ha försökt lirka med att bjuda på fika för att därefter tvinga till sig ett samtal SD inte ville ha. Därefter bytte hon jobbpass för att kunna åka på en geoträff där hennes uppmärksamhet enbart verkade inriktas på SD att hålla sig i hans närhet, fota honom och kommentera med "Tummetott" (syftande på äktenskapsförväntan?).

Hon bytte inget jobbpass, möjligen skulle hon bli sen, men hon hann tillbaka i tid. Hon fick skjuts både till torgmötet och tillbaka i tid. Mötet var utannonserat som något stort men bidde en Tummetott.
Citera
2020-01-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför tror du en GM noga planerat att genomföra mordet i ett bostadsområde utan att ta säkerhetsåtgärden att åtminstone se till att Lena inte kan skrika i fem minuter?

Jag tycker snarare plats och tillvägagångssättet tyder på att mordet inte var särskilt planerat.

Skriket hade han inte räknat med, Nej. Han fick oönskad uppmärksamhet.

Bortsett från det var det väl närmast perfekt. Han åkte med fru till USA dagen efter.

Tog 5 dagar innan kroppen hittades.

Att ngn sedan mitt i natten, tvärs över på andra sidan vägen hörde det, var en ytterligare missräkning.

Låt oss bortse från skriket (det kunde han inte förutse) - hade han då inte klarat sig? Lyckats med det perfekta mordet.

EDIT. Det är betydligt smartare tänkt, än vad det synes vara.
Senast redigerad av Remark 2020-01-14 kl. 00:48.
Citera
2020-01-14, 03:07
Medlem
Citat:
Skriket hade han inte räknat med, Nej. Han fick oönskad uppmärksamhet.

Bortsett från det var det väl närmast perfekt. Han åkte med fru till USA dagen efter.

Tog 5 dagar innan kroppen hittades.

Att ngn sedan mitt i natten, tvärs över på andra sidan vägen hörde det, var en ytterligare missräkning.

Låt oss bortse från skriket (det kunde han inte förutse) - hade han då inte klarat sig? Lyckats med det perfekta mordet.

EDIT. Det är betydligt smartare tänkt, än vad det synes vara.

På vilket vis ställde skriken till det för SD menar du?
Du får nog förklara vad som är så smart tänkt, för jag hittar inte det smarta i det hela.
Citera
2020-01-14, 04:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och om L*ena inte hade legat med en enda person så hade det ändå förmodligen hänt.

Jag tror att anledningen till att hon började träffa andra var att det var ett destruktivt och kontrollerande förhållande (och kanske redan tidigt börjat med mindre grejor som hon inte gillade? Svartsjuka? Ville veta var hon varit? Vem hon träffat? Ville tala om för henne vem och vad?) och att hon på något vis försökte komma ur det.

Men som du säger, det finns ingen som helst ursäkt för att varken hota, kontrollera eller döda andra människor.

Gillar man inte läget, får man diskutera. Funkar det inte, är det bara att avsluta.

Fel. Om hon inte legat med en enda person
så hade hon förmodligen fortfarande levt.

Då hade hon inte haft något förhållande
med SD och han hade förmodligen inte
mördat henne.
Citera
2020-01-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
På vilket vis ställde skriken till det för SD menar du?
Du får nog förklara vad som är så smart tänkt, för jag hittar inte det smarta i det hela.

Det gav en trolig tidsangivelsen för när LW dog. Pausen mellan de två skriken indikerar att det fanns tid för GM att besinna sig.
Senast redigerad av Remark 2020-01-14 kl. 05:04.
Citera
2020-01-14, 06:19
Medlem
Citat:
Det gav en trolig tidsangivelsen för när LW dog. Pausen mellan de två skriken indikerar att det fanns tid för GM att besinna sig.

Det pekade väl inte på SD precis, men jag förstår hur du tänker, tror jag.

Varför skriver du två skrik, var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2020-01-14, 06:49
Medlem
Citat:

Skulle ju också kunna vara en ”indianare”. Du tror ju också och gissar en massa saker. Du är väl den enda här inne som anser sig veta exakt vad som hände vid din kära bilincident. Om uppgifter stämmer att LW tex försökte kräva tillbaka en hemnyckel anser jag att du verkligen står med byxorna neddragna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in