Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, och om L*ena inte hade legat med en enda person så hade det ändå förmodligen hänt.
Jag tror att anledningen till att hon började träffa andra var att det var ett destruktivt och kontrollerande förhållande (och kanske redan tidigt börjat med mindre grejor som hon inte gillade? Svartsjuka? Ville veta var hon varit? Vem hon träffat? Ville tala om för henne vem och vad?) och att hon på något vis försökte komma ur det.
Men som du säger, det finns ingen som helst ursäkt för att varken hota, kontrollera eller döda andra människor.
Gillar man inte läget, får man diskutera. Funkar det inte, är det bara att avsluta.
Jag är säker på att du har helt rätt!
Helt klart är att SD är den typen av människa (med starka drag av sociopati) som det är lätt för många (gäller motsatta könet, vänner, kollegor och andra) att först bli charmad av.
I början.
En glad, energisk och utåtriktad kille i starten. Men så snart man säger eller gör något som inte passar honom så visar det sig att det är "my way or the highway".
Han är den ultimata "Jag vet och jag kan allt bäst"-typen.
Och detta är inget jag sitter gissar på. Jag VET att det är så när det gäller just honom.