Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Det som är tragiskt är ju att även BOs
ev. smutsiga byk kommer att nagelfaras
offentligt.
Jag är inte särskilt orolig för det.
Alla har vi fel och brister. Jag har det, du har det.
Vi gör val som inte är de bästa alltid. Det finns mycket att säga om oss två, det kan jag lova!
Och ändå tror jag att jag är en ganska vanlig människa.
Men inget av det som har kommit upp om L*ena kommer att kunna jämföras med det bestialiska som har gjorts mot L*ena.
Det är mördaren som har gjort de dåliga valen att hota, kontrollera L*ena på manipulativa och sinnrika sätt, få andra att spela med i det fula spel som han har spelat. Han har ljugit och bedragit inte bara sin fru utan alla. Sina barn, sina vänner, L*ena.
L*ena har säkert inte mått bra. HD mådde inte heller bra. Vem mår bra av att leva med en bedragare som använder människor för sina egna behov enbart.
Han har ödelagt många människors liv för evigt. Till och med nästa generation kommer att få leva med detta hemska.
Det skulle inte förvåna mig om det kommer att finnas fler "offer" efter den här historien.
JG, hur kommer han att må, när det går upp för honom vem hans bästa vän var? Som han har bistått i vått och torrt?
De vänner som kanske deltar i tråden och delar hans budskap vidare? Försvarar honom. När de får läsa vad som egentligen försiggått bakom rökiga ridåer.
Jag tror att L*enas vanligheter och skavanker kommer att blekna i ljuset av det fruktansvärda.
Men som jag sett i andra trådar, kommer det ändå finnas några som inte bara försvarar gärningsmannen, utan lägger hundra procent av skulden på offret.
De är samma skribenter som återkommer. Oavsett vem offret är så anser de att det är offrets fel.
Jag tror inte att det är särskilt vanligt att offer blir mördade för att de har olika fel och brister faktiskt. Även om de brister du och jag har kan vara nog så irriterande

.
Däremot kan riskbeteende som kriminalitet, drogmissbruk och prostitution öka risken.
L*ena kommer kanske att framstå som en person som mådde allt sämre och som hade allt svårare att ta sig ur sin situation, trots att att hon hade vänner och familj. Hon var dum nog att inte inse vem hon hade att göra med, och inte kraft nog att simma till sin räddning. Samtidigt försökte hon simma till olika öar för att inte drunkna. Det tillät hennes mördare henne inte att göra.
Han ville att hon skulle simma där hjälplös och han skulle var den enda räddaren. När hon kravlade upp på strandkanten dödade han henne.