2020-01-13, 15:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Detta omfattande material måste redan vara i digital form, varför jag utgår från att det distribueras så också. Senast fick jag en PDF-kopia på en FUP från Gällivaare Tingsrätt.

Ja,det får vi verkligen hoppas på,annars kommer denna FUP att kosta en mindre förmögenhet
Citera
2020-01-13, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja,det får vi verkligen hoppas på,annars kommer denna FUP att kosta en mindre förmögenhet
Ja, det blir nog inte billigt. Svårt att uppskatta hur mycket 14 000 sidor motsvarar rent fysiskt också, men kanske något som upptar ett par flyttkartonger då? Bara frakten skulle väl bli orimligt dyr.
Senast redigerad av Draifos 2020-01-13 kl. 15:26.
Citera
2020-01-13, 15:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte att du behöver göra det.
Förmodligen inkluderar dom 14000 sid även
"slasken", som jag tror är gigantisk i det här fallet.

Vi får se, hon säger ”– ”Den färdiga utredningen ligger på runt 14 000 sidor. ”.
Citera
2020-01-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det tycker jag att du ska berätta för åklagaren

Jag vet inte vad som i intresserar dej men för min del är jag inte bara intresserad av åklagarens bevistema. Jag vill följa hela denna relations tragiska utveckling och läsa all kommunikation och förhör med inblandade, vittnen och GM.

Precis vad jag också är intresserad av. Hur förövaren tankeprocess vuxit fram som kommit fram till att mord är enda lösningen. Rimligen borde det vara enklare att bara vara ärlig mot Lena och HD. Erkänna sin ynklighet och be båda om ursäkt. Stå upp för det han gjort. Uppenbarligen inte, istället mördade han Lena.
Citera
2020-01-13, 15:31
Medlem
Skön läsning på NA idag.

TR får bli miljömedvetna och digitalt moderna och lägga upp FUP i ett sökbart molndokument.

Nu önskar jag att några dolda läsare med insyn kliver in i tråden för att ta lite plats. Då kan de ts som lagt onödig övertid vila sig lite.
Citera
2020-01-13, 15:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Huset får han nog säga bye bye till. Han får betala rejäla skadestånd till BOs barn och skulle han komma ut efter ett antal år vill han nog inte bo kvar i området. Ingen vill ha honom där heller.
Rättvisa skipas, på vilket sätt återstår att se.

Ja det finns ju även ett straff i att all hans privata liv och smutsiga byk kommer att nagelfaras i rätten, och på Internet, och för alltid vara en offentlig handling.
Hemligheter, familje- och släktförhållanden, hans ekonomi...allt sådant.
Ska bli intressant vad hans släktingar har att säga om honom och hans uppväxt.
Citera
2020-01-13, 15:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det blir nog inte billigt. Svårt att uppskatta hur mycket 14 000 sidor motsvarar rent fysiskt också, men kanske något som upptar ett par flyttkartonger då? Bara frakten blir väl orimligt dyr.

Jag kommer inte ihåg hur TR räknar men jag har för mej att första 50 sidorna är gratis och efter det så tror jag att det kostar 1 krona per ark,Då landar vi på 14000 kronor plus frakt,Så det blir nog billigare och enklare att bara beställa delen om påföljd och rättens motivering
Citera
2020-01-13, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ibland är det en fördel av att vara pensionär, ser fram emot att läsa dessa sidor efter att ha följt tråden från början.

Helst med papper i handen så det går att kolla upp lite i tråden samtidigt. Men det är klart... många pärmar blir det, antar att det är A4 som gäller och skrivet på båda sidorna.

Annars anställer vi Honan6... hen är ju expert på att få till sammanställningar (Du får en vecka på dig Honan6)

Jag hoppas att NA och kanske även någon annan media kommer att följa rättegången via direktrapportering.

Det kommer att vara omöjligt att läsa in sig på FUP innan rättegången, och rättegången blir en slags sammanfattning av allt det viktiga.

Man får inrikta sig på de viktigaste förhören med de inblandade och sedan på NFCs analyser.

Jag har för mig att inledningsvis i FUP finns en sammanfattning?
Eller missminner jag mig?

Att hoppas på att Honan ska klara av att göra en sammanfattning av FUP är, vad ska jag säga, att begära något övermänskligt. Visserligen är hon en fena på att sammanfatta, men, men...detta är lite för mycket.

Vet inte hur lång tid det tog för mig att läsa Mantorpsfallet. Då menar jag att LÄSA och analysera. Men även under rättegångsdagarna gick jag in i FUP och läste. Det tog verkligen mycket tid. Och då läste jag inte alla förhör.
Citera
2020-01-13, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det finns ju även ett straff i att all hans privata liv och smutsiga byk kommer att nagelfaras i rätten, och på Internet, och för alltid vara en offentlig handling.
Hemligheter, familje- och släktförhållanden, hans ekonomi...allt sådant.
Ska bli intressant vad hans släktingar har att säga om honom och hans uppväxt.

Oj, oj en evighetsserie med rubriker i hela landets massmedia tills HR fastställt domen och HD ej tar upp fallet. Klart mycket nedrigare än gossip på fb som ses av högst 2% av befolkningen.
Citera
2020-01-13, 15:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förtjänar eller banne mig?
Det är en skyldighet att läsa FUP speciellt för dom som trott sig stå upp för Lena Wesström genom att förtiga sanningen.
Nu kommer det rentav kommer stå dom ord om BO som med rödpenna tystats ner i tråden. Det lär bli schitzofrent att läsa bara SDs del i kommunikationen med Lena.

Att av hämdbegär hoppas på att SD aldrig kommer ut är trams då han är ute om ett par år.
Håller tummarna att Åkl kommer till skott i feb. Fan trot

Förtiga sanningen?
Tystats i tråden?
Bara läsa SDs del av kommunikationen...?

Hur tänkte du där?

Du blir bara konstigare och konstigare.
Undrar hur du kommer att tackla saker in allt du skrivit i tråden kommer att ställas på sin spets?
Ska du göra en jättepudel då?

Det jag bryr mig om är att Lenas mördare Stefan Davidsson får ett kännbart straff.
Citera
2020-01-13, 15:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Mordet på Olof Palme är i dag den största FUP i Sveriges historia,Jag undrar om Örebro TR släpper FUP digitalt,blir det pappers kopior så kommer den att bli riktigt dyr att lösa ut

Det borde dom göra. För sin egen trovärdighets skull. Efter alla skriverier om havererad och misskött utredning så borde det ligga i deras intresse att visa på att det visst gjorts ett gediget arbete.

Och skulle FUP ligga på 10-14.000 sidor och då ett flertal personer hämtar ut den i pappersform så är det ju rena skogsskövlingen. Speciellt med myndigheternas mål att minska pappersdokumenation.
Digital form, PDF eller kanske CD borde väl vara mer i deras linje klimatmålsmässigt.
Citera
2020-01-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att NA och kanske även någon annan media kommer att följa rättegången via direktrapportering.

Det kommer att vara omöjligt att läsa in sig på FUP innan rättegången, och rättegången blir en slags sammanfattning av allt det viktiga.

Man får inrikta sig på de viktigaste förhören med de inblandade och sedan på NFCs analyser.

Jag har för mig att inledningsvis i FUP finns en sammanfattning?
Eller missminner jag mig?

Att hoppas på att Honan ska klara av att göra en sammanfattning av FUP är, vad ska jag säga, att begära något övermänskligt. Visserligen är hon en fena på att sammanfatta, men, men...detta är lite för mycket.

Vet inte hur lång tid det tog för mig att läsa Mantorpsfallet. Då menar jag att LÄSA och analysera. Men även under rättegångsdagarna gick jag in i FUP och läste. Det tog verkligen mycket tid. Och då läste jag inte alla förhör.

Jag har varit med om omfattande FUPar förr, dock tar väl denna priset, men via list och modern teknik, har det alltid resulterat i en PDF. Inte alltid sökbara dock. FUP kan alltid läsas på plats därmed kopieras eller fotas av.

VET vi i vilken form den kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in