2020-01-13, 12:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har svårt att tro att det fup som inlämnas till TR kommer att ligga på 14 k sidor; det måste väl ändå då menas hela fu, slask inkluderad?
Annars talar väl vi något nytt rekord?
Tror jag med såtillvida inte Åkl avser övertyga Tr medelst utmattning
Citera
2020-01-13, 13:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror inte att man kommer att behöva läsa alla 14 000 sidorna för att förstå hur Hiding och Gustavsson resonerar. Det borde väl gå att plita ner på ett par A4 vad som anses vara själva bevisningen.

Det tycker jag att du ska berätta för åklagaren

Jag vet inte vad som i intresserar dej men för min del är jag inte bara intresserad av åklagarens bevistema. Jag vill följa hela denna relations tragiska utveckling och läsa all kommunikation och förhör med inblandade, vittnen och GM.
Citera
2020-01-13, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” – Förundersökningen innehåller 14 000 sidor där en stor del består av kommunikation på sociala medier, säger Åsa Hiding, åklagare.”

https://www.na.se/artikel/utredningen-snart-klar-om-hjarstamordet-innehaller-14-000-sidor-jag-har-for-avsikt-att-atala-honom

Ja då får vi äntligt svart på vitt hur illa detta varit. Den största FUP jag varit med om (största jag kan minnas att jag läst är på 6-8000 sidor)

Det blir mycket läsning men det ska jag banne mig ta mig igenom.

Jag tror inte att du behöver göra det.
Förmodligen inkluderar dom 14000 sid även
"slasken", som jag tror är gigantisk i det här fallet.
Citera
2020-01-13, 13:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror inte att du behöver göra det.
Förmodligen inkluderar dom 14000 sid även
"slasken", som jag tror är gigantisk i det här fallet.

Kanske.
Men även om den ligger på +8000 är den gigantisk Men den förtjänar att läsas igenom. Så många frågor, även små sådana, som kanske blir besvarade.
Citera
2020-01-13, 13:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Har svårt att tro att det fup som inlämnas till TR kommer att ligga på 14 k sidor; det måste väl ändå då menas hela fu, slask inkluderad?

FUP i indiciefall är långa och detta är ett sådant uppenbarligen. Hade det funnits bindande teknisk bevisning finns ingen anledning att göra en så bred djup utredning omfattande 14k sidor.

Om t.ex. Lenas och SD:s kommunikation på bl.a. sociala media under 6 år finns med kan det kanske uppgå i så många sidor? Åklagaren behöver nog visa tydligt hur deras förhållande såg ut för att TR ska förstå att SD hade motiv.

Edit
Vad är det nuvarande rekordet på förresten?
Vad tror ni "mycket omfattande material" innebär?
Citat:
Utredningen har gått in i sitt slutskede och det är ett mycket omfattande material som slutligen kommer att presenteras för tingsrätten.

– Den färdiga utredningen ligger på runt 14 000 sidor. Det ni kommer se när ni får ta del av den är att en stor del innehåller kommunikation på sociala medier mellan de inblandade.
Senast redigerad av Rosamund 2020-01-13 kl. 13:17.
Citera
2020-01-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det hårdaste straffet för SD blir nog om
han måste sälja sitt älskade hus.
Så skönt för UW och barnen att slippa
honom som granne i så fall.
Och HD kan få pengarna som han är
skyldig henne.

Huset får han nog säga bye bye till. Han får betala rejäla skadestånd till BOs barn och skulle han komma ut efter ett antal år vill han nog inte bo kvar i området. Ingen vill ha honom där heller.
Rättvisa skipas, på vilket sätt återstår att se.
Citera
2020-01-13, 13:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Förtjänar eller banne mig?
Det är en skyldighet att läsa FUP speciellt för dom som trott sig stå upp för Lena Wesström genom att förtiga sanningen.
Nu kommer det rentav kommer stå dom ord om BO som med rödpenna tystats ner i tråden. Det lär bli schitzofrent att läsa bara SDs del i kommunikationen med Lena.

Att av hämdbegär hoppas på att SD aldrig kommer ut är trams då han är ute om ett par år.
Håller tummarna att Åkl kommer till skott i feb. Fan trot
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-13 kl. 13:26.
Citera
2020-01-13, 13:21
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
FUP i indiciefall är långa och detta är ett sådant uppenbarligen. Hade det funnits bindande teknisk bevisning finns ingen anledning att göra en så bred djup utredning omfattande 14k sidor.

Om t.ex. Lenas och SD:s kommunikation på bl.a. sociala media under 6 år finns med kan det kanske uppgå i så många sidor? Åklagaren behöver nog visa tydligt hur deras förhållande såg ut för att TR ska förstå att SD hade motiv.

Edit
Vad är det nuvarande rekordet på förresten?
Vad tror ni "mycket omfattande material" innebär?

Mordet på Olof Palme är i dag den största FUP i Sveriges historia,Jag undrar om Örebro TR släpper FUP digitalt,blir det pappers kopior så kommer den att bli riktigt dyr att lösa ut
Citera
2020-01-13, 13:26
Medlem
Intressant, nu närmar det sig, inom någon månad eller närliggande. 14000 sidor är inte genomförbart i mitt fall, då slutar jag som avskedad, ensamstående i livets alla aspekter och områden. Kommer bara läsa förstahandsuppgifter och direktkonservationer mellan de två huvudpersonerna, och om eventuell övrig teknisk bevisning existerar.

Att läsa alla andrahandsuppgifter och hörsägen blir bara en förlängning av denna tråd med en blandning av skvaller, spekulation och viss sanning.

Speciellt intresserad av sista årets konservationer de tu emellan, där lär mycket utkristalliseras gällande varför hat och mord. Vem ville, vem var klar och övrig irritation angående vad? Har själv aldrig haft någon insiderkännedom eller fått pm, därför blir det frigörande med fup.
Citera
2020-01-13, 13:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag har varit pessimistisk inför ett eventuellt åtal, trott att det blir svårt att få en fällande dom, men nu känner jag mig lite mer optimistisk. Jag ser inte fram emot ett åtal. Jag vill både veta och inte veta.

Och 14 000 sidor FUP. Det undrar jag verkligen om jag kommer att läsa. (Kanske nöjer mig med dina sammanfattningar. Hoppas jag att du eller någon annan kommer att skriva...)

Jag bävar för att läsa/skumma FUP och är glad att inte ha några personkopplingar till någon i detta tragiska mordfall. Mina vänner har glömt bort att mordet ens skett, men jag har tålmodigt hängt kvar i väntan på att rättvisan ska segra så att Lena får upprättelse. Mördare ska inte gå fria och flina precis som att ingenting har hänt!

-----

Sammanfattning för läsning online: https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning: www.filedropper.com/mordetplenawesstrm
Citera
2020-01-13, 13:28
Medlem
Citat:

Den sk slasken brukar inte ingå (det är ett överskottsmaterial som inte påverkat undersökningen)
Citera
2020-01-13, 13:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Mordet på Olof Palme är i dag den största FUP i Sveriges historia,Jag undrar om Örebro TR släpper FUP digitalt,blir det pappers kopior så kommer den att bli riktigt dyr att lösa ut

Vet någon annan hur Örebro TR brukar göra? Föredrar de att släppa ut papperskopior eller digitalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in