Citat:
Ursprungligen postat av
RayOfLight
Sammanfattningsvis en djupt pinsam historia för alla inblandade parter som resulterade i en av allt att döma en rätt kass dokumentär som inte verkar ha fått genomslag någonstans. De har inte haft någon visning sen i oktober och konstigt nog är den inte tillgänglig för PPV-streaming heller.
Nej dokumentären (om den nu kan kallas för det, fanns det ens någon röd tråd?) var verkligen inte bra.
Samtidigt så kan det uteblivna genomslaget också bero på att Henriks fans har blivit äldre, jag är en riktig bd-fan, jag gillar håkan också. Men fan.. tiden går... man blir äldre. Och jag såg fram emot Henriks skiva i jättemånga år, men den kom aldrig. Och när han väl kom tillbaka så hade han helt plötsligt kroniskt trötthetssyndrom och var lite småplufsig.. svårt att få med sig unga tjejer som fans denna gång.
Förut har det alltid funnits någon sorts samhörighet och känsla av att man kan identifiera sig lite med honom, en outsider som slår underifrån och ger en inspiration till att fightas med världen. Men nu var det bara en sorglig person som var där, intervjuerna, konserterna där han var tvungen att ta paus då och då.. och emellanåt hade lite väl konstiga mellansnack som blev pretentiösa.. och i ärlighetens namn en rätt så medioker skiva. Jag ville verkligen tycka om den.. men jämfört med Forever och Cruel town så är den ingenting särskilt alls.
Förut har det alltid funnits en hoppfullhet, nu känns det mest tragiskt. Och nu när man läser att han dessutom skyfflat in pengarna ifrån sin comeback i denna kassa dokumentär så han är luspank och tvingas stjäla mat.. ja.. sorgligt.