2020-01-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är ju utmärkta regler - dem borde vi ta efter! Det är bara vi som är så dumma, att vi låter folk ta hit sina anhöriga som vi sedan får försörja över skatten. Samt att lägenheterna blir trångbodda med allt vad det innebär av sanitär olägenhet, störande för grannarna o.s.v.. Danskarna är mycket vettigare!

Vad gäller Madsen och hans nya fru lär det där inte vara något problem, eftersom hon är medborgare i ett annat nordiskt land, och han garanterat har bostad och försörjning i minst 12 år till. De lär ju bo tillsammans i en besökslägenhet på Herstedvester när hon är på besök, och i övrigt kan hon bo kvar i Finland. Det är inte så långt att åka, och SÅ många besök lär Madsen ändå inte beviljas även om de nu är gifta.

Ja den danska utlänningslagen har klart sin fördelar mot vår svenska.

Jag tippar på att hon inom 2 år är inflyttad i Skåne. Hemska tanke, ska bli intressant och följa dramat.
Citera
2020-01-13, 00:22
Medlem
Citat:
Peter Madsen
10 januari kl. 13:45 ·

Dear all, as it is well known, I won’t be able to have access to internet, to receive and to react to your messages. If you still have any need to interact, feel free to contact Jenny Curpen via Facebook or email , for now it is the best and fastest way to get in touch.

Peter

Citat:
Jenny Curpen
6 tim ·

Dear friends, as well as enemies, I will be brief and concise. Within last 15 hours I received thousands of weird, stupid, absurd or aggressive comments, messages and threats of physical nature from many so-called normal, law-abiding good people, men and women, who so much hate violence, that they are ready to kill my husband and me. Being specialized in cultural studies I’m very interested to analyze and to work with this phenomenon, but now I want to say about the other thing.
I'm not going to make any excuses for my choice simply because my personal life is not anyone’s business. Next time you will give yourself right to bother strangers with actions like mentioned above, you should be ready for being treated the same way. I love and respect my husband, I am proud of him and 49 years of his human and professional life except for one day that was and always will stay a tragedy. My husband committed a horrible crime and he is punished for that. However, knowing him for real give me an exclusive right to say that I am lucky to be with the most beautiful, smart, talented, devoted and empathetic person and man ever. My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck. So, I must admit with deep sorrow that the society outside the prison walls is much more cruel and potentially dangerous to itself than the hero of today's modest celebration.
Thank you for your attention and caring about my family. I wish you to be same careful and attentive to your life, your looks, your children and your future. Goodbye.

Herregud inte trodde jag att danska rättsväsendet ansåg att en sadistisk styckmördare får gifta sig i fängelset och även då få besök. Nästa besök kan ju lika väl innebära ett mord om dom inte bevakar den här danska knäppskallen. Ryskan är ju aktivist och anmält poliser och annat för dom tagit i henne för hårt. Aktivist som måste fly från Ryssland till Finland annars vore hon väl fängslad.
Senast redigerad av Browser 2020-01-13 kl. 00:25.
Citera
2020-01-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja den danska utlänningslagen har klart sin fördelar mot vår svenska.

Jag tippar på att hon inom 2 år är inflyttad i Skåne. Hemska tanke, ska bli intressant och följa dramat.

Han är skicklig med ord, men har onekligen lite kinky egenheter ...
Citera
2020-01-13, 00:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hans nya fru har kommenterat på sin Facebook:
Dear friends, as well as enemies, I will be brief and concise. Within last 15 hours I received thousands of weird, stupid, absurd or aggressive comments, messages and threats of physical nature from many so-called normal, law-abiding good people, men and women, who so much hate violence, that they are ready to kill my husband and me. Being specialized in cultural studies I’m very interested to analyze and to work with this phenomenon, but now I want to say about the other thing.
I'm not going to make any excuses for my choice simply because my personal life is not anyone’s business. Next time you will give yourself right to bother strangers with actions like mentioned above, you should be ready for being treated the same way. I love and respect my husband, I am proud of him and 49 years of his human and professional life except for one day that was and always will stay a tragedy. My husband committed a horrible crime and he is punished for that. However, knowing him for real give me an exclusive right to say that I am lucky to be with the most beautiful, smart, talented, devoted and empathetic person and man ever. My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck. So, I must admit with deep sorrow that the society outside the prison walls is much more cruel and potentially dangerous to itself than the hero of today's modest celebration.
Thank you for your attention and caring about my family. I wish you to be same careful and attentive to your life, your looks, your children and your future. Goodbye.

Hon skriver bra. (Orkar inte riktigt kommentera innehållet vid denna sena timme.) Det skulle behövas någon som kan översätta från ryska på hennes Facebook-sida. Finns det någon som kan ställa upp och göra det? (Maskinöversättningarna blir usla.)
Citera
2020-01-13, 01:01
Medlem
Citat:
Haha, Deirdre är inte snäll mot Madsens nya fru! (På Madsens Facebooksida, hon har skrivit det igår.)

Deedee Logan Dearest Peter. Honestly your New wife looks like death on wheels.. I so much miss the Peter Madsen i once upon a time knew and cared for greatly. I wish i could congratulate you. But I cannot 🤔
14
Dölj eller anmäl detta
Gilla
· Svara · 1d

Verkar som några män skriver med Madsen om raketbränsle, också...

Uppenbarligen tycker DK att det är värre att Ubåtsmördaren gift sig nu, än att han plågat ihjäl en ung kvinna. Eftersom hon blottar sig själv som en väldigt omogen åttondeklassare på hans fb-sida och skriver nedvärderande om hans nya frus utseende. Typ "Surt sa räven om rönnbären". Vuxna människor som alla beter sig som tonåringar. Att gifta sig efter ett par månaders brevväxlande när man inte ens har träffat varandra. Enda chansen till sex liksom.....

Varför gick jag hit? Man blir ju bara deprimerad av all mänsklig skröplighet.
Citera
2020-01-13, 01:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Uppenbarligen tycker DK att det är värre att Ubåtsmördaren gift sig nu, än att han plågat ihjäl en ung kvinna. Eftersom hon blottar sig själv som en väldigt omogen åttondeklassare på hans fb-sida och skriver nedvärderande om hans nya frus utseende. Typ "Surt sa räven om rönnbären". Vuxna människor som alla beter sig som tonåringar. Att gifta sig efter ett par månaders brevväxlande när man inte ens har träffat varandra. Enda chansen till sex liksom.....

Varför gick jag hit? Man blir ju bara deprimerad av all mänsklig skröplighet.

...och dessutom ser ju Deirdre också märklig ut, så just hon borde inte säga något om andra kvinnors useende. Vi spekulerade ju länge här, om Deirdre var en transa till och med! Dessutom var det ojuste mot D:s gamle vän PM, att skriva så där nedvärderande om hans fru på öppet forum. Hon kunde ha skrivit det i ett snigelpostbrev till PM, om hon absolut måste yttra det där alls. Mycket troligt "sura rönnbär", ja. JC har sagt att hon vill vara "drottningen" bland alla PM:s älskarinnor, och den rollen ville helt klart Deirdre också ha en gång.

Jag tror att JC har träffat PM några gånger. Har hört från en intern källa, att PM fått ta emot besök från några få kvinnor på sista tiden, där JC har varit en. En annan uppgift jag hört från samma källa, är att PM fortfarande inte får vara i metallverkstaden, utan bara i dom "mjukare" verkstäderna där de håller på med typ papper... Undrar vad fängelseledningen är rädda för - att han ska tillverka något flyktmedel..? Eller en väldigt naturtrogen pistolatrapp?
Citera
2020-01-13, 02:08
Medlem
Citat:
...och dessutom ser ju Deirdre också märklig ut, så just hon borde inte säga något om andra kvinnors useende. Vi spekulerade ju länge här, om Deirdre var en transa till och med! Dessutom var det ojuste mot D:s gamle vän PM, att skriva så där nedvärderande om hans fru på öppet forum. Hon kunde ha skrivit det i ett snigelpostbrev till PM, om hon absolut måste yttra det där alls. Mycket troligt "sura rönnbär", ja. JC har sagt att hon vill vara "drottningen" bland alla PM:s älskarinnor, och den rollen ville helt klart Deirdre också ha en gång.

Jag tror att JC har träffat PM några gånger. Har hört från en intern källa, att PM fått ta emot besök från några få kvinnor på sista tiden, där JC har varit en. En annan uppgift jag hört från samma källa, är att PM fortfarande inte får vara i metallverkstaden, utan bara i dom "mjukare" verkstäderna där de håller på med typ papper... Undrar vad fängelseledningen är rädda för - att han ska tillverka något flyktmedel..? Eller en väldigt naturtrogen pistolatrapp?

Det är väl alltid ovärdigt att kommentera människors utseende.

Jag förstår inte de här kvinnorna i vuxen ålder.
Först var det DK. När hon skulle vittna i rättegången mot Madsen passade han på att smickra henne genom att uttala att "DK var kanske den hustru jag borde haft." Efter det hade DK bara positivt att säga om honom vid vittnesförhöret.
Efteråt kuttrade DK med journalisterna att " Jag bryr mig inte om vad han gjort! För det är ingen som kan ta ifrån mig det vi haft." Så lättmanipulerad var DK. Hon hade slutat besöka honom i fängelset men det han sa fick henne att bums komma tillbaka och bete sig som en förälskad skolflicka. För samtidigt hade ju Madsen inlett en relation med en fängelsevakt som gav upp sitt jobb för honom. Hoppades på att få bo på en gård med mördaren. Och så var det trofasta vännen lokföraren som hade hand om hans Facebook sida. Nu behövs hon inte mer.
Och så unga Camilla som skrek ut att de var älskandes och hade hans raket intatuerad på armen.
Så många kvinnor som var och en trodde på Madsen och trodde att de betydde ngt för honom.

Nu sitter de där med lång näsa. Men naturligtvis kommer den här nya fru Madsen också att råka mentalt illa ut och bli sviken hon med.
Jag förstår bara inte att kvinnorna inte fattar hur manipulativ han är???

Och när det gäller DK så är det extra besvärande. Han planerade för ett mord och försökte få med flera kvinnor på en ubåtstur. Men den ända som blev inbokad till slut var DK den 11 augusti.
Om jag var DK så skulle jag tacka min lyckliga stjärna och sörja för den som kom i hennes ställe den 10 augusti av en slump istället. Och inte bevärdiga mig med Ubåtsmördaren alls.

Förståeligt att man inte vill ha farliga fångar på en metallverkstad.
Man kan tex slipa om en tandborste till ett väldigt vasst stickvapen mm mm
Så det är för den allmänna säkerheten för både fångar, personal och besökare.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-01-13 kl. 02:17.
Citera
2020-01-13, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är väl alltid ovärdigt att kommentera människors utseende.

Jag förstår inte de här kvinnorna i vuxen ålder.
Först var det DK. När hon skulle vittna i rättegången mot Madsen passade han på att smickra henne genom att uttala att "DK var kanske den hustru jag borde haft." Efter det hade DK bara positivt att säga om honom vid vittnesförhöret.
Efteråt kuttrade DK med journalisterna att " Jag bryr mig inte om vad han gjort! För det är ingen som kan ta ifrån mig det vi haft." Så lättmanipulerad var DK. Hon hade slutat besöka honom i fängelset men det han sa fick henne att bums komma tillbaka och bete sig som en förälskad skolflicka. För samtidigt hade ju Madsen inlett en relation med en fängelsevakt som gav upp sitt jobb för honom. Hoppades på att få bo på en gård med mördaren. Och så var det trofasta vännen lokföraren som hade hand om hans Facebook sida. Nu behövs hon inte mer.
Och så unga Camilla som skrek ut att de var älskandes och hade hans raket intatuerad på armen.
Så många kvinnor som var och en trodde på Madsen och trodde att de betydde ngt för honom.

Nu sitter de där med lång näsa. Men naturligtvis kommer den här nya fru Madsen också att råka mentalt illa ut och bli sviken hon med.
Jag förstår bara inte att kvinnorna inte fattar hur manipulativ han är???

Och när det gäller DK så är det extra besvärande. Han planerade för ett mord och försökte få med flera kvinnor på en ubåtstur. Men den ända som blev inbokad till slut var DK den 11 augusti.
Om jag var DK så skulle jag tacka min lyckliga stjärna och sörja för den som kom i hennes ställe den 10 augusti av en slump istället. Och inte bevärdiga mig med Ubåtsmördaren alls.

Förståeligt att man inte vill ha farliga fångar på en metallverkstad.
Man kan tex slipa om en tandborste till ett väldigt vasst stickvapen mm mm
Så det är för den allmänna säkerheten för både fångar, personal och besökare.
Citat:
Eller hur?
Så hög risk att ha hamnat på havsbotten själv. Ett problem delat i mindre bitar..
Det intressanta är även att hon tycks tro att han gick igenom en akut metamorfos den natten och blev en psykopat plötsligt.

Hur kan man vara så naiv?

DK:" I so much miss the Peter Madsen i once upon a time knew and cared for greatly."

En sak fann jag för övrigt intressant i texten hos dårfinken som gift sig med honom.
Han satsar på erkännande tydligen:
"(.) except for one day that was and always will stay a tragedy. My husband committed a horrible crime and he is punished for that."

Han försöker sig nog på en vals att visa ånger, vilket kräver ett erkännande.
.. och förutom att få pippa skulle jag tro att giftermålet är ett steg i att försöka framstå som en vilja till socialt ordnade former.

Nu är det nog en religiös uppenbarelse som står på tur.
Citera
2020-01-13, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eller hur?
Så hög risk att ha hamnat på havsbotten själv. Ett problem delat i mindre bitar..
Det intressanta är även att hon tycks tro att han gick igenom en akut metamorfos den natten och blev en psykopat plötsligt.

Hur kan man vara så naiv?

DK:" I so much miss the Peter Madsen i once upon a time knew and cared for greatly."

En sak fann jag för övrigt intressant i texten hos dårfinken som gift sig med honom.
Han satsar på erkännande tydligen:
"(.) except for one day that was and always will stay a tragedy. My husband committed a horrible crime and he is punished for that."

Han försöker sig nog på en vals att visa ånger, vilket kräver ett erkännande.
.. och förutom att få pippa skulle jag tro att giftermålet är ett steg i att försöka framstå som en vilja till socialt ordnade former.

Nu är det nog en religiös uppenbarelse som står på tur.

Det borde ha gått upp för DK vid det här laget att det var mannen som hon trodde att hon kände.
Med andra ord, hon har varit kär i sin egen illusion av den här mannen.
Men tydligen har hon sina illusioner kvar.

Han har nog tyckt om henne men kär har han nog inte varit i henne eller någon annan av alla dessa damer han manipulerar.
Det är så man blir beklämd att vuxna kvinnor inte ser vad han pysslar med. Han får nog var och en av dem att känna sig älskade och behövda. Att det de har är speciellt. Men det är ju samma relation han har med dem allesammans. Förstår de inte det?
Och allesammans drömmer de om en framtid med mördaren.
För de första så sitter han där han sitter på livstid. Tänker de sig att de ska vänta i 20-30 år tills han är 75 år, innan de kan förverkliga sina drömmar om en gård där de ska tillverka raketer.
Fullt vuxna kvinnor med naiva, orealistiska tonårsdrömmar.

Nyblivna frun förväntar sig att vara den enda kvinnan. Hur har hon tänkt kontrollera sin man?
Han var väl i full färd med att skriva glödande kärleksbrev till damer redan på bröllopskvällen när hon rest hem kan jag tro.

EDIT Juha Valjakkala gifte sig tre gånger (minst) för att enbart få "pippa" i fängelset. I Finland måste man vara gift för äktenskapligt umgänge. Så säg inte det. Om jag ska drista mig att säga något om nya fruns utseende så är det nog att det attraherar hans sexuella läggning. Lite kinky så där.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-01-13 kl. 04:08.
Citera
2020-01-13, 04:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon skriver bra. (Orkar inte riktigt kommentera innehållet vid denna sena timme.) Det skulle behövas någon som kan översätta från ryska på hennes Facebook-sida. Finns det någon som kan ställa upp och göra det? (Maskinöversättningarna blir usla.)
Skriver hon bra?
Ja engelska men innehållet är bedrövligt.

Men det passar ypperligt in i diskussionen nyss - eftersom hon enligt sedvanlig killer-groupie Style separerar honom från brottet och viftar iväg hela hans perversa person inklusive psykopat till EN enda dag av hans liv som problematisk
Allt formulerat i EN enda kort mening som snabbt övergår i ett However".

Så lättvindigt beskriver man inte ett perverst styckmord där han stuckit kniven i Kims könsdelar och penetrerat henne med en halvmeter lång skruvmejsel.
I enlighet med hans sjuka fantasier som liksom inte gick upp i rök den dagen.
Inte heller den vidriga filmen där en ung kvinna får halsen sakta avskuren fullt vaken tills i stort sett huvudet släpper.
Som han tänder på vill säga den störda jäveln.
Så vidrigt äckligt att veta att hans händer sågat isär en annan människa.

- och så kommer det rejält störda resonemanget:

" However, knowing him for real give me an exclusive right to say that I am lucky to be with the most beautiful, smart, talented, devoted and empathetic person and man ever."

Han besitter inte förmåga till empati som psykopat. Han har allvarlig brist.
Han är aldrig hängiven till nåt annat än sig själv.
Han är aldrig den mest underbara iom det han gjort och skulle utan tvekan kunna upprepa om han visste att han inte hamnade på Herstedvester.
Hon är en kandidat att köra kniven i likt alla andra som han ser som objekt.

Smart är snäppet över normalbegåvning och att han har lätt för sig beror på att han saknar samvete och brister som sagt i empati.. Då kan man bedra, manipulera, ljuga och likaväl tortera och mörda utan problem.
För övrigt är kunskapen begränsad. Han är en nörd gällande krigshistoria, raketer, ubåtar, luftskepp - förutom pippande och halshuggningar. Då är han passionerat hängiven.
.
Hon är bara ännu en i fårflocken som är grundlurad.
Manipulation, fascination och passion.

Och självklart är Madsen ett stackars offer som plågats av att överleva.
Hur dum är hon?
Han sitter och blåljuger i rätten, förnekar brottet och gör allt för att komma undan.
Det finns ETT offer och en pervers förövare. Inget annat.

"My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck."

Och så är han en hjälte i nästa mening och folk utanför Herstedvester är potentiellt farligare än honom. Borde inte han vara en fri man isf?

"So, I must admit with deep sorrow that the society outside the prison walls is much more cruel and potentially dangerous to itself than the hero of today's modest celebration."

Nu kan ju du presentera vad som är så väldigt bra med hennes text, du som är Madsen i ett annat sken.
Citera
2020-01-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"My husband is the one of two victims of his crime and staying alive was a punishment itself for him, not a reward, not luck."

Och så är han en hjälte i nästa mening och folk utanför Herstedvester är potentiellt farligare än honom. Borde inte han vara en fri man isf?

"So, I must admit with deep sorrow that the society outside the prison walls is much more cruel and potentially dangerous to itself than the hero of today's modest celebration."

Nu kan ju du presentera vad som är så väldigt bra med hennes text, du som är Madsen i ett annat sken.
Googletranslate

"Min man är ett av två offer för hans brott och att hålla sig vid liv var en straff för honom, inte en belöning, inte tur. Så jag måste erkänna med djup sorg att samhället utanför fängelseväggarna är mycket mer grymt och potentiellt farligt för sig själv än hjälten i dagens blygsamma firande."

Så det är så han framställer det för sina damer. Om det nu var ett sådant straff att överleva kunde han väl gjort något åt det för länge sedan. Dränkt sig med ubåten eller hängt sig i skosnörena.
Den här kvinnan måste ju vara bakom. Det faktum att han lever och ingår äktenskap tom talar ju emot allt vad han säger.
Och så kallar hon honom för "hjälte"??? För vilken prestation då? Att han lyckades stycka och undanröja mordoffret precis innan han nåddes av räddningen?

Jag tror nog att det blir annat ljud i skällan på den här kvinnan inom ett år eller två.
Då blir det nog klagovisor istället.
Citera
2020-01-13, 05:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Det borde ha gått upp för DK vid det här laget att det var mannen som hon trodde att hon kände.
Med andra ord, hon har varit kär i sin egen illusion av den här mannen.
Men tydligen har hon sina illusioner kvar.

Han har nog tyckt om henne men kär har han nog inte varit i henne eller någon annan av alla dessa damer han manipulerar.
Det är så man blir beklämd att vuxna kvinnor inte ser vad han pysslar med. Han får nog var och en av dem att känna sig älskade och behövda. Att det de har är speciellt. Men det är ju samma relation han har med dem allesammans. Förstår de inte det?
Och allesammans drömmer de om en framtid med mördaren.
För de första så sitter han där han sitter på livstid. Tänker de sig att de ska vänta i 20-30 år tills han är 75 år, innan de kan förverkliga sina drömmar om en gård där de ska tillverka raketer.
Fullt vuxna kvinnor med naiva, orealistiska tonårsdrömmar.

Nyblivna frun förväntar sig att vara den enda kvinnan. Hur har hon tänkt kontrollera sin man?
Han var väl i full färd med att skriva glödande kärleksbrev till damer redan på bröllopskvällen när hon rest hem kan jag tro.

EDIT Juha Valjakkala gifte sig tre gånger (minst) för att enbart få "pippa" i fängelset. I Finland måste man vara gift för äktenskapligt umgänge. Så säg inte det. Om jag ska drista mig att säga något om nya fruns utseende så är det nog att det attraherar hans sexuella läggning. Lite kinky så där.
Om edit. Ja, han berättar det själv i filmen, att regelverket i Finland kräver vigsel.
Jag minns inte hur det var men Lundin gifte sig väl också. Det underlättar väl att komma till den där dygns lägenheten antar jag.
Fotot på henne som huvudbild såg hon helt rabiat ut men de andra var mer normala.

Som du skrev innan, han ratar dem på löpande band och har dem även parallellt. Hon hade nåt foto på en lapp med texten Herstedvester redan i juni.
Frågan är väl om kriminalvårdaren kom till sans och insåg hur oseriös han är emotionellt.
Den yngre verkade tro de var ett par. Ja jösses.

Tror nog att umgänget baseras på väldigt primitiva orsaker iom att personer ses som objekt och det rör sig om protoemotioner.
DK var naiv, lättlurad och praktisk. Kokade pasta i hab och var ett bra k*ull.
Frugan var söt och bra att visa upp familjärt. Bohemisk och följsam. Stabil.

Ja, det är beklämmande som du säger. Stjärnögt. Naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in