2019-09-20, 05:07
Medlem
Började precis en riktigt jävla najs OT!

Bara old school players som lirar där också, alla var med back in 99-02 typ.
Tror dem flesta är gamla Antica lira spelare (serven heter Antica)

7.4

https://retrotibia.net/?subtopic=
Citera
2019-09-24, 11:14
Avslutad
Lite sugen på att börja spela någon oldschool OT. Spelade lite granna på Medivia förr, men tänkte att det kanske finns någon OT med gratis premium. Realesta ser rätt bra ut, kanske prövar den. Eller vad spelar ni för något?
Citera
2019-09-24, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
det har nyss startat en riktigt nice 7.4 low rate rpg server med gamla pvp systemet som det var på 7.4 fast man kan hunta hydras, köra POI quest, team hunta med shared exp och köra massa tasks och massa annat kul, vart rekord med 800 spelare för några dagar sen hade varit kul och se fler svenskar spela här!

https://realesta74.net/index.php

Tjena mannen, vad heter du på realesta? Jag började i dag, har en lvl 10 Pally. Jag är dock jättekass på Tibia, men har ändå vissa nostalgiska känslor inför spelet som får mig att spela. Dog av slimsen i Thais troll cave nyss haha, fy fan vad det sög. Fick dock hjälp av en vänlig 75 MS att hämta tillbaka min BP.
Citera
2019-09-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tjena mannen, vad heter du på realesta? Jag började i dag, har en lvl 10 Pally. Jag är dock jättekass på Tibia, men har ändå vissa nostalgiska känslor inför spelet som får mig att spela. Dog av slimsen i Thais troll cave nyss haha, fy fan vad det sög. Fick dock hjälp av en vänlig 75 MS att hämta tillbaka min BP.

Haha händer

Ett av de största teamet vwr tydligen svenskar så en del svenskar spelar och inte bara polaker, riktigt rolig ot med mycket aktiva spelare på kvällen när alla slutat jobbet osv, väldigt lite botters och gm bannar dagligen folk.

Heter the massues, lvla fort så kan du teamhunta och taskra med mig och en polare! Hade varit gött med en druid dock. Är level 55.
Citera
2019-11-12, 14:07
Medlem
Är igång och lirar igen, nu är det ”retrocores” som gäller fullt ut! riktigt seriös OT 7.4 med 2x exp hela vägen, inget nytt overpowered tillagt, utan exakt som det borde vara!

Den startade i fredags och rekordet med antal spelare ligger på över 600!

Scollen in game och vi har ett ganska stort team svenskar denna gången!
Citera
2019-11-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid
Är igång och lirar igen, nu är det ”retrocores” som gäller fullt ut! riktigt seriös OT 7.4 med 2x exp hela vägen, inget nytt overpowered tillagt, utan exakt som det borde vara!

Ser inte ut som den servern/hemsidan kommer hålla länge ifall CIPSoft går rättsliga vägar, hemsidan är ju en direkt kopia av tibia.com
Citera
2019-11-15, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid

Tja mannen, jag har också börjat med några polare. Heter Capablanca in-game!
Citera
2019-11-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Ser inte ut som den servern/hemsidan kommer hålla länge ifall CIPSoft går rättsliga vägar, hemsidan är ju en direkt kopia av tibia.com

har funnits såna i typ över 10 år och cipsoft har aldrig gjort något åt det
Citera
2019-11-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Som jag har fattat det så finns det inget de kan göra och vissa servrar är uppe i flera år oavsett :s så jag kör på här!
Citera
2019-11-18, 11:24
Medlem
Jinhaos avatar
Också börjat på Retrocores OT nu. Inte lirat Tibia på måååånga år så har i princip glömt allt. Kommer nog köra en Paladin med residence Thais. Vart skall man levla?

Skicka ett PM med vad ni heter
Citera
2019-11-18, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Också börjat på Retrocores OT nu. Inte lirat Tibia på måååånga år så har i princip glömt allt. Kommer nog köra en Paladin med residence Thais. Vart skall man levla?

Skicka ett PM med vad ni heter

Härligt mannen. Har du prem? Jag skulle kört typ Edron Trolls och sedan Edron Goblins (så får du stenar till att skilla med). Om du kör Thais så kanske Thais Trolls öster om staden, och sedan Rotworms norröver. Jag heter Capablanca in-game. Har också nyss börjat. Dragit upp två runbakare hittills, som jag försöker få till lvl 20 och få befordrade.
Citera
2019-11-18, 13:09
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Härligt mannen. Har du prem? Jag skulle kört typ Edron Trolls och sedan Edron Goblins (så får du stenar till att skilla med). Om du kör Thais så kanske Thais Trolls öster om staden, och sedan Rotworms norröver. Jag heter Capablanca in-game. Har också nyss börjat. Dragit upp två runbakare hittills, som jag försöker få till lvl 20 och få befordrade.

Inget jag skaffat än. Är det värt det? Vad är fördelarna?

Jag har typ bara kört Thais, så föredrar nog det. Eventuellt att man kan förflytta sig när man är lite varm i kläderna igen Lägger till dig när jag är hemma från jobbet ikväll.

Finns det någon svensk guild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in