2020-01-12, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Fast det är fel. Ingen religion är förkastlig för sina medlemmar.
Nej, det är inte fel. Det jag skriver är sant!
Citera
2020-01-12, 20:59
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Med facit i hand kan vi nog säga att Kristendomen 2020 är förkastlig för sina medlemmar, inte enbart från det faktum att de tappar medlemmar varje år och går längre och längre ifrån rötterna.

Det finns, skulle jag vilja säga, ingen pastor eller präst som idag lär ut den röda linjen genom hela Bibeln, kampen mellan godhet och ondska, utan idag är allting gott, frid och fröjd, vilket är ett direkt hån mot Gud.

John 2:18
“Little children, it is the last time: and as ye have heard that antichrist shall come, even now are there many antichrists; whereby we know that it is the last time.”

Notera, plural. Antikrist är inte EN person, han talar såklart om de som idag kallar sig Judar, de som mördade Jesus. EDIT: Antikrist är inte en mystisk figur som ej ännu finns, tvärtom, de har alltid funnits ibland oss.

John 2:22-23
“Who is a liar but he that denieth that Yahshua is the Christ? He is antichrist, that denieth the Father and the Son. Whosoever denieth the Son, the same hath not the Father”

Vem förnekar att Jesus var Messias, Guds son?

2 John
7 Because, many deceivers, have gone out into the world, they who do not confess Jesus Christ coming in flesh: This, is the deceiver and the antichrist.

Jag vet inte hur mycket tydligare det blir?

2 John
9 Every one that taketh a lead, and abideth not in the teaching of Christ, hath not, God: he that abideth in the teaching, the same, hath, both the Father and the Son.

10 If anyone cometh unto you and, this teaching, doth not bring, be not receiving him home, and, Joy to thee! do not say;
11 For, he that biddeth him rejoice, hath fellowship with his wicked works.

Här gör Johannes det väldigt tydligt; är _du_ inte MOT dom så är du MED dom.
Senast redigerad av Daniel501 2020-01-12 kl. 21:39.
Citera
2020-01-12, 21:20
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Nej, det är inte fel. Det jag skriver är sant!
Det är din tro, men det är inte allas tro.
Citera
2020-01-12, 21:24
Avslutad
Citat:
Det är din tro, men det är inte allas tro.
Som någon frågade tidigare; vad tror du?

EDIT: Jag inser nu att jag gått väldigt off topic och smutsat ner tråden tillräckligt.
Sorry för det Daniel501. Låter hennes svar (om hon svarar) bli det sista i vår diskussion.
Senast redigerad av POLlS 2020-01-12 kl. 21:31.
Citera
2020-01-12, 21:59
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

EDIT: Jag inser nu att jag gått väldigt off topic och smutsat ner tråden tillräckligt.
Sorry för det Daniel501. Låter hennes svar (om hon svarar) bli det sista i vår diskussion.

Ingen fara, jag välkommnar disskusioner och jag är övertygad att de flesta som ser sig som Kristna idag har de bästa av intutitioner men, MEN att de som i mångt och mycket berättar vad Guds ord är ofta, medvetet eller ej, har fel vad skrifterna säger.

Min TS är ett av dessa, oavsett vad man anser om Judarna eller vilken kunskap man har i den s.k Jewish Question så har de en historia av att förfalska och ljuga, men när det gäller Bibeln, som inte är av eller för dem, då är de helt plötsligt ärliga. Nej, jag tror inte det.
Citera
2020-01-12, 22:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ja, men på bästa Jude maneer har de likt i Spanien nästlat in sig bland Kyrkan, f.f.a den Katolska och korrumperat den och detta har pågått MINST sedan 700-talet, mycket längre än så om man litar på Guds ord i Bibeln.

Här är du som vanligt ute och cyklar. Den katolska kyrkans bibel, Vulgata, översattes av Hieronymus redan i slutet av 300-talet, långt innan den masoretiska texten sammanställdes. Det är framför allt protestantiska bibelöversättningar som KJV som utgått från den masoretiska texten.
Citera
2020-01-12, 22:07
Avslutad
Citat:
Ingen fara, jag välkommnar disskusioner och jag är övertygad att de flesta som ser sig som Kristna idag har de bästa av intutitioner men, MEN att de som i mångt och mycket berättar vad Guds ord är ofta, medvetet eller ej, har fel vad skrifterna säger.

Min TS är ett av dessa, oavsett vad man anser om Judarna eller vilken kunskap man har i den s.k Jewish Question så har de en historia av att förfalska och ljuga, men när det gäller Bibeln, som inte är av eller för dem, då är de helt plötsligt ärliga. Nej, jag tror inte det.
Du har helt rätt.
Citera
2020-01-12, 22:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Här är du som vanligt ute och cyklar. Den katolska kyrkans bibel, Vulgata, översattes av Hieronymus redan i slutet av 300-talet, långt innan den masoretiska texten sammanställdes. Det är framför allt protestantiska bibelöversättningar som KJV som utgått från den masoretiska texten.

Syftade inte på vilken översättning Katolska kyrkan använder sig utav, utan som jag skrev, korruptionen av den, en gång i tiden så hade de bränt pedofiler på bål och som mildast fängslat homosexuella men idag är det kutym att som homo/pedofil söka sig till den Katolska kyrkan (med det sagt så är det generell Babylonisk dystopi över hela väst just nu).
Citera
2020-01-12, 22:33
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Det vet jag inte riktigt. Jag vet dock att ingen religion är mer rätt än någon annan.
Citera
2020-01-12, 22:38
Medlem
Citat:
Men det betyder inte att de inte är vilseledda av djävulen eller människor. Låt migh klargöra en sak. Det är Gud som bestämmer vad som är sant. Men han har lagt allting under TRON. Den som TROR är rättfärdig, oberoende av VAD du tror på. Du DÖMS efter dina GÄRNINGAR.
Senast redigerad av Bassiehof 2020-01-12 kl. 22:40.
Citera
2020-01-12, 23:10
Medlem
PsychoMantiss avatar
Citat:
Det vet jag inte riktigt. Jag vet dock att ingen religion är mer rätt än någon annan.

Men det är bara vad du tror, och det är inte allas sanning
Citera
2020-01-13, 00:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Syftade inte på vilken översättning Katolska kyrkan använder sig utav, utan som jag skrev, korruptionen av den, en gång i tiden så hade de bränt pedofiler på bål och som mildast fängslat homosexuella men idag är det kutym att som homo/pedofil söka sig till den Katolska kyrkan (med det sagt så är det generell Babylonisk dystopi över hela väst just nu).

Den nuvarande påven har dock gått längre än någon av sina föregångare när det gäller att bekämpa prästers övergrepp på barn och ungdomar. Sedan får vi se om det räcker. Jag tror att den bästa lösningen är att avkaffa celibatet. Då undviker man att rekrytera präster med den här läggningen.

Min invändning gällde dock ditt påstående att den masoretiska texten var någon slags judisk konspiration som gick ut på att underminera den kristna teologin. Denna text spelade en mycket liten roll innan reformationen och de nya bibelöversättningar som då gjordes.

Jag har också svårt att se hur frågan om vem Melkisedek egentligen var skulle spela någon roll för Jesus gudomliga natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in