Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Att utvisa den här killen kostar inget, tvärtom det spar pengar som sedan kan användas för andra insatser som kostar pengar. Självklart börjar man alltså där.
Men han hade redan kostat mycket innan det här brottet så han borde inte ens släppts in, och detsamma gäller alla hans landsmän. Inte en enda av dem har asylskäl i Sverige.
Att utvisa folk kostar enorma summor pengar, men absolut i det långa loppet tjänar man på det eftersom de begår grova brott som sammanlagt kostar mycket mycket mer.
Vi har något som heter asylrätten som ger folk rätt att resa in i landet och söka asyl. Det tar två mandatperioder, har jag för mig, att ändra i asylrätten.
Jag skulle vilja ändra asylrätten på så sätt att det borde finnas transitstationer i de länder utanför EU som flyktingar/migranter samlas i innan de tar sig in över Europas gränser. Alltså INNAN de tex sätter sig i en skranglig båt över medelhavet. På dessa stationer skulle de utan pass/giltiga id-handlingar gå bort direkt, de utan asylskäl också, de utan flyktingstatus också. Redan där hade man fått bort de kriminella marockanerna tex.
Sedan måste polisen i Sverige samarbeta mycket mer med andra länders polismyndigheter och Interpol och detta ska underlättas så mycket som möjligt.
Anhöriginvandringen hade jag stoppat helt minst 20 år framåt, eller för alltid. Anhöriginvandringen suger hästballe. Vi har ingen nytta av föräldrar i 50-60 års åldern som är analfabeter och de har ingen nytta av att sitta på livslånga bidragsberoenden.
Dessutom måste något göras åt den identitetskris som verkar drabba 2:a 3:e generationens invandrare, se hur italienarnas avkomma härjade i USA på 50-60-70-80 talet. De söndrade hela landet. Långt innan 50-talet förresten.