2020-01-12, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Fakta visar att lönerna står stilla, att du försöker köra med att ingångslönerna ökat visar ingenting. Det är bra att du anser att svenska ingenjörer ska tjäna bättre, så varför gör de inte det då när det är sådan enorm brist. Det är märkligt hur Timbrobunkern alltid är tvungen att förkasta lagen om tillgång och efterfrågan.

Ja, dålig svensk löneutveckling ser vi förstås effekterna av nu med ett näringsliv som får rekrytera B och C-laget från Asien för att fylla vakanserna.

Det är ointressant att studera till (civil)ingenjör när lönerna är relativt medelmåttiga och sedan stjäl staten över hälften + arbetsgivaravgifter för att finansiera köp av röstboskap.

Det är bara göra som i USA, öppna plånboken så kommer duktigt folk från när och fjärran.
Citera
2020-01-12, 11:33
Medlem
Jag vill INTE ha en massa indier i detta land. De stinker curry, våldtar allt och alla... usch.
Citera
2020-01-12, 11:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Men röstar de på sossarna ? Det är frågan. Annars är dom ju värdelösa.
Indierna röstar inte på något, då de inte blir medborgare. Dom är här bara för att jobba ett par år. I många fall tröttnar dom de låga lönerna i Sverige & söker sig vidare till England, Tyskland & liknande.
Citera
2020-01-12, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Indierna röstar inte på något, då de inte blir medborgare. Dom är här bara för att jobba ett par år. I många fall tröttnar dom de låga lönerna i Sverige & söker sig vidare till England, Tyskland & liknande.

Det tror jag med. Så varför fpr de komma ?
Citera
2020-01-12, 12:01
Avslutad
Citat:

Hur ska annars röstboskapen från MENA finansieras om svenskarna har dragit till USA och Storbritannien?
Citera
2020-01-12, 12:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
För att det sägs vara brist på IT-folk.
Hur det ligger till med det vet jag inte, men rent allmänt kan man nog inte säga att dessa indiska gästarbetare innebär något större problem. Dom kommer hit, jobbar ett par år, betalar skatt & åker sedan hem igen.
Citera
2020-01-12, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Hur ska annars röstboskapen från MENA finansieras om svenskarna har dragit till USA och Storbritannien?

Det har du rätt i. De kanske inte kan låna så mycket mer.heller.
Citera
2020-01-12, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att det sägs vara brist på IT-folk.
Hur det ligger till med det vet jag inte, men rent allmänt kan man nog inte säga att dessa indiska gästarbetare innebär något större problem. Dom kommer hit, jobbar ett par år, betalar skatt & åker sedan hem igen.

Jo det är brist.
Citera
2020-01-12, 12:10
Avslutad
Citat:
Det har du rätt i. De kanske inte kan låna så mycket mer.heller.

Förtroendet är kört i botten, regimen ljuger kontant och är inblandade i allehanda korrupta äventyr både inrikes och utrikes.

Vilket institut vill låna pengar till låg ränta när regimen blir tagen med brallorna nere gång på gång på gång.

Föreställ dig själv vilka typer av karaktärsdrag du vill se hos en person innan du lånar pengar åt denne.

Dra sedan paralleller mot beteendet hos den svenska regimens konstanta lögner med brottsstatistik, kollaboration med diverse klaner för att köpa röster och besinningslösa hjärntvätt av populasen genom MSM och skolväsendet.
Citera
2020-01-12, 12:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Fast trottoarbajsarna har inte råd att köpa fejkade examensbevis och flygbiljett till Sverige. Till Sverige kommer det indiska B- och C-laget. De är inte särskilt lönsamma för oss, eftersom de lever på en näve ris om dagen och delar 14 personer på en 1-a med kokvrå, men ur rent hygienisk synvinkel är de inget större problem.
Att kalla ett folk där 48% bajsar offentligt för "diskreta" är dock skrattretande. Det liknar politiskt korrekt nyspråk.

Ni verkar av någon anledning vara övertygande om att det är 13 000 indiska ingenjörer och programmerare som kommer. Jag är inte lika övertygad. Rent statistiskt så bör det finnas runt 6240 erfarna gatubajsare bland dessa.
Senast redigerad av PK-befriad 2020-01-12 kl. 12:25.
Citera
2020-01-12, 12:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Fullständigt vansinne att inte våra styrande drar i handbromsen. Den falska ”godheten” går före allt...
Citera
2020-01-12, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Fullständigt vansinne att inte våra styrande drar i handbromsen. Den falska ”godheten” går före allt...

Du har missförstått, det är regimens makt som går före allt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in