2020-01-12, 01:00
Medlem
Belavias avatar
Ni missförstår. Alex äger er allihop. Det är MENINGEN att ni ska se igenom lögnerna! Det är meningen att ni ska uppröras av hyckleriet och bristen på konsekvenstänkande.

Eliten vet att det effektivaste sättet att demoralisera oss är om lögnerna, sveken och hyckleriet är uppenbart. Hela syftet är att vi ska bli förbannade över dumheterna de skriver.

Deras skicklighet består i att formulera sig så dumt och verklighetsfrånvänt som möjligt!

Jag har skrivit om det i den här tråden på ett pedagogiskt sätt:

(FB) Finns det en risk att svenskar demoraliseras av elitens lögner?

Kom igen nu – Vakna upp!
Om inte vi på flashback är vakna, då är inga det. Vi måste gå i bräschen och förstå vad som händer!
Senast redigerad av Belavia 2020-01-12 kl. 01:05.
Citera
2020-01-12, 01:01
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Finns det fortfarande någon som lyssnar på den där skithögen?

Förövrigt undrar man ju vem han har sugit av som gör att han fortsättningsvis tillåts fylla kvällstidningar med sitt verklighetsfrånvända skitsnack.

Varje vecka!
Citera
2020-01-12, 01:08
Medlem
Belavias avatar
Schulman är nya Virtanen. Minns ni hur vidrig våldtäktsfeministen var? Nu är det Schulman som håller politisk låda i kvällstidningen. Båda har alltid varit usla. Schulman är dock vettigare i sin podd, men det är mycket Sigges förtjänst.
Citera
2020-01-12, 02:09
Medlem
Aristaeuss avatar
Alex Schulman skulle inte kunna lösa ett pussel om han så satt med den sista biten i handen.
En parodisk kotlettfrisyr som bör minnas när vi väl sammanfattat detta sociala experiment.
Denna saga har verkliga offer och även om de inte är sex miljoner, så är dem byggda av kött och blod. De är varken representerade i media eller fångade i strålkastarens sken, utan som blev utarmade av Moder Sveas legosoldater och lakejerna som styckade hennes kropp och sålde deras arv på en loppmarknad i Marrakesh.
Senast redigerad av Aristaeus 2020-01-12 kl. 02:20.
Citera
2020-01-12, 03:23
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Kan absolut hålla med Alex att det är tragiskt att misären inom sjukvården inte diskuteras öppet bland politiker utan att det mesta numera enbart handlar om invandring.

Ni som anser att denna artikel är så fel, vad är det ni vänder er emot? Anser ni att sjukvården fungerar? Anser ni att politiker talar öppet om eventuella problem inom sjukvården?

Denna tråd är förövrigt ett ypperligt exempel på vad Alex kritiserar, för inte fan diskuteras sjukvården här precis så som han skriver.

Man kan tycka vad man vill om olika skribenter men att avfärda utan att ens läst vad de skrivit för att man ogillar personen i fråga är tramsigt.

Gissar att ingen av er kritiska som hittills svarat i tråden kommer kunna svara på vad som är fel med Alex artikel på ett begripligt sätt.
Citera
2020-01-12, 03:27
Medlem
Kan ingen ta bort stolpskottet? Han tillför inget annat än möjligen irritation. Hur kan han få betalt för skriva skit? En av de största nollorna i Sverige. Och det säger inte lite.
Citera
2020-01-12, 03:51
Medlem
Vad fan är det för företag som kör reklam och pumpar in stålar till Schulmans podd? Är det Bonniers som tipsar? - Under 5 år under Löfvén har sveriges befolkning ökat med 700 000 från Mellanöstern, Afghanistan och Nordafrika. - Under samma tid har tex Polisen INTE ökat med en enda person och inga fler sjukhus har byggts. Tom en lobotomerad lägstadieelev förstår att allt inom välfärden och tryggheten går fullständigt åt helvete. Vi har en regering som vägrar utvisa kriminella och dysfunktionella utlänningar. - Tror ni att en enda jounalist tänker besvära Regeringen med en enda kritisk fråga ang detta? NEJ. Bonniers känslor kan bli upprörda och Hitlers ande syns på himlen.
Citera
2020-01-12, 04:44
Medlem
Sqrbankens avatar
Karln tenderar att kommentera samtiden som en sjuåring på något vis. Han framstår som om han inte vet ett skit om politik, samhälle eller nutiden vilket han kanske heller inte gör. Detta är däremot det jag stör mig minst på de gånger jag ramlar över någon av hans senaste projektiler utan det är snarare texterna i sig. Karln kan verkligen _inte_ skriva?

Det är klumpiga, hattiga, fuskbyggda meningsuppbyggnader varvat med upprepningar till förbannelse kryddat med ett vad det framstår som åtminstone ekande tomt ordförråd och så och. Ja och. Karln startar varenda ny mening med ett "och" vilket liksom kryper under skinnet på mig. Ingen som har skrivandet som yrke går att ta på allvar som "ochar" sig igenom början av varje mening.

Jag vet att han åtminstone har två kritikerrosade böcker ute till dags datum och jag tvivlar inte alls på att de är välskrivna och gripande skildringar om en ansträngande tillvaro och relation till sina föräldrar. Verkligen inte! Döma av det jag läst som publicerats i Expressen så är jag däremot rätt säker på att korrekturläsaren hade det rätt svettigt under produktionen av dessa verk.

Det, eller att han faktiskt är vass på att skriva och uttrycka sig vackert och artistiskt i text när det handlar om saker som han förstår sig på, har kunskaper och erfarenheter om; saker som han faktiskt genuint kan relatera till. Det han yrar om från sin ruta i Expressen har han däremot knappast någon djupare insikt eller förståelse om.
Senast redigerad av Sqrbanken 2020-01-12 kl. 04:51.
Citera
2020-01-12, 04:55
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Kan absolut hålla med Alex att det är tragiskt att misären inom sjukvården inte diskuteras öppet bland politiker utan att det mesta numera enbart handlar om invandring.

Ni som anser att denna artikel är så fel, vad är det ni vänder er emot? Anser ni att sjukvården fungerar? Anser ni att politiker talar öppet om eventuella problem inom sjukvården?

Denna tråd är förövrigt ett ypperligt exempel på vad Alex kritiserar, för inte fan diskuteras sjukvården här precis så som han skriver.

Man kan tycka vad man vill om olika skribenter men att avfärda utan att ens läst vad de skrivit för att man ogillar personen i fråga är tramsigt.

Gissar att ingen av er kritiska som hittills svarat i tråden kommer kunna svara på vad som är fel med Alex artikel på ett begripligt sätt.

Har du läst trådstarten? Jag uppfattar trådstarten som att det är Schulmans oförmåga att förstå varför det är som det är, som kritiseras.

Jag kan inte se något inlägg som inte håller med om att sjukvården håller på att gå på grund, ja förutom Patrikhbg då som iaf han har bra sjukvård.
Citera
2020-01-12, 05:15
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Schulman är nya Virtanen. Minns ni hur vidrig våldtäktsfeministen var? Nu är det Schulman som håller politisk låda i kvällstidningen. Båda har alltid varit usla. Schulman är dock vettigare i sin podd, men det är mycket Sigges förtjänst.

Intressant spaning. En mediaman med ett stort bekräftelsebehov går från nöjesjournalist till en predikande och uppfostrande typ, som på grund av en allvarlig projicering försöker dölja sina innersta åsikter.
Citera
2020-01-12, 06:55
Medlem
grungewhores avatar
Skummade kåseriet, och han gör som vanligt en halmgubbe.

Politikerna är förstås lika medvetna om sjukhuskriser som om gängvåld. De är också precis lika handfallna inför båda. Schulman tycks tro att det som står i hans egen slaskpress är det enda politiker diskuterar.

En anledning till att sjukvården är i kris är att folk går till akuten för de mest bisarra saker. Jag var på akuten för en andra gradens brännskada och folk före mig hade "lite ont i foten" eller "tagit en järntablett för mycket".
Citera
2020-01-12, 07:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Denna ursäkt till människa låtsas vara så dum, alternativt är så dum, att han inte förstår varför det är samhällskollaps.

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/jag-laser-om-akuten-och-kastas-in-i-ett-helvete/

Hur kan han inte ha vett att hålla käften efter alla år av tjat om rasism? Nu när konsekvenser av alla hans år som cheerleader för massmigration rullar in, då blir han istället förbannad för att vi har just den utveckling de han kallade för rasister varnade för. Hur kan alla dessa som honom ogenerat fortfarande hålla på? Hur kan de tillåtas hålla på? Arma jävla land.
Schulman är inte dum, han håller sig till sin skapade roll, provocerar och skapar debatt bla på fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in