Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nu är det ju inte jag som är en idiot när du skriver så absurda och motsägelsefulla saker, det fanns inte ett ord om gränser i det inlägget där du skrev detta:
Du har för övrigt återigen en uppfattning som går emot Sveriges lagar när du säger detta "Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?".
Du har helt enkelt inte koll på Sveriges lagar och förespråkar lagar som skulle skapa ett helt laglöst samhälle då inte ens polisen får gripa en person med våld. Alla brottslingar går nämligen inte frivilligt in i häktet.
Nej självklart ska alla människor ha rätt att använda våld mot andra i vissa situationer, ordningsvakter har ytterligare befogenheter till det och störst befogenheter har polisen eller möjligen militären i krig eller andra speciella lägen. Din uppfattning att "ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa" går alltså helt emot Sveriges lagar men du anser att din uppfattning är så helig att dina idiotiska uppfattningar ska gälla även om folket inte håller med dig.
Exakt när och under vilka omständigheter våld enligt lag tillåts varierar i olika länder och självklart ska detta vara en fråga som styrs av folkviljan, men du är en sann antidemokrat som inte rättar dig efter det..
Jag har under våra tidigare diskussioner skrivit detta som du påstår att jag inte skrivit. Jag kan inte hjälpa att ditt minne sviktar, eller så är det något annat som sviktar, vad vet jag.
Givetvis måste polisen använda våld och självförsvar inom rimliga gränser måste vara tillåtet. Det är en jävla stor skillnad på att försvara sig och vara den som ger sig på den andra oprovocerat.
Och ja, du har rätt i att jag har mina egna lagar på så sätt att jag inte skulle tveka på att ta till försvar om någon bryter sig in hos mig. Kniv, sax, ja det kan vara vad som ligger närmast!