Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nu är det ju inte jag som är en idiot när du skriver så absurda och motsägelsefulla saker, det fanns inte ett ord om gränser i det inlägget där du skrev detta:
Du har för övrigt återigen en uppfattning som går emot Sveriges lagar när du säger detta "Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?".
Du har helt enkelt inte koll på Sveriges lagar och förespråkar lagar som skulle skapa ett helt laglöst samhälle då inte ens polisen får gripa en person med våld. Alla brottslingar går nämligen inte frivilligt in i häktet.
Nej självklart ska alla människor ha rätt att använda våld mot andra i vissa situationer, ordningsvakter har ytterligare befogenheter till det och störst befogenheter har polisen eller möjligen militären i krig eller andra speciella lägen. Din uppfattning att "ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa" går alltså helt emot Sveriges lagar men du anser att din uppfattning är så helig att dina idiotiska uppfattningar ska gälla även om folket inte håller med dig.
Exakt när och under vilka omständigheter våld enligt lag tillåts varierar i olika länder och självklart ska detta vara en fråga som styrs av folkviljan, men du är en sann antidemokrat som inte rättar dig efter det..
Släpp det där nu, bananen. Hur du än vänder dig kommer du ha arslet bak. Det som är märkligt är att en sådan som mig som står för egentligen allt som kvinnor hatar med män, jag är sexist, jag är frispråkig så tydligen är jag rasist också, fördomsfull, och även kylig och klinisk i min syn på tingens ordning.
Ändå så tycker kvinnor att jag är en intressant figur. Det där får du inte ihop, och än mindre kvinnorna. Det är bara så det är. Gener, biologi eller vad fan det nu är.
Att diskutera logiskt i de sammanhangen är lika fruktbart som att odla ananas i Sahara.
Skit i det där, det är bara käbbel.
Såklart man skall använda våld när man behöver. Det är en fullt godtagbar lösning på många bekymmer. När jag var yngre tävlade jag i kampsport och tyckte det var skitkul. Fortfarande.kan jag tycka det är skoj att fightas, men jag får mer ont nu än förr. Men kul är det.
Så varför inte använda det när man faktiskt måste. Men som med allt annat så får man inte glömma att oavsett om man använder pennan eller svärdet så har man ett ansvar som gentleman eller kvinna att bruka det med omdöme.
Det är just där jag kan reagera på fundamentalistiska ideologer som feminister. De begår ondska för vad de tror tjänar ett högre syfte. Livsfarligt. På riktigt.
Men annars, slappna av. Lev och låt leva, livet har du endast ett av. Bruka det väl, och försök att göra världen lite, lite bättre än den vore om du inte funnits.