Citat:
Ursprungligen postat av
Ulrik.Agren
Dessa 100 kr/dag syftar med högsta sannolikhet på den avgift som Trafikförsäkringsföreningen tar ut om man INTE har giltigt trafikförsäkring. Dock är väl den avgiften högre idag.
Håller inte med om att TFF´s avgift är den mest logiska slutsatsen. Det TS skriver
Citat:
Ursprungligen postat av
iWiking
Privatperson men genom "agenten" KVD i Åkersberga. Fick med gratis Moderna Försäkring i tio dagar, efter det skulle det kosta 100kr/dag om jag inte tecknade en ny försäkring. Efter att jag hade tecknat en ny försäkring skulle Modernas försvinna och jag skulle inte betala dessa 100kr/dag. Allt detta sa en anställd på KVD.
kan iofs lika gärna tolkas som att KVD´s säljare gör sin plikt och upplyser köparen om att Modernas "gratisförsäkring" övergår i en svindyr variant om man inte tecknar en annan försäkring. Att TS just fått en extrem hög faktura från Moderna tyder ju onekligen på det...
Man ska i det här resonemanget hålla i minnet att TFF´s avgifter inte är en ren fantasisumma utan BASERAS på just marknadens högsta trafikförsäkringspremie + max 10% extra pålägg...
TFF´s avgift för "en vanlig jävla bil"..., dvs en privatägd personbil som det nog är fråga om i det här sammanhanget är i dagsläget 160 kr per dag.
https://www.tff.se/sv/Trafikforsakri...Avgiftstabell/