2020-01-11, 20:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har inte sagt att jag är emot polisens rätt att använda våld eller att någon människa ska få använda självförsvar. Detta har du hittat på helt själv. Alltså verkligen hittat på, out of nowhere!

Jo det var precis vad du skrev även om du själv inte förstod det:
Citat:
Jag anser att varje människa ska ha grundläggande rättigheter ja, och även om inte majoriteten av befolkningen hade tyckt det så vore det rimligt att så sker ändå.
För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa. Jag vet inte vad du tycker i frågan, jag kan bara konstatera att du verkar pigg på att legalisera just specifik våldtäkter. Eller du tycker kanske också att det är rimligt att vi avkriminaliserar misshandel, rån och mord också?
Hur ska polisen kunna gripa människor utan rätt att använda våld?
Hur ska man kunna använda självförsvar om man inte får använda våld mot angriparen?
Citera
2020-01-11, 20:55
Bannlyst
Finns fortfarande gott om svenska kvinnor med vett i skallen.

Inte alla är skogstokiga radikalfeminster och känslomässiga vrak.
Citera
2020-01-11, 21:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo det var precis vad du skrev även om du själv inte förstod det:

Hur ska polisen kunna gripa människor utan rätt att använda våld?
Hur ska man kunna använda självförsvar om man inte får använda våld mot angriparen?

Amen din jävla idiot. Jag har redan skrivit att om man går över gränsen mot en annan människa så får man skylla sig själv vad som händer. Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?
Citera
2020-01-11, 21:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

Hur står det till med männen då?
Citera
2020-01-11, 22:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Amen din jävla idiot. Jag har redan skrivit att om man går över gränsen mot en annan människa så får man skylla sig själv vad som händer. Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?

Nu är det ju inte jag som är en idiot när du skriver så absurda och motsägelsefulla saker, det fanns inte ett ord om gränser i det inlägget där du skrev detta:
Citat:
Jag anser att varje människa ska ha grundläggande rättigheter ja, och även om inte majoriteten av befolkningen hade tyckt det så vore det rimligt att så sker ändå.
För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa. Jag vet inte vad du tycker i frågan, jag kan bara konstatera att du verkar pigg på att legalisera just specifik våldtäkter. Eller du tycker kanske också att det är rimligt att vi avkriminaliserar misshandel, rån och mord också?
Du har för övrigt återigen en uppfattning som går emot Sveriges lagar när du säger detta "Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?".

Du har helt enkelt inte koll på Sveriges lagar och förespråkar lagar som skulle skapa ett helt laglöst samhälle då inte ens polisen får gripa en person med våld. Alla brottslingar går nämligen inte frivilligt in i häktet.

Nej självklart ska alla människor ha rätt att använda våld mot andra i vissa situationer, ordningsvakter har ytterligare befogenheter till det och störst befogenheter har polisen eller möjligen militären i krig eller andra speciella lägen. Din uppfattning att "ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa" går alltså helt emot Sveriges lagar men du anser att din uppfattning är så helig att dina idiotiska uppfattningar ska gälla även om folket inte håller med dig.

Exakt när och under vilka omständigheter våld enligt lag tillåts varierar i olika länder och självklart ska detta vara en fråga som styrs av folkviljan, men du är en sann antidemokrat som inte rättar dig efter det..
Citera
2020-01-11, 22:29
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu är det ju inte jag som är en idiot när du skriver så absurda och motsägelsefulla saker, det fanns inte ett ord om gränser i det inlägget där du skrev detta:

Du har för övrigt återigen en uppfattning som går emot Sveriges lagar när du säger detta "Går du in på min tomt är det ditt eget fel om du får en planka i huvudet. Fattar du?".

Du har helt enkelt inte koll på Sveriges lagar och förespråkar lagar som skulle skapa ett helt laglöst samhälle då inte ens polisen får gripa en person med våld. Alla brottslingar går nämligen inte frivilligt in i häktet.

Nej självklart ska alla människor ha rätt att använda våld mot andra i vissa situationer, ordningsvakter har ytterligare befogenheter till det och störst befogenheter har polisen eller möjligen militären i krig eller andra speciella lägen. Din uppfattning att "ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa" går alltså helt emot Sveriges lagar men du anser att din uppfattning är så helig att dina idiotiska uppfattningar ska gälla även om folket inte håller med dig.

Exakt när och under vilka omständigheter våld enligt lag tillåts varierar i olika länder och självklart ska detta vara en fråga som styrs av folkviljan, men du är en sann antidemokrat som inte rättar dig efter det..

Släpp det där nu, bananen. Hur du än vänder dig kommer du ha arslet bak. Det som är märkligt är att en sådan som mig som står för egentligen allt som kvinnor hatar med män, jag är sexist, jag är frispråkig så tydligen är jag rasist också, fördomsfull, och även kylig och klinisk i min syn på tingens ordning.

Ändå så tycker kvinnor att jag är en intressant figur. Det där får du inte ihop, och än mindre kvinnorna. Det är bara så det är. Gener, biologi eller vad fan det nu är.
Att diskutera logiskt i de sammanhangen är lika fruktbart som att odla ananas i Sahara.
Skit i det där, det är bara käbbel.
Såklart man skall använda våld när man behöver. Det är en fullt godtagbar lösning på många bekymmer. När jag var yngre tävlade jag i kampsport och tyckte det var skitkul. Fortfarande.kan jag tycka det är skoj att fightas, men jag får mer ont nu än förr. Men kul är det.
Så varför inte använda det när man faktiskt måste. Men som med allt annat så får man inte glömma att oavsett om man använder pennan eller svärdet så har man ett ansvar som gentleman eller kvinna att bruka det med omdöme.

Det är just där jag kan reagera på fundamentalistiska ideologer som feminister. De begår ondska för vad de tror tjänar ett högre syfte. Livsfarligt. På riktigt.
Men annars, slappna av. Lev och låt leva, livet har du endast ett av. Bruka det väl, och försök att göra världen lite, lite bättre än den vore om du inte funnits.
Citera
2020-01-11, 22:57
Bannlyst
Citat:

Ungefär på samma sätt skulle jag gissa.
Citera
2020-01-11, 23:07
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

Pffft hahaha den var bra

Inte alla men minst 80% av Sveriges kvinnor är eller eventuellt blir feminismskadad även om det finns några få procent som kan live action role playa duktig tjej som är på mäns sida.
Citera
2020-01-12, 00:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag har ju nämnt Israel flera gånger så där har du ett exempel. Självklart det kommer finnas de som klagar, precis som det finns män som klagar eller försöker undvika tjänstgöring (t.ex. ultraortodoxa judar där borta eller Jehovas vittnen och vapenvägrare här i Sverige).

Visa mig en betydande skara kvinnor som vill byta bort sin rösträtt mot sin värnplikt.

Jag har hört det förr. Jag tycker bara att det är ett befängt uttryck.
Jag anser fortfarane att du har en del att bevisa, då den kvinnliga värnplikten i Israel inte riktigt är densamma som den är för män:
https://www.entitymag.com/what-know-israel-mandatory-military-service-men-and-women/

Att de deltar gör den inte jämlikare än att finska kvinnor deltog i jordbruket medan hundratusentals dog vid fronten, eller hur?

Det blir fortfarande lite svårt att översätta till svensk kontext, men vi tar det om en stund om du envisas.
Citera
2020-01-12, 00:06
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Kan inte du bistå med lite fakta i frågan?
Hur många av kvinnorna anser sig vara feminister och hur många är för mänskliga rättigheter för båda könen?
Citera
2020-01-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag anser fortfarane att du har en del att bevisa, då den kvinnliga värnplikten i Israel inte riktigt är densamma som den är för män:
https://www.entitymag.com/what-know-israel-mandatory-military-service-men-and-women/

Att de deltar gör den inte jämlikare än att finska kvinnor deltog i jordbruket medan hundratusentals dog vid fronten, eller hur?

Det blir fortfarande lite svårt att översätta till svensk kontext, men vi tar det om en stund om du envisas.

Vad är det jag har att bevisa? Anledningen till att vi kom hit var för att du skrev:

"Rätten att rösta borde medföra vissa skyldigheter också. Har du hört talas om värnplikt?
Tvinga kvinnor att göra ett år i lumpen i hundra år, så får vi se hur det låter sen om "fri och allmän rösträtt"."

Du har fortfarande inte visat någonting som tyder på att kvinnor skulle vilja slopa sin egen rösträtt ifall de tvingades välja mellan den och allmän värnplikt.
Citera
2020-01-12, 00:20
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Vad är det jag har att bevisa? Anledningen till att vi kom hit var för att du skrev:

"Rätten att rösta borde medföra vissa skyldigheter också. Har du hört talas om värnplikt?
Tvinga kvinnor att göra ett år i lumpen i hundra år, så får vi se hur det låter sen om "fri och allmän rösträtt"."

Du har fortfarande inte visat någonting som tyder på att kvinnor skulle vilja slopa sin egen rösträtt ifall de tvingades välja mellan den och allmän värnplikt.
De har fortfarande inte gjort något i stil med värnplikt, så den finns ju kvar.
Jag tror dessutom att den är svårare att få till direkt efter första världskriget och före det andra än nu, då Sverige återigen, eller fortfarande lever i en hyggligt stabil utrikes fred, men där den inrikes freden ter sig allt svårare att hålla på sikt.

Du uttalar dig som att kvinnor redan deltagit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in