2020-01-11, 19:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du någon koll på vad detta underlag visar, kan du i så fall ge en siffra på hur många av dem som begår våldtäkter som utvisas eller hade du ingen som helst koll trots ditt påstående?

Det är sant att det inte finns någon lättillgänglig statistik gällande just våldtäkter och utvisningar. Men det finns underlag, man skulle kunna sätta sig ner och samla in studier från olika håll och sedan leta upp domar. Dock ett enormt arbete för en ensam person att göra. Exempel på studier här nedan. Staten kom också med en stor rapport 2015(?) som också visade på utlänningars överrepresentation.

"För att återknyta till just våldtäktsstatistiken visar rapporten att störst överrisk att begå våldtäkt har fortsatt män födda i Afrika tätt följt av män födda i Västra Asien (Irak, Syrien, Afghanistan etc). Just de grupperna som framför allt kommit i stora antal sedan 2014."

https://www.expressen.se/debatt/rapp...gars-ursprung/

I övrigt har jag läst om våldtäktsmän som döms till utvisning.

Citat:
Mitt underlag att våldtäktspartierna inte vill ha krav på utvisning är att varken den nuvarande vänsterregeringen eller den föregående högerregeringen har drivit igenom det. Dessutom har partierna utfrågats om detta och inget 7K-parti har sagt att de vill ställa ett sådant krav.

Var kan jag läsa om denna utfrågning? Jag är nyfiken på exakt hur de svarade.
Citera
2020-01-11, 19:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Han kanske menar?
Du som påstår dig vara demokrat kanske inte ska ägna dig åt att försvara inlägg av den största antidemokraten här är.

Jag bryr mig inte det minsta om din tolkning av hur demokratisk han är när jag bemöter något han skrivit. Jag fokuserar på den saken som diskuteras.

Du å andra sidan har ju medgett att du är en antidemokrat så du är väl inte personen att anklaga andra för att vara det.
Citera
2020-01-11, 19:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag bryr mig inte det minsta om din tolkning av hur demokratisk han är när jag bemöter något han skrivit. Jag fokuserar på den saken som diskuteras.

Du å andra sidan har ju medgett att du är en antidemokrat så du är väl inte personen att anklaga andra för att vara det.

Du och ww har bekräftat flera gånger att ni inte är demokratiskt lagda ja.
Citera
2020-01-11, 19:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det är sant att det inte finns någon lättillgänglig statistik gällande just våldtäkter och utvisningar. Men det finns underlag, man skulle kunna sätta sig ner och samla in studier från olika håll och sedan leta upp domar. Dock ett enormt arbete för en ensam person att göra. Exempel på studier här nedan. Staten kom också med en stor rapport 2015(?) som också visade på utlänningars överrepresentation.

"För att återknyta till just våldtäktsstatistiken visar rapporten att störst överrisk att begå våldtäkt har fortsatt män födda i Afrika tätt följt av män födda i Västra Asien (Irak, Syrien, Afghanistan etc). Just de grupperna som framför allt kommit i stora antal sedan 2014."

https://www.expressen.se/debatt/rapp...gars-ursprung/

I övrigt har jag läst om våldtäktsmän som döms till utvisning.

Jag frågade som sagt var om du hade någon aning om hur stor andel som utvisades men det har du tydligen inte trots ditt påstående. Det verkar helt klart som du inte kan klämma ur dig en siffra, ännu mindre att du kan klämma ur dig en redovisning för hur du räknat fram denna siffra.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Var kan jag läsa om denna utfrågning? Jag är nyfiken på exakt hur de svarade.

Det mest konkreta är inte vad de säger utan vad de gör och både höger och vänsterregeringarna har i praktisk handling visat att de inte vill genomdriva ett lagkrav på att dessa våldtäktsmän ska utvisas. 7K har nu en majoritet på 87,5% i riksdagen så det hade varit superlätt att besluta om de hade velat göra det, speciellt när de återstående 12,5% hade gillat detta.

Om inte detta räckte kan du även läsa vad de säger om detta:
https://8sidor.se/alla-valjare/2019/05/vilka-ska-fa-stanna-i-sverige/
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1AAPj/m-fler-ska-utvisas-med-minskad-hansyn-till-anknytning

Men talk is cheap, var de står ser vi av deras handlingar.
Citera
2020-01-11, 19:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du och ww har bekräftat flera gånger att ni inte är demokratiskt lagda ja.

Fel, jag anser att myndiga medborgare i Sverige ska ha rösträtt och att det ska styra all politik, även när jag inte delar majoritetens beslut. Du kan däremot inte skriva under på detta.
Citera
2020-01-11, 19:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fel, jag anser att myndiga medborgare i Sverige ska ha rösträtt och att det ska styra all politik, även när jag inte delar majoritetens beslut. Du kan däremot inte skriva under på detta.

Det kan du inte heller eftersom du skriver här väldigt ofta att majoriteten av befolkningen röstar fel och att dessa skulle vara skuld till allt ont i samhället.
Sedan spekulerar du i huruvida det vore bättre om kvinnor inte hade rösträtt. Demokrat? Jovisst, det kan du kalla dig om du sover bättre om natten då!
Citera
2020-01-11, 19:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det kan du inte heller eftersom du skriver här väldigt ofta att majoriteten av befolkningen röstar fel och att dessa skulle vara skuld till allt ont i samhället.
Sedan spekulerar du i huruvida det vore bättre om kvinnor inte hade rösträtt. Demokrat? Jovisst, det kan du kalla dig om du sover bättre om natten då!

Nej jag uttrycker mig inte så, detta är en halmgubbe.
Jag kan däremot tycka att människor är korkade och det är min fulla rätt att tycka det.

Och som sagt alla myndiga människor ska styra all politik, det skriver jag under på men du kan inte göra det. Du tycker att vissa lagar ska folk inte få styra över för de lagarna ska vara som just du tycker. Du resonerar som en diktator.
Citera
2020-01-11, 20:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej jag uttrycker mig inte så, detta är en halmgubbe.
Jag kan däremot tycka att människor är korkade och det är min fulla rätt att tycka det.

Och som sagt alla myndiga människor ska styra all politik, det skriver jag under på men du kan inte göra det. Du tycker att vissa lagar ska folk inte få styra över för de lagarna ska vara som just du tycker. Du resonerar som en diktator.

Jag anser att varje människa ska ha grundläggande rättigheter ja, och även om inte majoriteten av befolkningen hade tyckt det så vore det rimligt att så sker ändå.
För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa. Jag vet inte vad du tycker i frågan, jag kan bara konstatera att du verkar pigg på att legalisera just specifik våldtäkter. Eller du tycker kanske också att det är rimligt att vi avkriminaliserar misshandel, rån och mord också?
Citera
2020-01-11, 20:06
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag anser att varje människa ska ha grundläggande rättigheter ja, och även om inte majoriteten av befolkningen hade tyckt det så vore det rimligt att så sker ändå.
För mig är det till exempel att ingen ska ha laglig rätt att våldföra sig på en annan människa, eller döda en annan människa. Jag vet inte vad du tycker i frågan, jag kan bara konstatera att du verkar pigg på att legalisera just specifik våldtäkter. Eller du tycker kanske också att det är rimligt att vi avkriminaliserar misshandel, rån och mord också?

Ja så din åsikt trumfar även om majoriteten inte delar din åsikt, du är en antidemokrat, lets face it.
Du är uppenbarligen också emot vår nuvarande lagstiftning om rätten till självförsvar och polisens rätt till våld.
Citera
2020-01-11, 20:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja så din åsikt trumfar även om majoriteten inte delar din åsikt, du är en antidemokrat, lets face it.

Vad du kallar mig spelar mindre roll.

Du svarade inte på frågan jag ställde.
Citera
2020-01-11, 20:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad du kallar mig spelar mindre roll.

Du svarade inte på frågan jag ställde.

Jag har svarat på din fråga många gånger, jag tycker att det folket accepterar i samhället inte ska vara olagligt,

Noterade också att du är emot vår nuvarande lagstiftning om rätten till självförsvar och polisens rätt till våld. Vill du ha ett helt laglöst samhälle som uppstår när polisen inte har rätt att använda våld?
Citera
2020-01-11, 20:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har svarat på din fråga många gånger, jag tycker att det folket accepterar i samhället inte ska vara olagligt,

Noterade också att du är emot vår nuvarande lagstiftning om rätten till självförsvar och polisens rätt till våld. Vill du ha ett helt laglöst samhälle som uppstår när polisen inte har rätt att använda våld?

Jag har inte sagt att jag är emot polisens rätt att använda våld eller att någon människa ska få använda självförsvar. Detta har du hittat på helt själv. Alltså verkligen hittat på, out of nowhere!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in