Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Har du någon koll på vad detta underlag visar, kan du i så fall ge en siffra på hur många av dem som begår våldtäkter som utvisas eller hade du ingen som helst koll trots ditt påstående?
Det är sant att det inte finns någon lättillgänglig statistik gällande just våldtäkter och utvisningar. Men det finns underlag, man skulle kunna sätta sig ner och samla in studier från olika håll och sedan leta upp domar. Dock ett enormt arbete för en ensam person att göra. Exempel på studier här nedan. Staten kom också med en stor rapport 2015(?) som också visade på utlänningars överrepresentation.
"För att återknyta till just våldtäktsstatistiken visar rapporten att störst överrisk att begå våldtäkt har fortsatt män födda i Afrika tätt följt av män födda i Västra Asien (Irak, Syrien, Afghanistan etc). Just de grupperna som framför allt kommit i stora antal sedan 2014."
https://www.expressen.se/debatt/rapp...gars-ursprung/
I övrigt har jag läst om våldtäktsmän som döms till utvisning.
Citat:
Mitt underlag att våldtäktspartierna inte vill ha krav på utvisning är att varken den nuvarande vänsterregeringen eller den föregående högerregeringen har drivit igenom det. Dessutom har partierna utfrågats om detta och inget 7K-parti har sagt att de vill ställa ett sådant krav.
Var kan jag läsa om denna utfrågning? Jag är nyfiken på exakt hur de svarade.