2020-01-11, 07:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Hahaha vilka idioter varför inte bara inse att en staty över Zlatan var en idiotisk ide men nej det skulle tvunget göras, fanatikern som yrar om att den lika gärna kunde stå på månen är ju helt borta, det säger mycket om dagens dysfunktionella Sverige.

Måste statyn stå i Malmö så ställ den på Spillepengen. Ett lämpligt ställe för en staty över en spelare som är på väg utför i karriären.
Citera
2020-01-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Inte ens det är ok. Problemet är att ni anser er ha rättigheter att förstöra. Det har du inte, oavsett vad Zlatan har för business.
jag har aldrig sagt något om vad jag tycker om vandaiseringen... men du verkade inte förstå bakgrunden. Det har föga med skattehöjningar att göra.
Citera
2020-01-11, 10:32
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndOfDay
Inte ens det är ok. Problemet är att ni anser er ha rättigheter att förstöra. Det har du inte, oavsett vad Zlatan har för business.
Säger den som aldrig kör för fort, eller laddat ner något olagligt från internet.
Du tänker väl själv? Lagar kan vara felaktiga och det finns undantag från regeln, Zlatan Ibrahimoslisk.
De som sabbar Zlatan statyn är verkligen hjältar i mina ögon. Riktiga MFF-are inga plastsupportrar.
Och åker de fast bidrar jag gärna till böterna. Tror säkert att det i sådant fall kommer att startas en insamling.
Citera
2020-01-11, 11:51
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Hahaha vilka idioter varför inte bara inse att en staty över Zlatan var en idiotisk ide men nej det skulle tvunget göras, fanatikern som yrar om att den lika gärna kunde stå på månen är ju helt borta, det säger mycket om dagens dysfunktionella Sverige.
Varför inte Mars när de ändå är på gång.
"Ziggy Stardust and the Spiders from Mars", den förste Zlatianen.
Citera
2020-01-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenisse
Det är ok att du inte kan stadsdelarna i Malmö. Du blir lite löjlig bara.
Så här är det: Folk kommer att veta vem Zlatan var även när han varit död i hundra år. Skälet är att han var en enastående spelare.
Ingen kommer att minnas dig.
Du har inte skapat nånting utan kan bara gruppissa på den bästa fotbollsspelare Sverige haft.
Så patetiskt.
Hoppas statyn ställs på centralstation istället. Folk i det riktiga Malmö är ju stolta över att landets bästa bollspelare genom tiderna är född i stan.
Bevare mig väl!! Se till att ta väl hand om detta jävla åbäk till staty i "det riktiga Malmö". Vi vill absolut inte ha denna fruktansvärda staty i Stockholm (som ngn har föreslagit) - behåll den i Malmö förr guds skull. Varför tillverkar man en staty över en nuvarande levande, egoistisk, girig och osympatisk person?? Tacksam för svar! Är övertygad om att när åbäket eventuellt återuppförs kommer det ganska omgående att återigen nedsågas jämt med fotknölarna. Jag applåderar.
För övrigt - jag har ingen som helst önskan att "någon kommer att minnas mig". Det skiter jag fullständigt i eftersom jag då inte kan ta del av dessa eventuella minnen. Är du dum eller enbart pårökt?
Citera
2020-01-11, 20:41
Medlem
Mekky gjorde detta!!!
Citera
2020-01-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Varför inte Mars när de ändå är på gång.
"Ziggy Stardust and the Spiders from Mars", den förste Zlatianen.

Haha ja varför inte.
Citera
2020-01-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
”Bevare mig väl!! Se till att ta väl hand om detta jävla åbäk till staty i "det riktiga Malmö". Vi vill absolut inte ha denna fruktansvärda staty i Stockholm (som ngn har föreslagit) - behåll den i Malmö förr guds skull. Varför tillverkar man en staty över en nuvarande levande, egoistisk, girig och osympatisk person?? Tacksam för svar! Är övertygad om att när åbäket eventuellt återuppförs kommer det ganska omgående att återigen nedsågas jämt med fotknölarna. Jag applåderar.”

Visst är zlatanstatyn irriterande. Den liknar mest en gigantisk misslyckad reklampelare för Zlatans A-Z kalsonger.
Citera
2020-01-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Mekky gjorde detta!!!

Är det han igen? Kungen av Malmö ser sig hotad av Zlatan av Rosengård då? Då blir det krig.
Citera
2020-01-12, 09:34
Avslutad
Citat:
Det handlar ju om beteende och attityd, Messi och Ronaldo är inte totalt osympatiska som Zlatan.
Det handlar o så mycket mer än bara investeringen i Hammarby det är ju sättet också instagrambild med Hammarbybild och han säger att Hammarby ska bli bäst, gör det samtidigt som Rosenberg ska avtackas. Det är på något vis så utstuderat för att jävlas, lägg sen till rasistattacken på Janne och alla andra dumheter han ha gjort så klarnar vilden. Det är inte ett dugg konstigt att Zlatan får enormt med skit nu. Det är däremot konstigt när människor dyker upp med åsikten varför är man arg på Zlatan han kan väl göra vad han vill.
En oerhört girig, egoist och narcissist med en massa korkade utspel och anklagelser kommer aldrig undan kritik och om man samtidigt är en symbol för en samhällsförändring som många avskyr nämligen blattefieringen av Sverige ja då blir man hatad.

Exakt. Enda anledningen till att han klarat sig undan kritik trots all skit han gör är för han är invandrare.

Pkidioter säger att han är en förebild. Så det är alltså föredömligt att vara en korkad diva utan moral. Samt att han spelar bitter blatte så fort han får en chans.

Zlatan har väl aldrig gjort ett skit för någon annan än sig själv.

Här är ytterligare ett exempel på svinaktigt beteende.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21mzla/han-slanger-ut-jaktlaget
Citera
2020-01-12, 10:43
Medlem
Läser att ”kulturchefen” Ida Ölmedal föreslår att zlatanstatyn placeras på Centralstationen i Malmö. Varför? Jo, för där finns övervakning och detta för bland annat konstnären Peter Lindes skull.

Helt fel enligt många. Statyn är i för stort format för att avbilda en fotbollsspelare. Det är ingen statsman vi talar om utan om en man som sparkat fotboll och blivit multimiljonär på detta. Därutöver är han inte föredöme för någonting.

Citat: ”The statue will stand for ever”.

Zlatan vill detta men slipper se den. Han bor på annan ort.
Citera
2020-01-12, 11:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Bevare mig väl!! Se till att ta väl hand om detta jävla åbäk till staty i "det riktiga Malmö". Vi vill absolut inte ha denna fruktansvärda staty i Stockholm (som ngn har föreslagit) - behåll den i Malmö förr guds skull. Varför tillverkar man en staty över en nuvarande levande, egoistisk, girig och osympatisk person?? Tacksam för svar! Är övertygad om att när åbäket eventuellt återuppförs kommer det ganska omgående att återigen nedsågas jämt med fotknölarna. Jag applåderar.
För övrigt - jag har ingen som helst önskan att "någon kommer att minnas mig". Det skiter jag fullständigt i eftersom jag då inte kan ta del av dessa eventuella minnen. Är du dum eller enbart pårökt?

Du får fråga SvFF, de beställde verket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in