Citat:
Ursprungligen postat av
anon666
Bara ett litet inspel gällande den svenska stolta varvsindustrin.... 2008 så gick det moderna lindholmen om varvens storhets-tids lindholmen gällande antal anställda. Jag jobbade inte på varvet, men jag gissar att arbetsförhållandena är bättre idag. Detta var 10 år sen och idag jobbar och pluggar 25 000 människor där den stolta svenska varvsindustrin gick i graven och än idag sörjs av oklar anledning. Jag påstår inte att det var kul när varvsindustrin gick i putten men situationen på Lindholmen är betydligt bättre och mer lukrativ för Sverige.
PS, jag VILL värma upp mitt hus på ett för miljön effektivt sätt, solpaneler på G osv... att värma hus med olja är bara rent djävla dumt.
Nja. Jag är tveksam över om varven verkligen sörjs ?
Många utav dom som arbetade där söp ihjäl sig eller började på Volvo istället. Varven i Gbg, Malmö och Uddevalla byttes ju ut mot annat, så visst tusan går det.
Inte för att jag vill vara någon talesman för varvsarbetarna, men jag tror dock att dom allra allra flesta hellre hade valt dagens arbete sittandes än att bla svetsa i storm, regn och snö.
Jo då, jag är bekant med Lindholmen, vad som sker i området och markens värde.